کد خبر : 41617
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 شهریور 1398- 54: 10

مراسم شام غریبان حضرت سیدالشهدا(ع) در رشت برگزار شد

مراسم شام غریبان حضرت سیدالشهدا(ع) در رشت برگزار شد

مراسم شام غریبان و سوگواری برای مظلومیت امام حسین(ع) با حضور مردم عزادار گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان مراسم شام غریبان و سوگواری برای حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و مردم مومن، عزادار و دیندار در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام عظیم ابراهیمی در این مراسم با اشاره به توصیه بزرگان مبنی بر دعا کردن برای دیدن حکومت امام زمان(عج) اظهار داشت: خداوند در قرآن در مقابل نهضت پیامبران نهضت طاغوت را معرفی کرده است و ویژگی‌ها و شاخص‌های هر دو جبهه را به ما نشان می‌دهد.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه پیامبران از جنس نور هستند گفت: پیامبران مردم را به سوی خدا و حق دعوت می‌کنند و در حقیقت دعوت پیامبران و ائمه(ع) در راستای دعوت خداوند است که انسان را به راستی و حق دعوت کرده و از باطل دور می‌کنند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر شیعیان منادی حق و دعوت‌کننده به بهشت و کافران منادیان شیطان و دعوت‌کننده به باطل و گمراهی هستند و در گذشته نیز حق و باطل مردم را به سوی خود می‌خواندند و این امر تا قیامت ادامه دارد.

ابراهیمی نحوه لبیک به امام حسین(ع) را به سه شیوه دانست و گفت: نخست قلب انسان بایستی آماده پذیرش حق و حقیقت شود و سپس گوش انسان باید خود را وقف شنیدن حق و لبیک به اهل بیت(ع) کند و در نهایت چشم انسان مطیع حق می‌شود.

این واعظ مذهبی با تأکید بر اینکه قلب و گوش و چشم انسان در قیامت بایستی به‌طور ویژه پاسخگو باشند تصریح کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی انسان باید مراقب باشد که چه چیزی می‌بیند و می‌شنود و مراقب باشد که همواره به ندای حق توجه کند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که جمعیت شیعه در جهان به بیش از ۸۰۰ میلیون نفر می‌رسد افزود: شیعه امروز دعوت به حق می‌کند و در حال حاضر کشوری مثل آمریکا دو میلیون نفر شیعه دارد که این قضیه نشان‌دهنده قدرت معنوی امام حسین(ع) است.

ابراهیمی با اشاره به نقشه راه انقلاب خاطرنشان کرد: هر کدام از ما باید به جایی برسیم که مبلغ حکومت امام زمان(عج) باشیم و انسان‌های دیگر را به حق و حقیقت دعوت کنیم و راه ظهور آخرین منجی عالم بشریت را مهیا کنیم.

به گزارش تسنیم این مراسم با مداحی و سینه‌زنی نیز همراه بود و در پایان عزاداران حسینی نماز مغرب و عشا را به جماعت خواندند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار