کد خبر : 31436
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397- 50: 16

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در رشت برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در رشت برگزار شد

مراسم روز دانشجو و تقدیر از دانشجویان برتر در عرصه علمی، قرآنی، ورزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان به‌مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو،‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز با برگزاری مراسمی از دانشجویان برتر خود در عرصه‌های علمی، فرهنگی،‌ قرآنی، ورزشی و پژوهشی در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) رشت تقدیر کرد.

معاون امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم اظهار داشت:‌ نقش دانشجویان در تحولات و فراز و نشیب‌های کشور کاملاً مشخص است به طوری که در دوران استبداد حکومت پهلوی و حضور استکبار جهانی در کشور همواره مقابل زیاده‌خواهی‌های آنان ایستادند.

محمد رستم‌پور با بیان اینکه استکبار جهانی با پایه‌ریزی حکومت پهلوی مقابل ملت ایران ایستاد عنوان کرد: وقوع جنگ تحمیلی با تجاوزکاری‌های رژیم بعث عراق به خاک کشورمان،‌ وضع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه و توطئه‌‌افکنی برای نابودی نظام از کارنامه سیاه سرکردگان غربی حکایت دارد.

وی مسیر استکبار را مسیر ایجاد تفرقه و دو دستگی بین توده‌های ملت و نظام دانست و تصریح کرد: آمریکای جنایتکار در تمام سال‌هایی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد برای رسیدن به هدف نهایی خود از هیچ روش و ابزاری برای فروپاشی نظام چشم‌پوشی نکرده است.

معاون امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه آمریکا از اهرم‌هایی نظیر حقوق بشر به صورت ابزاری استفاده می‌کند بیان داشت:‌ عدم واکنش در برابر ماجرای قتل فجیع خاشقچی و هزاران مورد مشابه دیگر از دورویی و رفتار دوگانه غرب در مورد حقوق بشر حکایت دارد.

محمد رستم‌پور حرکت کردن خلاف مسیر دشمن را از وصایای ارزشمند امام راحل به مسئولان و ملت ایران اسلامی اعلام کرد و افزود: تبعیت از ولایت‌فقیه،‌ حفظ اتحاد و انسجام ملی و اسلامی،‌ تقویت جایگاه علمی و حمایت از نخبگان می‌تواند پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کند.

معاون امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسالت مراکز علمی و دانشگاهی کشور در این برهه حساس زمانی را بسیار خطیر خواند و تصریح کرد:‌ تقویت عرصه‌های علمی موجبات قدرت یک کشور را فراهم می‌کند بنابراین باید از نخبگان علمی حمایت‌های لازم انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این مراسم اظهار داشت: دشمنی شیطان با آدم از همان ساعت نخستین خلقت انسان با تمرد شیطان برای سجده بر او آغاز شد به همین علت شیطان همواره برای قربانی کردن نسل بشر در برابر خواسته‌ها و امیالش در حال طرح‌ریزی نقشه است.

سیدهاشم میرلوحی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم از شیطان رجیم به‌عنوان دشمن آشکار انسان نام برده است تصریح کرد: شیطان در ظاهر امر همواره خود را خیرخواه و دوست انسان نشان داده است به‌طوری‌که دائماً با همین روش بسیاری از انسان‌ها را به قعر سیاهی و تباهی می‌کشاند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا نیز به تبعیت از اربابش یعنی شیطان خود را خیرخواه ملت‌ها معرفی می‌کند بیان داشت: بر اساس اسناد تاریخی موجود،‌ آمریکا برای رسیدن به اهدافش در جهان از هیچ‌گونه جنایت و سرکوبی علیه ملت‌های سایر نقاط دنیا و حتی مردم خود فروگذار نکرده است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه دموکراسی و آزادی واقعی هیچ وقت در آمریکا وجود نداشته است اظهار داشت: از سال ۱۷۷۰ که آمریکایی‌ها از انگلیس جدا و مستقل شدند تمامی خط مشی‌ها و برنامه‌های استکباری انگلیس را در سیاست داخلی و خارجی خود به اجرا گذاشتند.

میرلوحی با اشاره به اینکه طبق اسناد تاریخی آمریکایی‌ها در طول زمان حیات محدودشان تنها به مدت ۲۱ سال در هیچ جنگ و نزاعی شرکت نداشتند افزود‌: سران این کشور هر ساله به یک کشور دیگر حمله کرده‌اند اما همواره خود را در پوشش یک آزادیخواه و دموکرات به جهان نشان می‌دهند.

وی از دروغگویی سران آمریکا به مردم و انکار واقعیت‌های این کشور سخن گفت و تصریح کرد: مصائب و جنایاتی که بر علیه بومیان آمریکا به اجرا درآمد و یا زندانی‌کردن طویل‌المدت مردم به جرم آزادی‌خواهی و دموکراسی از مواردی است که آمریکایی‌ها همواره آن را انکار کرده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه قانون اساسی آمریکا توسط ۳۷ نفر تدوین و بدون رفراندوم به اجرا گذاشته شد اظهار داشت: آمریکایی‌ها همواره با ژست طرفداری از دموکراسی ایرلن را متهم به سرکوب مخالفان و عدم برپایی همه‌پرسی قوانین کرده است.

میرلوحی‌ از فرآیند انتخاب رئیس جمهور آمریکا و تأثیر آرای “الکترال کالج” سخن گفت و عنوان کرد: در سال ۲۰۱۶ با اینکه هیلاری کلینتون از نظر کسب آرای مردمی از رقیبش پیشی‌ گرفته بود اما نتیجه و سرنوشت نهایی انتخابات آمریکا باز هم توسط اعضای الکترال کالج رقم خورد.

به گزارش تسنیم،‌ در جریان این مراسم تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و از مشکلات مالی دانشگاه،‌ بی‌توجهی به امورات مهم دانشجویان،‌ نبود فضای مستقل و مجزا برای فعالیت تشکل‌های فعال، ‌تعطیلی اجباری پنج شنبه‌های دانشگاه و یا منع فعالیت دانشجویان سخن گفتند.

در پایان این مراسم نیز از دانشحویان برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/‌م

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار