کد خبر : 5498
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1395- 44: 22

مدیر کل اوقاف گیلان در مقابل بزرگان رعایت ادب را داشته باشد

مدیر کل اوقاف گیلان در مقابل بزرگان رعایت ادب را داشته باشد

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه آیت الله قربانی در زمینه تخریب مسجد خواهر امام رضا(ع) معترض و خواستار پاسخگویی مدیرکل اوقاف گیلان بوده‌اند، افزود: مدیرکل اوقاف گیلان حتی حاضر به پاسخگویی تماس ائمه جمعه استان نیست.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با تسلیت شهادت امام جواد(ع) و با اشاره به اینکه با صادقین بودن و اعمال آنها را داشتند خود تقواست، اظهار داشت: خداوند عالم اعجاز الهی را در سنین کودکی به امام جواد (ع) عطا کردند.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی کودکان در سنین کودکی حافظ کل قرآن هستند، افزود: این فضایل از نعمت‌های بزرگی است که پروردگار عالم به انسان‌های با تقوا عطا می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه باید به وجود مقدس ائمه اطهار(ع) و مرید آنها بودن افتخار کنیم، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار قرآن ناطق هستند و تمامی عالم گواهی بر علم ائمه اطهار(ع) دارند.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه ائمه اطهار عالمان حقیقی هستند، تصریح کرد: سیره و سنت اهل بیت(ع) برای مومنات حجت است و مراجع تقلید ما امروزه بر حجت ائمه فتوا صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر انسانی باید برای خود وجدان داشته باشد و از معصیت به دور باشد، افزود: باید از نصایح دیگران استفاده و در مجالس، بیانات خطیبان را سر لوحه زندگی خود قرار داد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه  بسیجیان و رزمندگان و دلاورمردان کشور از پای منبرها به درجات والای عرفانی رسیده‌اند، بیان کرد: بیانات خطیبان و عالمان  مسیر صراط مستقیم الهی را برای افراد روشن می‌کند.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه مصیبتی بالاتر از محروم شدن از زیارت خانه خدا نیست، خاطرنشان کرد: آل سعود و سردمداران عربستان که مسبب این مصیبت شده‌اند به‌طور قطع مبتلا به سقوط می‌شوند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فاجعه منا و با بیان اینکه خون شهدای این فاجعه عظیم دامن‌گیر آل سعود می‌شود، تصریح کرد: کشورهای استکبار و آل سعود با اقدامات غیرانسانی تلاش در جذب منافع و سرمایه مالی را دارند.

عبدالله زاده با بیان اینکه در مصیبت ائمه باید محزون و در شادی ائمه باید شاد بود، خاطرنشان کرد: منطق علوی و فاطمی را باید در زندگی امروزه جاری و باید به زندگی رنگ و بوی معنوی داد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختی دختر بر این است که مهریه ازدواجش کم باشد، افزود: تجمل‌گرایی و چشم و هم چشمی‌ها، سوغات ماهواره‌ها و فرهنگ غربی است که دود آن در چشم مردم ایران اسلامی می‌رود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره سبک زندگی اسلامی را در تمامی ابعاد به ما توصیه می‌کنند، افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی ناملایمات زندگی را برای ما آسان می‌کند.

عبدالله‌زاده با اشاره به روز جهانی مبارزه با استعمار و با تاکید بر اینکه کشورهای استکباری تلاش در ایجاد موانع برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی از دید استکبار یک افیون دیده می‌شوند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه کشورهای استکباری همواره تلاش جهت به فراموشی سپردن اسلام را داشته‌اند، افزود: در قرآن کریم آمده است که کافران هرگز بر مسلمانان مسلط نمی‌شوند.

وی امت اسلامی را یک امت برتر در قرآن کریم نام برد و با بیان اینکه امت اسلامی همواره باید در مقابل دشمن تجهیز باشد، تصریح کرد: در دنیایی که قدرت‌های زورگو تلاش بر نابودی اسلام دارند باید تجهیزات و سلاح جنگی و دفاعی خود را در مقابل دشمن بالا ببریم.

عبدالله‌زاده با تاکید بر توسعه تجهیزات و سلاح‌های دفاعی در مقابل دشمن خاطرنشان کرد: در مقابل دشمنی که عروسی‌ها را تبدیل به عزا و بیمارستان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند باید قدرتمند ظاهر شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کشور اسلامی ایران طبق قوانین شرعی و دینی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی را حرام می‌داند، بیان کرد: در مقابل دفاع از تهاجمات و تجاوز دشمن استفاده از سلاح‌های جنگی متعارف یک حق طبیعی برای کشور محسوب می‌شود.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه دولت‌های استکباری جهت مخدوش کردن چهره ملکوتی امام خمینی(ره) در بین مردم و کشورهای اسلامی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری دیده‌بان تیزبین انقلاب همواره مردم را به خطر  نفوذ دشمن هشدار دادند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به گلایه دردمندانه نماینده ولی فقیه گیلان نسبت به عملکرد اداره کل اوقاف گیلان افزود: آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان هستند و معضلات و مشکلات از سوی ایشان دلسوزانه و در راستای رفع و پیشرفت استان بیان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گلایه از عملکرد اداره کل اوقاف گیلان در محافل خصوصی از سوی نماینده ولی فقیه بیان شد اما نتیجه مثبتی حاصل نشد، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به گلایه و انتقادات موجب گلایه نماینده ولی فقیه از اداره کل اوقاف گیلان در رسانه‌ها شد.

عبدالله زاده با بیان اینکه آیت الله قربانی در زمینه تخریب مسجد خواهر امام رضا(ع) معترض و خواستار پاسخگویی مدیرکل اوقاف گیلان بوده‌اند، افزود: مدیرکل اوقاف گیلان حتی حاضر به پاسخگویی تماس ائمه جمعه استان نیست.

وی با تاکید براینکه باید به‌درستی به اشتباهات اقرار و انتقادات را پذیرفت، خاطرنشان کرد: مدیرکل اداره اوقاف باید با رعایت ادب و منش در مقابل بزرگان حرمت نگه دارد.

امام جمعه موقت رشت تصریح کزد: در جامعه اسلامی تمامی مسئولان نقش خدمتگذار را دارند و خدمتگذاری به نظام و نگه‌داشتن حرمت نسبت به بزرگان نظام باید سرلوحه امور باشد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عیسی مرادبخش جانباز۵۵% شنبه , ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

فعلاازوجودمبارک مقام معظم ترسدارندوالااین جلوی خوندن مردمرامیگرفتند

رفتن به نوار ابزار