کد خبر : 11039
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

مدیریت انقلابی نمی گذارد فساد در کشور باشد/ بسیاری از کشورها که یک دهم سواحل گیلان را ندارند ولی بیشترین بهره را می برند

مدیریت انقلابی نمی گذارد فساد در کشور باشد/ بسیاری از کشورها که یک دهم سواحل گیلان را ندارند ولی بیشترین بهره را می برند

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: بسیاری از کشورها که یک دهم سواحل گیلان را ندارند بیشترین بهره را می برند اما از سواحل گیلان جز برای کار تفریحی که آن هم به دلیل اینکه زیر ساخت های مناسبی فراهم نیست استفاده دیگری نمی شود و در آن هم با مشکلاتی مواجه ایم.

به گزارش گیلانستان، سردار محمد عبدالله پور در گفت‌وگو با خبرنگار زیتون خبر، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال»،اظهار کرد:مقام معظم رهبری در سالهای اخیر به شکل های گوناگون در نامگذاری سال ها بر مسأله اقتصاد تاکید داشته اند.

وی حضور مردم پای آرمانهای انقلاب را مهمترین علت استمرار انقلاب عنوان کرد و ادامه داد:دشمن هم و غم خود را بر این گذاشته تا مردم را از انقلاب دور کند،به همین دلیل در عرصه‌های دفاعی،سیاسی،فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی علیه جمهوری اسلامی توطئه چینی می کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمن مسائل اقتصادی را پاشنه آشیل کشور می داند،گفت:دشمن با توطئه هایی که به دنبال اجرای آن است می خواهد بگوید این نظام کارآمد نیست و نمی تواند امور رفاهی و آسایش مردم را حل کند.

 

◊ دشمن مسائل اقتصادی را پاشنه آشیل کشور می داند

سردارعبدالله پور،بیان داشت:ایران اسلامی از لحاظ سرمایه ای در تمامی عرصه ها حرفی برای گفتن دارد و نمونه آن استان سرسبز گیلان است که دارای طبیعت و سواحل زیباست.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت:بسیاری از کشورها که یک دهم سواحل گیلان را ندارند بیشترین بهره را می برند اما از سواحل گیلان جز برای کار تفریحی که آن هم به دلیل اینکه زیر ساخت های مناسبی فراهم نیست استفاده دیگری نمی شود و در آن هم با مشکلاتی مواجه ایم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با طرح این سئوال ها که آیا سرمایه گذار نیست؟طبیعت گیلان جذاب نیست؟جوانان و نیروی این کار را نداریم؟نیاز نداریم؟گفت: همه موارد یاد شده را در گیلان داریم اما باید به دنبال آن باشیم که چرا مشکلات حل نمی شود.

وی اضافه کرد:چرایی این امر را حضرت آقا پاسخ دادند که تا در کشور مدیریت جهادی و انقلابی نداشته باشیم مشکلات رفع نخواهد شد.

سردارعبدالله پور با بیان اینکه،برخی از مدیریت انقلابی برداشت دیگری دارند،بیان نمود:مدیریت انقلابی براساس تدبیر و برنامه و استفاده بهینه از امکانات مدیریت انقلابی است.

وی به مشکل ریزگردها در جنوب کشور اشاره کرد و ادامه داد:آیا همین ریزگردهایی که در جنوب کشور زندگی مردم را مختل کرده است را نمی توان با ظرفیت بسیج و با کاشت نهال های مناسب مدیریت کرد؟در خوزستان بیش از یک میلیون بسیجی حضور دارد و آب هم به اندازه کافی در اروند،کارون و بهمن شیر و کرخه وجود دارد اما مدیریتی انقلابی نیست که همه اینها را منسجم کند.

◊ مادامی که مدیریت جهادی و انقلابی نداشته باشیم مشکلات کشور رفع نمی شود

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در کشور مدیریتی انقلابی که روال اداری را انجام بدهد وجود ندارد،گفت: مدیریت کشور در اجرا دچار یک فرسودگی و رخوت در ساختار اداری است و تغییر این ساختارها دست مدیران،مجلس و دولت است.

به گفته وی اگر مدیریتها را در کشور به دست انسانهای انقلابی،جهادی،متدین و پاکدست بسپاریم،مشکل رفع می شود.

سردارعبدالله پور،متدین بودن را از اهم ویژگیهای یک مدیر دانست و ادامه داد:مدیری که دین دار نباشد اگر بخواهد مرتکب خلافی بشود بیت المال در دستان اوست،رانت اطلاعاتی دارد،مثلا اگر بداند فلان جاده از کدام مسیر عبور می کند از همین طریق گروهی شکل می گیرد و زمین ها را زودتر ارزان می خرند و بعد به قیمت کلان می فروشند و پولش را بین خودشان تقسیم می کنند.

وی تصریح کرد:سرمایه های باد آورده که بعضی ها دارند از کجا بدست می آید؟فردی که کارمند دولت است و به گفته خودشان ده تا بیست میلیون حقوق می گیرد،یقینا نمی تواند چنین سرمایه قابل توجهی را جمع آوری کند،باید یقین داشته باشیم که در آن فسادی هست.

فرمانده سپاه قدس، گیلان بیان کرد:اسراف ها و تجملاتی که شاهد آن هستیم طبیعتا از رانت و فساد به دست آمده،یقینا مدیریت انقلابی و متدین نمی‌گذارد چنین مسائلی به وجود بیاید.

 

سردار عبدالله پور ادامه داد:تا مدیریت کشور را جهادی،انقلابی و متدین نکنیم هرسال کلام مقام معظم رهبری نیمه کاره می ماند و دچار مشکل هستیم و این به دست مردم حل می شود.

وی نقش مردم را در انتخاب مدیران جهادی و انقلابی مهم دانست و گفت:مردم بایستی برای انتخاب نمایندگان و حتی شوراهای شهر و روستا دقت کنند،مردم فکر نکنند با یک رأی تکلیفشان به همین سادگی تمام می شود،همه فسادهایی که مدیران مرتکب می شوند اگر در انتصاب آنها نقش داشته باشیم باید پاسخگو باشیم،چون ما به آنها رأی و قدرت داده ایم.

فرمانده سپاه قدس گیلان، اظهار کرد:تا زمانی که مردم در انتخاب ها همشهری بودن،همزبان بودن،هم لباس بودن را ملاک قرار می دهند،مدیریت جهادی و انقلابی در این کشور به وجود نمی‌آید.

◊ مدیریت جهادی و انقلابی ریشه فساد را خشک می کند

سردارعبدالله پور روشنگری نیروهای انقلابی را مورد تاکید قرار داد و گفت:اگر مدیریت به کسانی که گرایش به غرب دارند،لیبرال و سکولار هستند و دین در زندگی شان امری شخصی و دور افتاده است برسد،فاسد می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی هم بخواهیم تحولی ایجاد شود باید با مدیریت جهادی و انقلابی ورود کرد،ادامه داد:در هر فضا و ساختاری سپاه نمی ماند که تماشا کند این مسائل درست شود بعد وارد کار شود،سپاه به اندازه وسعش آمادگی کمک به همه دولت ها و هر دولتی که بیاید را دارد.

فرمانده سپاه قدس،افزود:به همه دولت ها پیشنهاد دادیم از ظرفیت بسیج استفاده کنند و از ساختار خشک و بی‌خاصیت خارج شوند.

سردارعبدالله پور،با تاکید بر اینکه اگر درجایی با فساد برخورد نشود و ریشه فساد خشک نشود کار عملا به ثمر نمی رسد،گفت:همین آقایی که پول کشور را برداشته و به کانادا رفته دو تابعیتی بوده است،ما نمی دانستیم به دو تابعیتی ها نمی توان اطمینان کرد؟ما نمی توانیم اینگونه جاهای کلیدی را به نیروهای انقلابی و متدین بسپاریم؟

وی با بیان این مطلب،بیان داشت: این افراد نگاهشان نگاه غربی است و نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان،نقش مردم را در رفع مشکلات اقتصادی مهم ارزیابی کرد و بیان نمود:همانگونه که مردم در دفاع مقدس ورود کردند،همین مردم در تولید،اشتغال و اقتصاد ورود کنند همه مشکلات نظام و دولت را رفع می کنند این محقق نمی شوند مگر اینکه مسئولین از مردم بخواهند.

سردار عبدالله پور اعطای تسهیلات در حوزه تولید در بخشهای مختلف دام و طیور،کشاورزی،گیاهان دارویی،زنبور عسل و… را از اقدامات انجام گرفته در زمینه تولید عنوان کرد و اضافه کرد:مهاجرت باعث کاهش تولید و بروز شغل های کاذب می شود لذا هدف را در تولید و اشتغال در روستاها متمرکز کرده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار