کد خبر : 46080
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 دی 1398- 17: 16

مراسم «شکرگزاری برداشت برنج گیلان» در رشت برگزار شد

مراسم «شکرگزاری برداشت برنج گیلان» در رشت برگزار شد

مراسم شکرگزاری برداشت برنج گیلان و اختتامیه اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان دومین مراسم اختتامیه طرح بسیج همگام با کشاورز در سال ۹۸ و مراسم شکرگزاری برداشت برنج پیش از ظهر امروز با حضور مقامات  سپاه قدس گیلان، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و تعداد زیادی از کشاورزان نمونه سراسر گیلان برگزار شد.

استان گیلان با دارا بودن بیش از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری از جمله استان‌های مهم کشور از حیث تولید محصولات استراتژیک و اساسی محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر با توجه به بحث خشکسالی ضرورت اجرایی کردن برنامه‌هایی هدفدار برای تولید بیشتر و استفاده درست از منابع آبی موجود در دستور کار قرار گرفت.

همزمان با تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، ضرورت خودکفایی در بخش‌های مختلف و تکیه بر توانمندی‌های داخلی، مجموعه بسیج مهندسین کشاورزی سپاه پاسداران نیز در راستای همین هدف مقدس طرح بسیج همگام با کشاورز را در برخی از استان‌های کشور به مرحله اجرا درآوردند.

گیلان و مازندران به عنوان دو استان شمالی که از آب کافی برای تولید محصول استراتژیک برنج برخوردار هستند در طرح بسیج همگام با کشاورز سپاه به عنوان مناطق پایلوت انتخاب شدند به طوری‌که در سال‌های اخیر با آموزش، سازماندهی و اعزام مربیان متخصص به سمت روستاها در راستای افزایش تولید برنج گام‌های خوبی برداشته شد.

افزایش عملکرد در تولید برنج، کاهش میزان مصرف آب، جلوگیری از هدررفت منابع آبی موجود، استفاده بهینه و علمی از کود در زمین‌ها و اراضی شالیزاری، آموزش به کشاورزان، تولید محصول کیفی و مرغوب، تهیه و اجرای آزمون خاک از جمله اهداف بسیار مهمی است که با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز تحقق پیدا کرد.

سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان نیز برای دومین سال متولی با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در سطح بسیاری از روستاهای هدفگذاری شده توفیقات بسیار خوبی را در زمینه تولید برنج کیفی و افزایش تولید در واحد سطح به دست آورد و امروز با برگزاری این مراسم آئینی از کشاورزان نمونه استان تقدیر کرد.

امروز در مراسم شکرگزاری برداشت برنج تعدادی از کشاورزان نمونه استان گیلان سخنرانی کرده و در مورد مزایا و کارکردهای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز که با کمک و همراهی سپاه قدس استان انجام شد مطالبی را بیان کردند.

پخش کلیپی از فداکاری‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تقدیر از تعداد زیادی از کشاورزان نمونه استان گیلان، پخش نماهنگ، اجرای برنامه قرعه‌کشی از جمله قسمت‌های متنوع برنامه امروز اختتامیه طرح بسیج همگام با کشاورز محسوب می‌شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار