کد خبر : 60681
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399- 38: 20

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی رشت:

مراجعه ۸ هزار و بستری ۷۱۱ نفر به علت سوختگی شدید در سالجاری

مراجعه ۸ هزار و بستری ۷۱۱ نفر به علت سوختگی شدید در سالجاری

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی رشت گفت: امسال ۸ هزار نفر به دلیل سوختگی به این بیمارستان مراجعه کردند که ۷۱۱ نفر به علت سوختگی شدید بستری شدند.

به گزارش گیلانستان ؛ رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت رشت امروز گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۸ هزار نفر با موارد مختلف سوختگی به این بیمارستان مراجعه کرده اند که بصورت سرپایی درمان شدند.

 

دکتر محمدرضا مبین افزود : ۷۱۱ نفر نیز در این مدت با درجه سوختگی بیشتر در بیمارستان ولایت رشت بستری شدند که ۴۵ نفر فوت کردند.

 

وی با اشاره به تغییر الگوی سوختگی در دوران شیوع کرونا ، اضافه کرد : متاسفانه افرادی امسال به بیمارستان ولایت رشت مراجعه کردند که بر اثر مصرف بی رویه و غیراصولی مواد ضدعفونی کننده دچار سوختگی پوست شدند.

 

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت رشت همچنین به آتش گرفتن و انفجار مواد ضدعفونی بر اثر دمای محیط و ایجاد سوختگی اشاره کرد و گفت : خانواده ها باید با دورنگه داشتن مواد ضدعفونی کننده و شیمیایی از افراد سالمند و کودکان ، از ایجاد این گونه سوختگی ها جلوگیری کنند.

 

دکتر محمدرضا مبین با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و اولیه برای افراد دچار سوختگی پیش از رساندن به بیمارستان اشاره کرد و افزود :خنک کردن موضع سوختگی با آب سرد و یا پارچه تمیز و مرطوبمی تواند از ایجاد عفونت و یا بجا ماندن علامت سوختگی جلوگیری کند.

 

وی در پایان از خانواده ها خواست هنگام سوختگی از گذاشتن موادی نظیر سیب زمینی ، خمیردندان ، زرد چوبه و هر ماده ای دیگر بر روی موضع سوختگی که موجب عفونت می شود ، خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار