کد خبر : 4056
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1395- 55: 0

مدیرکل ارشاد گیلان: چارچوب سازمانی اداره ارشاد متعلق به ٣٠ سال گذشته است

مدیرکل ارشاد گیلان: چارچوب سازمانی اداره ارشاد متعلق به ٣٠ سال گذشته است

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: چارچوب سازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متعلق به ٣٠ سال گذشته است.

به گزارش درگیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: برنامه‌های این اداره کل در سال ٩۵ با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

فیروز فاضلی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ٩۵ افزود: امسال برنامه‌های این اداره کل با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

وی به پروژه نیمه‌تمام تالار مرکزی رشت اشاره کرد و افزود: پروژه مذکور بزرگ‌ترین تالار مرکزی در شمال کشور است و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدعلی نجفی استاندار گیلان بارها از تالار مرکزی رشت بازدید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تالار مرکزی رشت قرار بود در دهه فجر سال ٩۴ افتتاح شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه سالن اصلی پروژه مذکور «کنسرت‌حال» است و این سالن هنوز آماده نشده، درخواست کردیم افتتاح تالار پس از اتمام سالن «کنسرت‌حال» انجام شود.

فاضلی از پیشرفت فیزیکی ٨٨ درصدی پروژه تالار مرکزی رشت خبر داد و بیان کرد: تنها اتمام سالن «کنسرت‌حال» تالار مذکور باقی‌مانده است و ساخت آن بسیاری از معضلات ما را برطرف می‌کند.

وی به ساخت مراکز فرهنگی ـ هنری در راستای توسعه اجتماعی در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و گفت: شهرداری رضوانشهر قطعه زمینی برای احداث مجتمع فرهنگی هنری در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گذاشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در بعد سازمانی با چالش‌هایی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: چارچوب سازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متعلق به ٣٠ سال گذشته است.

فاضلی خواستار ایجاد معاونت قرآنی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شد و اظهار کرد: جایگاه مذکور هنوز به تصویب نرسیده است.

وی بر جلوگیری از موازی‌کاری بین دستگاه‌های مختلف فرهنگی تأکید کرد و یادآور شد: می‌توانیم در امور فرهنگی هم‌افزایی داشته باشیم و از موازی‌کاری جلوگیری کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اصلاح بعضی از قوانین را مهم ذکر کرد و افزود: طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، هرگونه فعالیت‌های صحنه‌ای یا نصب تندیس در استان باید با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان باشد.

فاضلی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب از برنامه‌های پیشنهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سال ٩۵ است، تصریح کرد: امسال برگزاری جشنواره‌های جلوه‌های فرهنگ رضوی، تئاتر استانی و تئاتر شهروند لاهیجان در استان پیش‌بینی شده است.

وی به تصویب برگزاری جشنواره دوسالانه کاسپین توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گیلان اشاره کرد و گفت: جشنواره مذکور به منظور مبادلات فرهنگی بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون دو دوره فیلمنامه و عکس جشنواره کاسپین در استان برگزار شده است، بیان کرد: می‌خواهیم بسته کاملی از برنامه‌های جشنواره کاسپین ارائه کنیم تا در سطح ملی انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار