کد خبر : 11079
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴

مراجع چهارگانه ملاک عمل هیأت نظارت بر انتخابات شوراهاست

مراجع چهارگانه ملاک عمل هیأت نظارت بر انتخابات شوراهاست

رئیس هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت: مراجع چهارگانه ملاک عمل هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

به گزارش گیلانستان، سید کاظم دلخوش عصر امروز در دیدار با محمدعلی نجفی استاندار گیلان اظهار کرد: قانون جایگاه هیأت‌های اجرایی و نظارت را به‌خوبی مشخص کرده و با تعامل برادرانه و همکاری مناسبی که در استان وجود دارد امیدواریم بتوانیم انتخاباتی سالم و خوب برگزار کنیم.

وی، ملاک عمل هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را استعلام از مراجع چهارگانه عنوان کرد و افزود: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استصوابی نیست.

دلخوش با تأکید براینکه در بررسی صلاحیت‌ها به گرایش افراد توجه‌ای نداریم، بیان کرد: طبق موازین قانونی عمل می‌کنیم ضمن اینکه برای اعضای هیأت‌های نظارت دوره‌های آموزشی برگزار شده تا به قوانین اشراف داشته باشند.

*شرایط به نمایش گذاشتن شکوه ملت در انتخابات فراهم شود

استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: شرایطی باید فراهم کنیم تا در نظام مردم‌سالار دینی کشور رقابت در انتخابات ایجاد شود و بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه سال جاری شکوه و عظمت ملت ایران در جهان را به نمایش بگذاریم.

محمدعلی نجفی بر رعایت اصل قانون‌مداری توسط اعضای هیأت‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: در انتخاباتی که تمام اندیشه‌ها و سلیقه‌ها حضور داشته باشند تشخیص با مردم است و از افرادی که در شوراهای اسلامی با هر تفکری انتخاب شوند حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بیش از سه سال گذشته با همدلی نهادهای مختلف، فضایی را فراهم کردیم تا اندیشه‌ها و گرایش‌های متفاوت فرصت ابراز عقیده داشته باشند و انتظار داریم این فضا در انتخابات مهیا باشد.

استاندار گیلان متذکر شد: از مراجع چهارگانه خواستم به استعلام‌ها طبق قانون و با دیدگاه فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مورد نظر رهبر معظم انقلاب پاسخ دهند ضمن اینکه هیأت‌های اجرایی و نظارت در بررسی صلاحیت‌ها آبروی افراد و اسرار داوطلبان در پرونده‌ها را به‌خوبی حفظ کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار