کد خبر : 37592
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

مدیریت ورزش استان گیلان به کجا می‌رود؟

مدیریت ورزش استان گیلان به کجا می‌رود؟

در حالی که تنها تیم لیگ برتری گیلان سقوط کرده است، متولیان ورزش به‌جای چاره‌جویی برای حل مشکلات سپیدرود به فکر دلجویی از علی کریمی هستند.

به گزارش گیلانستان دوران مدیریتی مسعود رهنما و مریم بخشی در اداره کل ورزش و جوانان گیلان ویژگی‌هایی دارد که در دوره‌های ماقبل آن کمتر دیده شده است.

روزمرگی، سیاست‌زدگی، نداشتن برنامه توسعه‌ای در حوزه ورزش، نفوذپذیری و بی‌توجهی به ساز و کارهای حقوقی از مهم‌ترین مختصات دوره مدیریتی آنان است.

آن یکی در پیله چنین رفتارهای ناهنجار به تیغ قانون گرفتار شد و این یکی همچنان در همان مسیر می‌تازد و می‌انگارد که با بازی در زمین این یا آن نماینده می‌تواند چند روزی بیشتر در مسند ورزش استان بماند بی‌آنکه که به فرجام آن چه می‌کند تامل کند.

در جریان دعواهای مالکیتی باشگاه سپیدرود رشت بارها و بارها تاکید کردیم که اداره کل ورزش و جوانان گیلان بایستی رفتار حقوقی و قانونی داشته باشد نه این که تحت تاثیر فشار سیاسی و لابی‌های پنهان، تصمیم‌گیری کند.

اگر ورزش و جوانان گیلان از یک واحد حقوقی توانا و مستقل و فعال برخوردار بود و یا حداقل، مدیران آن درک درستی از حقوق و قانون داشتند، سپیدرود لیگ برتری امروز با بدترین نتیجه به لیگ یک سقوط نمی‌کرد و عالم و آدم از دعواهای مالکیتی سپیدرود رشت آگاه نمی‌شدند.

اگر ورزش استان به مسئولیت‌های قانونی خود آشنا بود هیچ‌گاه زیر بار دستورات غیرقانونی نمی‌رفت و خود را درگیر دعواهای مالکیتی نمی‌کرد و اعتبار این سرمایه بزرگ این گونه هزینه نمی‌شد و به تحلیل نمی‌رفت و سر نخواستن این باشگاه، علی کریمی و بیات و اداره ورزش با هم منازعه نمی‌کردند.

چرا باید در سیستم مدیریت ورزش استان گیلان، معاونش زیر ورقه انتقال مالکیت از علی کریمی به بیات را امضا کند ولی مدیرکلش رسماً اظهار بی‌اطلاعی کرده و بگوید علی کریمی مالک سپیدرود رشت است و بیات مالک موقت این تیم است.

چرا مدیریت ورزش استان در حالی که مدعی است علی کریمی مالک سپیدرود است اعلام می‌کند سپیدرود را از طریق مزایده واگذار می‌کند و چرا مدیریت این سیستم از حداقل‌های دانش اداره مجموعه خود بی‌بهره است و این گونه بحران‌زایی می‌کند؟

آیا مدیریت کلان استان گیلان بر این گونه رفتارهای مدیریتی سیال و دایم التعلیق نطارتی ندارد؟ آیا هزینه حفظ چنین مدیرانی را باید مردم بپردازند و آیا با چنین مدیرانی می‌شود به توسعه استان اندیشید؟

باشگاه سپیدرود رشت در شرایط بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و علی کریمی به یمن محبت‌های هیئت فوتبال و اداره کل ورزش گیلان با بی‌مسئولیتی تمام، سپیدرود را در میانه‌های مسابقات لیگ برتر رها کرد و رفت و چیزی جز تمجید و مجیزگویی از متولیان ورزش شنیده نشده است.

بیات آمده بود که ماموریت ناتمام علی کریمی را با سقوط سپیدرود کامل کند که موفق شد به این ماموریت جامع عمل بپوشاند؛ وی با یک پست اینستاگرامی خداحافظی و مالکیتش را واگذار کرد و اداره کل ورزش هم سر در گم و بی‌برنامه و گرفتار در میانه بیات و کریمی و هواداران به‌دنبال نجات خود و برگزاری مزایده است.

در این شرایط پر آشوب، سرنوشت سپیدرود برای علی کریمی اهمیتی ندارد و او به‌دنبال مطالبات خود است و احتمالاً به‌دنبال مناظره‌ای است که تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر هیئت فوتبال و اداره ورزش بشکند و بیات هم به این و در و آن در می‌زند که بگوید مالک نیست و متولیان ورزش هم با مدیریت خارق العاده خود فوتبال گیلان را به تعلیق در آوردند.

آن چه واقعیت دارد این است که باید پای سیاسیون به فوتبال گیلان قطع شود و مهم‌تر این که هیئت فوتبال و اداره کل ورزش گیلان از کفایت فکری و عملی لازم برای حل مشکلات پیچیده فراروی سپیدرود بی‌بهره هستند.

از نماینده عالی دولت در استان گیلان انتظار می‌رود تا وضعیت سپیدرود رشت بیش از آن چه که هست پیچیده‌تر نشده و سیر سقوط آن تداوم نیافته با تشکیل کمیته‌ای به مشکلات فراوان موجود سپیدرود پایان دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار