کد خبر : 9388
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1395- 21: 16

مراسم دومین سالگرد شهادت مدافع حرم “فرهاد خوشه‌بر” برگزار شد

مراسم دومین سالگرد شهادت مدافع حرم “فرهاد خوشه‌بر” برگزار شد

مراسم دومین سالگرد شهادت “فرهاد خوشه‌بر” شهید گیلانی مدافع حرم عصر دیروز در لنگرود برگزار شد.

به گزارش ‘گیلانستان، دومین سالگرد شهید مدافع حرم فرهاد خوشه‌بر عصر دیروز با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا، بسیجیان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایزدپناه در این مراسم با بیان اینکه شرکت در مراسمات مذهبی و خصوصا مجالس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از وظایف نیروهای انقلابی است گفت: دشمنان نظام  بدانند که مراسم شهدا از آنِ دوستداران انقلاب است و پاسداران ولایت اجازه  نمی‌دهند که این محافل به‌دست نااهلان و افراد ضد انقلاب برسد.

استاد حوزه با اشاره به خاطرات نزدیکان و دوستان شهید خوشه بر وی را مصداق بارز آیه شریفه «و فی اموالهم حق للسائل والمحروم» دانست و افزود: یکی از خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار این بود که همیشه مقداری از اموال و دارایی خود را به محرومان می‌بخشید.

ایزدپناه در بخش دیگری از سخنانش به خاطرات همسر شهید خوشه‌بر اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام به همسرش می‌گفت یازده ماه سال مال شما و اسفندماه مال من و سرانجام در همان ماه اسفند که ماه شهداست به جایگاهی که لایقش بود رسید.

وی خطاب به عده‌ای که می‌گویند شهیدان مدافع حرم سرشان را به باد داده‌اند اعلام کرد: آنها باید استغفار کنند زیرا مدافعان حرم در سوریه شجاعانه به جنگ با دشمن می‌روند و اگر به شهادت نائل آیند سرشان را به باد نداده‌اند بلکه سرشان را به ارزش‌ها داده‌اند.

استاد حوزه با استناد به بخشی از سخنان امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در  سخنانش فرمود مسئولیت حتی برای افرادی که واقعاً خادم مردم هستند و به معنای حقیقی مشغول به خدمت رسانی هستند آفت است و وای به حال آنان که قصد انجام وظیفه هم ندارند چه رسد به اینکه خادم باشند.

ایزدپناه با تاکید بر اهمیت شرکت در مراسمات مذهبی و خصوصاً محافل و مجالس گرامیداشت شهدا افزود: منافقان و دشمنان نظام  بدانند که یادواره شهدا از آن پاسداران ولایت و دوستداران انقلاب و اسلام است و ما هیچ گاه اجازه  نمی‌دهیم که محفل ذکر نام و یاد شهدا به افراد ضد انقلاب برسد.

وی اظهار داشت: استکبار دستور داده است که مساجد را ویران کنند و داعش نیز عملاً در حال انجام همین کار است و این تعجبی ندارد اما در عجبیم که در داخل کشور برخی از مسئولان حاضر نیستند حتی جلسات خود را در مساجد برگزار کنند.

استاد حوزه افزود: مگر گوش مسئول کر شده؟ مگر سخنان مقام معظم رهبری را  نشنیده‌اند که فرمودند خاستگاه فرهنگی ما مساجد است؛ در مساجد هیئت امناء بد اخلاق باعث فرار جوانان از این مکان مقدس می‌شوند و این خواسته مسلم استکبار است که ما نباید به آن تن دهیم و جامه عمل بدان بپوشانیم.

ایزدپناه ابراز داشت: آن‌هایی که ولایتمدار هستند هوش سرشاری دارند و باید تقویت شوند تا منافق و خامی فتنه به خود اجازه ندهد که به سخنران مراسم شهدا امر و نهی کند و تهدیدکند که فلان حرف را بزن و یا فلان حرف را حق نداری بیان کنی.

وی درباره موضوع اشرافی‌گری در بین مسئولان گفت: مسئولی که اشرافی‌گری کند طاغوت است و این گفته من نیست؛ این را امام امت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب فرموده اند که آن‌ها که به ما می‌گویند دلواپس آیا می‌توانند بگویند حضرت آقا تندرو است؟

استاد حوزه افزود: اگر دشمنان ما کوچکترین نقطه سیاهی در زندگی رهبر عظیم الشان انقلاب  پیدا می‌کردند آن را در بوق و کرنا فریاد می‌زدند پس بدانید که ایشان زندگی ساده‌ای دارند و آن دسته از مسئولان که دارایی و زندگی آنها سر به فلک کشیده از این نظام دور هستند و هرگز نمی‌توانند از ذخایر انقلاب باشند.

خواستگاه هر شهر و هر منطقه ای مسجد آن منطقه است گفت: بعضی از مسئولان حاضر نیستند حتی حلسات کوچک خود را در این اماکن بزگزار نمایند و برای خود کسر شان می دانند که به میجد بیایند و در مراسم شهدا شرکت کنند

وی در مورد مسئله حجاب بانوان اظهار داشت: مشکل حجاب و مواردی از قبیل آن با بودجه‌های کلان حل نمی‌شود همانگونه که حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت درباره این مشکل گویا باید مثل دوران انقلاب خون‌هایی ریخته شود تا برخی به خود بیایند و رعایت کنند.

ایزدپناه خاطرنشان کرد: بانوان باید بدانند که شهدای گرانقدری چون فرهاد خوشه بر برای همین مسائل به شهادت رسیده‌اند و ما باید با رعایت این بایدها و نبایدها به خون شهدا احترام بگذاریم و اجازه ندهیم دشمن از این طریق به حریم ما تجاوز کند./تسلیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار