کد خبر : 71742
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آبان 1400- 18: 6

امام جمعه رشت در تودیع و معارفه استاندار گیلان:

مدیران باید پاکدست، سیاستمدار و فهیم باشند/ عده‌ای هنوز از فتنه ۸۸ توبه نکرده‌اند

مدیران باید پاکدست، سیاستمدار و فهیم باشند/ عده‌ای هنوز از فتنه ۸۸ توبه نکرده‌اند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تالاب انزلی یک مسئله ملی است و از استانداری جدید می‌خواهیم این موضوع را در سطح یک پروژه ملی معرفی کند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در مراسم معارفه استاندار جدید گیلان در سالن غدیر استانداری با تقدیر از زحمات استاندار پیشین و آرزوی توفیق برای استاندار جدید گیلان اظهار کرد: خدمت در نظام اسلامی جزو افتخارات ماست، رهبر انقلاب این نوع خدمات را افتخاری برای خود می‌دانستند.

وی شکل‌گیری نظام اسلامی به نام جمهوری اسلامی و مظهر تشیع در کشور را جزو آرزوهای محقق شدن دانست و افزود: در طی بیش از هزار سال از ورود شیعه به جامعه، داشتن چنین حکومتی به نام اسلام جزو اندیشه و آمال بود اما امروز چنین ساختاری در کشور شکل گرفته که خدمت در چنین عرصه‌ای جزو افتخارات آن است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سخنان رئیس جمهور که مدیران را خدمتگزاران تمام آحاد جامعه می‌داند، بیان کرد: مردم گیلان بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و مردمی ولایت‌مدار هستند و در طول تاریخ دومین نقطه محل توجه اولاد اهل بیت (ع) گیلان بود که مردمی صبور دارد.

فلاحتی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و باید به بخش‌های گوناگون استان توجه ویژه می‌شد، گفت: ما در گیلان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی داریم و هنوز می‌توانیم در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی قطب کشوری باشیم اما تنها چیزی که عاید استان شد مسافرت سالانه میلیونی گردشگران شد و در سایر حوزه‌ها عقب ماند.

وی با تأکید بر توجه به حوزه‌های زیست محیطی، کشاورزی، بوم‌گردی و صعنت بیان کرد: تالاب انزلی یک مسئله ملی است و از استانداری جدید می‌خواهیم این موضوع را در سطح یک پروژه ملی معرفی کنند و نیز موضوع سراوان را با جدیت پیگیری کنند تا مسئله پسماند استان پس از سال‌های متمادی حل و رفع شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان حل مشکلات دو رودخانه و پسماند و تالاب انزلی را از اولویت‌های استان دانست و گفت: استان گیلان نیروهای جوان خوبی دارند و در آمار اخیر سطح سواد و دانش مردم گیلان در کشور رتبه نخست را دارد و می‌خواهیم از تمام این نیروهای بالقوه استفاده شود.

فلاحتی با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبر انقلاب فصل الخطاب است، افزود: باید مدیران ما پاک‌دست باشند و از مدیران میانی و بعد از میانی از بین جوانان انتخاب شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید سیاستمدار و فهمیم باشند اما از سیاست‌بازی به دور باشند، تصریح کرد: مردم به مسؤولانی دل داده‌اند که در بین مردم حضور داشته باشند و دردشان را بفهمند و اجازه ندهند دردهای مردم و مشکلت ملتهب شوند، به فردی رأی دادند که پس از مشکلات بنزین در جایگاه‌ها حضور به هم رساند و با آن‌ها گفت‌وگو کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آسیب‌های بی‌شمار پس از فتنه سال ۸۸ که ضربه بدی به انقلاب اسلامی زد، گفت: عده‌ای هنوز توبه نکرده‌اند و به دنبال کدخداسازی هستند، باید فتنه ۸۸ واکاوی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار