کد خبر : 80948
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 شهریور 1401- 41: 11

مدارس گیلان به پیشواز مهر رفتند

مدارس گیلان به پیشواز مهر رفتند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: با تمرین بازگشایی مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، مدارس استان به پیشواز مهر رفتند تا آماده حضور پرشور دانش‌آموزان باشند.

به گزارش گیلانستان، جابر عباسی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: مانور سراسری بازگشایی مدارس با هدف افزایش آمادگی واحدهای آموزشی استان برای آغاز سال تحصیلی، رفع نواقص، نیازهای احتمالی و به منظور گشایش جذاب برای دانش‌آموزان در مدارس این استان برگزار شد.
وی افزود: در تمرین بازگشایی واحدهای آموزشی در هر مدرسه مدیران، معلمان و تعدادی از دانش‌آموزان حضور یافتند تا با تمرین بازگشایی در صورت مشاهده نواقص نسبت به رفع آن تا قبل از شروع سال جدید تحصیلی اقدام شود.
وی با بیان اینکه همه مدارس گیلان برای پذیرش دانش‌آموزان تمامی مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آماده‌ هستند، اضافه کرد: مدیران و معلمان در واحدهای آموزشی استان برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده‌اند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی مدیران مدارس اظهار داشت: مدیران در این مدارس در موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مجموعه‌ها آموزش‌های لازم را فراگرفتند.
وی به آموزش ۱۱۲ مدرس میانی در راستای تدوین برنامه عملیاتی واحدهای آموزشی اشاره و عنوان کرد: برنامه عملیاتی مدارس کمک می‌کند تا دست اندرکاران هر مدرسه بدانند که در هر بازه زمانی چه کاری باید انجام شود.
این مسئول آموزشی افزود: مدارس استان برنامه عملیاتی‌ خود را طراحی، تدوین و مصوب شورای مدرسه کرده‌ و بر اساس این برنامه عملیاتی واحد آموزشی خود را پیش می‌برند.
وی توسعه و تقویت فضای تجهیزاتی مدارس را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: در راستای برنامه وارش تابستانه یک، تجهیزات آموزشی شامل؛ ۶۴ قلم کالای ویژه به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال برای توزیع در ۱۱۸ هنرستان در شهرستان ها و مناطق استان ارسال شده‌است.
عباسی خاطر نشان کرد: با وارش تابستانه ۲، تجهیزات رایانه‌ای در مدارس استان گیلان تقویت می‌شود ضمن اینکه با کمک دبیران متخصص، تمامی رایانه‌های معیوب هنرستان‌ها تعمیر شده‌است.
بر اساس آخرین آمار تاکنون ۳۶۶ هزار و ۲۶ دانش‌آموز برای تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در سامانه “سیدا” ثبت‌نام کرده‌اند که برآوردها برای نام‌نویسی بیش از ۳۷۵ هزار دانش‌آموز است.

انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار