کد خبر : 25389
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نگاه انحرافی دارد/ مسئولان وزارت اگر صحبت‌های مدیرکل خود را بشنوند تعجب می‌کنند!

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نگاه انحرافی دارد/ مسئولان وزارت اگر صحبت‌های مدیرکل خود را بشنوند تعجب می‌کنند!

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرمنطقی و غیرعرفی توسط مسئولان آموزش و پرورش گیلان گفت:‌ نگاه‌ انحرافی و غیرفرهنگی برخی‌ افراد عامل بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ با توجه به تصویب قانون مربوط به کمک شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و اختصاص سهمی از درآمدهای آنان به آموزش و پرورش و قدردانی وزیر آموزش و پرورش از این اقدام مجلس، انتقاد برخی از مدیران کل این نهاد به این موضوع کاملاً غیرفرهنگی و عجیب به نظر می‌رسد.

نماینده مردم رشت در مجلس در دفاع از تصویب و اجرای قانون کمک شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به آموزش و پرورش گفت:‌ میزان این کمک‌ها بیش از 5 هزار میلیارد تومان است و شاید اگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش این صحبت‌های مدیرکل خود در گیلان را بشنوند تعجب کنند که چرا اینقدر نگاه انحرافی نسبت به آموزش و پرورش وجود دارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اظهارات این افراد به بحث عدم درک درست آنان از قوانین برمی‌گردد افزود:‌ این حرف و حدیث‌ها و صحبت‌های غیرکارشناسانه در مورد منابع تأمین بودجه آموزش و پرورش یا از روی عدم توانایی و درک صحیح آنان از قوانین مصوب مجلس نشأت می‌گیرد و یا اینکه از سر عناد مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه در اکثر کشورهای دنیا شهرداری‌ها،‌ دستگاه‌‌ها و برخی نهادهای دیگر به آموزش و پرورش کمک می‌کنند تصریح کرد:‌ در این مورد مجلس قوانین مشخصی را وضع کرده است و بارها و بارها وزیر آموزش و پرورش نیز از این اقدام مجلس تشکر کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مفاد قانون مصوب مجلس در این‌باره خاطرنشان کرد:‌ طبق قانون مصوب مجلس بانک‌ها و شرکت‌های دولتی باید درصد مشخصی از درآمدهای خود را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهند که رقم آن نیز در مجموع بیش از 5 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه خزانه‌داری کشور موظف است مبالغ تعیین شده را از حساب این بانک‌ها و شرکت‌ها بردارد و به حساب آموزش و پرورش واریز کند گفت:‌ باید این اتفاقات خوب را که در واقع کمکی به آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان کشور است به فال نیک گرفت نه‌ اینکه اظهارنظرات غیرکارشناسانه تحویل آنان داد.

وی با تأکید بر این موضوع که برخی آقایان تصور می‌کنند دستگاه‌های دولتی ملک شخصی افراد است اعلام کرد:‌ از آنجا که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی ارثیه هیچ کسی نیست بنابراین وقتی طبق قانون کمکی از جانب آنان به مجموعه‌ای نظیر آموزش و پرورش انجام می‌شود این به معنی کمک خود دولت به آن نهاد است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کمک‌های مردم و والدین دانش‌آموزان به مدارس نیز اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر بسیاری از مردم شخصاً در ساخت،‌ تجهیز و نوسازی مدارس مشارکت دارند آیا ما در ازای این حرکت به جای تشکر باید از آنان انتقاد کنیم و اظهارنظرات غیرعرفی تحویل جامعه دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس عامل بسیاری از مشکلات و نابه‌سامانی‌های آموزش و پرورش را وجود همین نگاه‌های خشک و خودسر اعلام کرد و ابراز داشت:‌ این آقایان به جای این‌گونه صحبت‌ها بهتر است نیم نگاهی به عملکرد معاون رئیس جمهور و خالی گذاشتن دست فرهنگیان در شب عید امسال داشته باشند.

کوچکی‌نژاد با انتقاد شدید از جا‌به‌جایی بودجه تعیین شده برای شب عید امسال فرهنگیان و هزینه کردن آن در مصارف دیگر بیان داشت:‌ 2 هزار و 500 میلیارد تومان از منابع آموزش و پرورش در شب عید امسال به جای اینکه به حساب معلمان و فرهنگیان کشور واریز شود به دستور آقایان سر از جاهای دیگر درآورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فرهنگیان را بسیار فهیم و در درک مسائلی این‌چنینی بسیار باهوش خواند و خاطرنشان کرد:‌ این عزیزان خودشان می‌دانند که چه کسانی در صحن مجلس از حقوق آنان دفاع می‌کنند و چه کسانی نیز همواره در مجلس سکوت کرده و هیچ‌گونه تلاشی برای احقاق حقوق آنان از خود نشان نمی‌دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از فرهنگیان در دهکده ساحلی انزلی تصریح کرد:‌ تعریف و تمجید کردن‌های بی‌ثمر و تکراری و مشکلات را به گردن دیگران انداختن هیچ ثمره و نتیجه‌ای جز ایجاد و افزایش بی‌اعتمادی فرهنگیان فهیم استان گیلان نسبت به برخی در بر نخواهد داشت.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار