کد خبر : 50366
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اردیبهشت 1399- 09: 18

نامه دانش آموختگان علوم آزمایشگاهی به استاندار گیلان:

مدرک تحصیلی و سوگند نامه پزشکی دانشجویان این استان تنها خاک می‌خورد

مدرک تحصیلی و سوگند نامه پزشکی دانشجویان این استان تنها خاک می‌خورد

جمعی از دانش آموختگان علوم آزمایشگاهی در نامه‌ای به استاندار گیلان خواستار عدم بکارگیری افراد با مدرک غیر مرتبط در آزمایشگاه تشخیص طبی شدند.

به گزارش گیلانستان جمعی از دانش آموختگان علوم آزمایشگاهی در نامه‌ای به استاندار گیلان خواستار عدم بکارگیری افراد با مدرک غیر مرتبط در آزمایشگاه تشخیص طبی شدند.

در متن این نامه آمده است:

باسمعه تعالی

تاریخ:۰۶/۰۲/۱۳۹۹

پیوست: دارد

استاندار محترم استان گیلان

جناب آقای دکتر زارع

موضوع:عدم بکارگیری افراد با مدرک غیر مرتبط در آزمایشگاه تشخیص طبی

باسلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پر برکت

احتراما به استحضار می رساند که ما جمعی از دانش آموختگان رشته ی علوم آزمایشگاهی استان گیلان تقاضامندیم با توجه به حساسیت کار تشخیصی در آزمایشگاه تشخیص طبی،از متخصصین آن رشته یعنی فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی استفاده گردد. ولی متاسفانه به خاطر پرداخت نکردن مطالبات به حق فارغ التحصیلان این رشته از نیروهای غیرمرتبط من جمله حسابداری، زیست، جغرافیا، فلسفه و… در بخش های مختلف آزمایشگاه که مستقیما با جان بیمار گره خورده استفاده میشود ، که  می تواند با کوچکترین خطا منجر به خسارات جبران ناپذیری در روند درمان بیمار گردد و این در حالیست که فارغ التحصیلان این رشته به علت نبود پست خالی، بیکار و یا در جایی خارج از حیطه ی تحصیلی خود مشغول به فعالیت هستند ومدرک تحصیلی و سوگند نامه پزشکی بسیاری از آنان در گوشه ای خاک می خورد .

اینجانبان ضمن تشکر از مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اداره امور آزمایشگاه ها که تصمیم به بازگردانی آزمایشگاه های برون سپاری شده ی بیمارستان های آن دانشگاه و بازگشت فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی به خانه ی اول خودرا دارند و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در نقش پر رنگ متخصصین علوم آزمایشگاهی در برهه ی حساس کنونی که کشور با بیماری کرونا دست و پنجه نرم میکند، عده ای میخواهند با بهانه قرار دادن شرایط مواجه با ویروس کرونا و برانگیخته کردن احساسات مسئولین عالی رتبه استان وکشور مقابل اجرایی شدن این تصمیم بایستند. لذا از جنابعالی تقاضامندیم طبق بند ۳۲ از فصل هشتم آئین نامه ی تاسیس و مدیریت آزمایشگاه های پزشکی(مصوبه ی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی) ، از دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای اجرای هر چه دقیق تر این تصمیم بزرگ حمایت کرده تا فارغ التحصیلان این رشته به خانه اصلی خود بازگشته وبه ارتقای کیفیت سیستم بهداشت و درمان کشور کمک کنند.

پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی در این خصوص بی نهایت سپاسگزاریم

رونوشت

– نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان

– ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان

– معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

– حراست محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان

– بازرسی محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان

– اداره امور آزمایشگاههای دانشگاه علوم پزشکی گیلان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار