کد خبر : 34028
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

مراسم بزرگداشت “دبیرکل فقید موتلفه اسلامی” در رشت برگزار شد

مراسم بزرگداشت “دبیرکل فقید موتلفه اسلامی” در رشت برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل فقید موتلفه اسلامی با حضور جمعی از فعالان سیاسی در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان مراسم بزرگداشت مرحوم محمدنبی حبیبی، دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی عصر امروز با حضور جمعی از فعالان سیاسی و دوستداران آن مرحوم در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این مراسم اظهار داشت: ورود انقلاب اسلامی به چهل سالگی در شرایطی است که فشارهای جهانی علیه انقلاب روز به روز بیشتر شده و علت آن هم این است که انقلاب ما نظام حاکم بر دنیا را دگرگون ساخته است.

حسن لاسجردی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی را در دنیا بنا نهاده است افزود: زمانی که تمام دنیا بر خلاف حکومت دینی بودند و دین را افیون توده‌ها معرفی می‌کردند، انقلاب اسلامی نهضتی مبتنی بر تفکر شیعه را بنیان‌گذاری کرد.

وی به صحبت‌های کارتر در سال 56 اشاره و خاطرنشان کرد: او معتقد بود حکومت پهلوی به خاطر آنکه ژاندارم است و از حمایت‌های همه جانبه آمریکا برخوردار است هرگز به سمت فروپاشی نمی‌رود؛ امام خمینی(ره) در چنین شرایطی یک حکومت اسلامی را بنیان‌گذاری کرد.

تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه بعد از انقلاب 57 در خیلی از کتاب‌های سیاسی انقلاب دینی را به عنوان یک حاکمیت جدید معرفی می‌کردند گفت: در دنیایی که برخلاف میل غرب و شرق که تفکر مذهبی و خدایی را برنمی‌تابیدند، انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و این یک دستاورد بزرگ برای نظام محسوب می‌شود.

لاسجردی با اشاره به اینکه بسیج مردم مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در جواب عده‌ای که انقلاب ما را پیرو انقلاب‌های چپ می‌دانستند گفتند که ما پیرو شرق و غرب نیستیم؛ نان، مسکن و آزادی که از شعارهای چپ‌ها بود جزء شعارهای اصلی انقلاب اسلامی نبود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: علت تحریم‌ها و فشارها این است که انقلاب اسلامی تنها حکومتی است که تلاش می‌کند به ظالمان و مستکبران باج ندهد؛ نزاع نظام سلطه بیشتر بر مبنای منافع شخصی است و بسیاری از کشورهای منطقه با باج دادن به آمریکا ذلت را برای خود خریدند.

لاسجردی با برشمردن صفات افرادی که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند تصریح کرد: آنها کسانی بودند که دغدغه دین، کشور و تربیت نفس داشتند و مرحوم حبیبی از کسانی بود که در این فضا قابل ارزیابی است.

وی به صفات اخلاقی مرحوم حبیبی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز ایشان صداقتشان بود و در جلسات مختلف هرگاه نکاتی خلاف میل ایشان مطرح می‌شد هرگز به سابقه خود مغرور نشده و همیشه با صداقت و طبق اعتقاد خود با افراد حرف می‌زد.

تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه ایشان اهل حرف‌های دو پهلو و غیرمستقیم نبود خاطرنشان کرد: در مواضع سیاسی صادق بود و در جریانات سال 88 از همان ابتدا این اتفاق را فتنه می‌دانست و معتقد بود که این انقلاب باید در سایه رهبری مقام معظم رهبری حفظ شود.

لاسجردی به دل نرم، زبان آرام و صریح حبیبی اشاره کرد و گفت: همواره تلاش می‌کرد که بر مدار اخلاق رفتار کند و این نشان‌دهنده آن است که ایشان مجاهدت زیادی برای کنترل نفس خود کرد؛ عمل به تکلیف برای ایشان بسیار مهم بود و همه ما را نیز به آن سفارش می‌کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: نخستین موضوعی که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است اعتقاد و خداباوری است زیرا توحید، تقوا و بازگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی به راه ما جهت می‌دهد.

وی تصریح کرد: دومین نکته این بیانیه تاکید رهبر انقلاب بر جوانان است زیرا عنصر جوانی و نیروی محرکه آنان تحول‌آفرین است و می‌توانند ماهیت‌ها را تغییر دهند از این رو باید به جوانان فرصت داد تا بتوانند در عرصه‌های مختلف خودشان را نشان دهند.

لاسجردی به مبشر بودن بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ویژگی یک رهبر اسلامی این است که ملت خود را به آینده خوب بشارت دهد و جوانان اهل فکر باید این مسیر روشن را با تدبیر و کار مضاعف طی کنند؛ حزب موتلفه اسلامی نیز باید روی این بیانیه تمرکز کرده تا در مسیر الهی حرکت کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: حبیبی یکی از مدیران نمونه و استثنایی کشور است که ویژگی‌های انقلابی و جهادی در او متبلور شده بود؛ او بدون هیچ ادعایی خدمت می کرد و در طول 36 سال هرگز کلمه ناروا، بی‌ادبی یا تندی از او به خاطر ندارم.

حسن کربلایی به خاطراتی از حبیبی اشاره و خاطرنشان کرد: او جوانمرد، حق‌گو، حق‌طلب، شجاع و حساس روی بیت‌المال بود؛ بنای اصلی متروی تهران را حبیبی گذاشت اما در مراسم افتتاح از او دعوت نکردند اما هیچ‌کدام از اینها باعث توقف کار جهادی او نشد.

به گزارش تسنیم، محمدنبی حبیبی در سال‌های 83 تا 97 به مدت بیش از 14 سال دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی را بر عهده داشت استانداری تهران، فارس و خراسان را در کارنامه کاری خود داشت؛ حبیبی در 9 بهمن سال 97 بر اثر ایست قلبی به دیدار حق شتافت.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار