کد خبر : 39228
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

در سالن بانک صادرات رشت؛

مراسم تودیع رئیس و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد+ تصاویر

مراسم تودیع رئیس و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد+ تصاویر

مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور مسوولان کشوری و استانی در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، صبح امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات گیلان در رشت برگزار شد.

بیماری‌های غیرواگیر عامل اصلی مرگ‌ومیرها در گیلان است/ توزیع ناعادلانه شاخص‌های سلامت در گیلان

ایرج حریرچی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات گیلان در رشت با بیان اینکه هدف وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰ پوشش کامل جامعه زیر چتر سلامت است، اظهار کرد: همه مردم کشور تمام خدمات پنج‌گانه سلامت راه باید بدون تبعیض مالی، جنسیتی، مکانی و قومیتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ایران جزو نخستین کشورهایی است که برای اولین بار به شاخص‌های پنجگانه توسعه سلامت می‌رسد، افزود: هدف نخست از این طرح افزایش سلامت، هدف دوم ارزان بودن و محافظت مالی ناشی از هزینه‌های گزاف، هدف سوم افزایش رضایت مردم و هدف نهایی افزایش کارآیی حوزه سلامت است.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه سلامت کشور به دست آمده اما این پیشرفت‌ها در شأن مردم ایران نیست، گفت: ما نگران سلامت مردم گیلان هستیم به این دلیل که بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرهای در این استان ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است.

حریرچی با بیان اینکه گیلان از استان‌های کم تحرک کشور است و میزان مصرف نمک نیز در این استان بالا است، تصریح کرد: مصرف سیگار در استان در ردیف یک چهارم به بالا در سطح کشور است و شاخص توده بدنی یعنی چاقی نیز در کشور بالا است.

وی با بیان اینکه مصرف میوه و سبزیجات نیز در گیلان نسبت به کشور به صورت قابل توجهی کمتر است، افزود: گیلان در بین استان‌های کشور رتبه چهارم کشور را در فشار خون دارا است و میزان مصرف سبزیجات نیز در این استان بسیار کم است.

حریرچی با ابراز نگرانی از توزیع ناعادلانه شاخص‌های سلامت در گیلان نسبت به زیرساخت‌های موجود در استان، تصریح کرد: تمام مردم شهرستان‌های استان باید خدمات بهداشتی و درمانی را به میزان مردم رشت دریافت کنند و از مراجعات به تهران برای درمان بپرهیزند.

وی با تأکید بر اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضامن سلامتی دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گیلانی است، گفت: در شرایط فعلی کشور که مردم ناچارند هزینه‌های خود را صرف خوراک و مسکن کنند دولت خود را موظف می‌داند تا به سلامت مردم بیشتر توجه کند.

حریرچی بر ضرورت منع فعالیت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش خصوصی تأکید و تصریح کرد: تأکید وزارت بهداشت از جمله وزیر این است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت در بخش خصوصی خودداری کرده و طی این دو سالی که از عمر دولت باقی مانده خود را هماهنگ با سیاست‌های دولت در زمینه سلامت کند.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه نسبت رضایتمندی مردم گیلان در حوزه بهداشت نسبت به کل کشور بسیار پایین است، افزود: این سیاست‌ها نیازمند تغییر است و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید به مشکلات مردم بیشتر توجه کنند چون شبکه بهداشت و درمان فلسفه آن خدمت به مردم است و مردم ولی نعمت ما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

ارسلان سالاری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم از برنامه‌های موجود که قابلیت اجرایی دارند نهایت استفاده را داشته باشیم و سطح دانشگاه را ارتقا دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از این امانت سنگین برای کمک به مردم و محرومان استفاده می‌کنم گفت: اگرچه سیاست کلان دانشگاه‌های دنیا تقویت رابطه دانشگاه با صنعت است اما در ایران بایستی ابتدا وضعیت دانشگاه نسل یک و دو را بهبود بخشیم سپس به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه به‌دلایل گوناگون کمبودها بیشتر از خدمات نمود دارد خاطرنشان کرد: قصد بنده سیاه‌نمایی نیست اما دانستن این واقعیات باعث می‌شود که بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنیم و وضعیت حوزه بهداشت و درمان گیلان را ارتقا بخشیم.

وی بدهی سنگین این دانشگاه را حدود 600 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این دانشگاه از بیمه طلب دارد و تجهیزات مصرفی در انبارها کمبود تجهیزات در حد حتی سرم در برخی بیمارستان‌ها و طولانی شدن صف بستری بیماران و طلب عظیم پرسنلی اعم از پزشک و پرستار که نارضایتی همکاران را درپی دارد باید بررسی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان فرسوده بودن بیمارستان‌های استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نداشتن ردیف مجوز جذب برای اعضای هیئت علمی، عدم تکمیل سایت لاکان، پایین بودن نسبت پرستار نسبت به تخت و مشکلات بهداشتی و فاضلاب بیمارستان‌ها از مشکلات دیگر است.

سالاری عنوان کرد: سعی داریم پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی را افرایش و پیگیر تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی باشیم همچنین توسعه پرونده الکترونیک، پیگیری مطالبات پزشکان خانواده و پیگیری برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در مرکز استان گیلان در دستور کار است.

وی گفت: تلاش برای تکمیل کادر پرستاری، تامین و ارتقای آمبولانس‌های گیلان، نظارت کارآمد بر بخش خصوصی، هدایت منابع تحقیقاتی به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت زیرساخت‌ها برای افزایش تحقیقات، توجه به تامین داروی مراکز مختلف استان و نظارت بر توزیع مواد غذایی و کاهش مصرف دارو در گیلان نیز از سایر برنامه‌های ما است.

تهیه نقشه راهبردی بزرگ‌ترین دستاورد دانشگاه علوم پزشکی گیلان

شاهرخ یوسف زاده چابک صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن بانک صادرات رشت با بیان اینکه تمام تلاش خود را در راستای اعتلای دانشگاه به کار گرفته اظهار کرد: برای کسی‌که برای کسب رضای الهی پا به میدان می‌گذارد، احساس رضایتمندی خداوند کفایت می‌کند.

وی با اشاره به دستاوردهای به دست آمده دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال‌های اخیر افزود: یکایک دستاوردها که مهم‌ترین آن تهیه نقشه راهبری دانشگاه بود توسط همکاری یکایک همکاران به دست آمده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فاز نخست برنامه راهبری دانشگاه سپری شده تصریح کرد: این برنامه برای یک دوره ۱۰ ساله منطبق با استاد بالادستی تهیه شده همچون نهالی امروزه به دست باغبانی سپرده می‌شود که انتظار داریم آن را به یک درخت تنومند تبدیل کند.

یوسف زاده با بیان اینکه منابع انسانی و مالی برای دستیابی نقشه راهبردی دانشگاه لازم است، گفت: برای تحقق قبل از اینکه منابع انسانی و مالی مطرح باشد زیرساخت الکترونیکی لازم است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه‌اندازی نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: گیلان و زنجان در نظام ارجاع در سطح کشور قرار دارند و تا پایان شهریور ماه نهایی می‌شود.

وی با اشاره به بهینه سازی و پایداری منابع مالی در دانشگاه تصریح کرد: نسبت درآمد به هزینه در دانشگاه سیر صعودی به خود گرفته و بیش‌تر هزینه‌ها از در آمد دانشگاه کسب شده است و نمی‌توان گفت دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو دانشگاه‌های بدهکار است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ساماندهی و توانمندی منابع انسانی در دانشگاه گفت: تبیین کدهای رفتاری، توسعه رهبری، نظام مشارکت کارکنان، جانشین مروری و راه‌اندازی نظام ارزیابی عملکردی از محوری‌ترین برنامه‌های دانشگاه در حوزه ساماندهی منابع انسانی بوده است.

یوسف زاده با اشاره به عملکرد دانشگاه در حوزه زنجیره تأمین دارو بیان کرد: افتخار می‌کنیم که برای نخستین بار سامانه خرید متمرکز دارو و تجهیزات را با راه‌اندازی سامانه‌ای به نام درفک در گیلان آغاز کردیم.

وی یکی از مشکلات دانشکاه را عدم وجود فضای فیزیکی مناسب عنوان کرد و گفت: پس از ۴۰ سال همچنان بیمارستان‌های ما در رشت از ساختمان‌های استیجاری استفاده می‌کنند اما در شهرستان‌ها ما توسعه بیمارستانی را شاهد هستیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقای فرهنگ سازمانی را یکی از برنامه‌های دانشگاه برشمرد و افزود: ارتقای فرهنگ سازمان یک ارزش در دانشگاه به شمار رفته و شروع آن از خود رئیس دانشگاه شروع شد.

یوسف زاده راه‌اندازی مراکز رشد، راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات، توسعه آموزش پاسخگو جامعه نگر و کارآفرین، برنامه توسعه فردی و بهره وری اعصای هیئت علمی، افزایش ایمنی و سلامت بیماران، پیوند کبد و راه اندازی سیستم تروما را از دیگر دستاوردهای دوران تصدی خود بر کرسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار