کد خبر : 5002
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395- 13: 9

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در قبال افشای نامه محرمانه پاسخگو باشد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در قبال افشای نامه محرمانه پاسخگو باشد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه مدیرکل آموزش و پرورش باید با شفاف سازی در خصوص فشارهایی که از آن نام می‌برد به رفع ابهامات در این حوزه خاتمه دهد گفت: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان برای شفاف‌سازی موظف به توضیح است.

به گزارش درگیلان، ذبیح الله نیکفر در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت نامناسب آموزش و پرورش سیاهکل و با تاکید بر اینکه شرایط آموزش و پرورش سیاهکل اسفبار است، اظهار داشت: در نامه‌ای محرمانه، ۱۳ نفر را بر اساس مشاوره و تعامل تحت عنوان معرفی رئیس آموزش و پرورش سیاهکل به وزارت آموزش و پرورش معرفی کردم.

وی با اشاره به اینکه به گفته مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش این نامه از تهران به صورت محرمانه به آموزش و پرورش گیلان فرستاده شد، افزود: این نامه محرمانه به صورت عمومی منتشر شده و مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام می‌کند که این نامه را قبل از انتشار عمومی رویت نکرده است.

نیکفر با بیان اینکه باید از مدیرکل آموزش و پرورش گیلان پرسید که چگونه در یک سیستم اداری نامه‌ای محرمانه به‌صورت عمومی منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۳ نفر معرفی شده، از سوی آموزش و پرورش گیلان به‌ این بهانه که این افراد مخالف دولت هستند از انتصاب در این جایگاه رد شدند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی همه ما پیرو ولایت هستیم، خاطرنشان کرد: همگی این توفیق را داریم که در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و انتقادات خود را بر اساس شرع و عرف و سیاست به‌جا و به‌موقع اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل آموزش و پرورش گیلان باید پاسخگوی دلایل انتشار نامه محرمانه باشد، تصریح کرد: بر چه اساس و پایه‌ای، ۱۳ نفر معرفی شده مخالف دولت معرفی می‌شوند و چرا مدیرکل آموزش و پرورش همواره بر این مسئله تاکید دارد که تحت فشار است.

نیکفر با بیان اینکه مدیرکل آموزش و پرورش باید با شفاف سازی درباره فشارهای موجود به رفع ابهامات در این حوزه خاتمه دهد، تصریح کرد: اگر این فشارها قانونی است باید به‌صورت علنی و شفاف بیان شود در غیر این صورت تحمل فشار غیرقانونی در یک جامعه اسلامی چه دلیل و توجیهی دارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس  با بیان اینکه چه کسانی هستند که فراتر از یک نماینده مجلس می‌توانند درباره این مسئله به مدیرکل آموزش و پرورش استان فشار وارد کنند؟ افزود: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان برای شفاف‌سازی موظف به توضیح است.

وی با اشاره به وضعیت اسفبار در آموزش و پرورش سیاهکل تصریح کرد: با انتصاب مدیریتی ناکارآمد و تمدید این مدیریت در طول دوسال، وضعیت آموزش و پرورش سیاهکل به جایی رسیده که عده‌ای به خود حق دادند رئیس آموزش و پرورش سیاهکل را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

نیکفر با تاکید بر اینکه باید در آموزش و پرورش گیلان شفاف سازی شود که تصمیمات برچه اساسی گرفته می‌شود افزود: مدیرکل آموزش و پرورش باید جوابگو باشد که که این سازمان بر کدامین اساس قانون، سیاست یا سلیقه عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه فردی که ریاست آموزش و پرورش سیاهکل را برعهده می‌گیرد باید شرایط قانونی، اختصاصی و عمومی را داشته باشد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم به‌طور کامل شرایط را نظارت می‌کنم و از انتصاب افراد نالایق در حوزه‌ای مهم همچون آموزش و پرورش جلوگیری می‌کنم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خاطرنشان کرد: افرادی که در زمان حاضر در سمت‌های مختلف هستند باید نسبت به اقدامات و کارهای گذشته خود اگر بر خلاف قانون باشد پاسخگو باشند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار