کد خبر : 51364
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1399- 00: 12

مراسم گرامیداشت «شهدای ناوچه کنارک» در رشت برگزار شد

مراسم گرامیداشت «شهدای ناوچه کنارک» در رشت برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه ناوچه کنارک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور فرماندهان و همرزمان شهدای این حادثه در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان مراسم گرامیداشت شهدای حادثه ناوچه کنارک صبح امروز با حضور فرماندهان و همرزمان این شهدا در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با قرائت فاتحه از مقام والای شهدای حادثه ناوچه کنارک که در آستانه لیالی قدر عاشقانه و عارفانه به لقاءالله پیوستند و همچنین از نیروهای مستقر در شناور مذکور که رشادت مثال‌زدنی در نجات جان همرزمان خود به‌خرج دادند تجلیل کردند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره فرمودند که یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش را در حادثه کنارک تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری خاطرنشان کرد: ایستادگی، گذشت و ایثار همواره لازمه رسیدن به عزت و افتخار است و باعث می‌شود تا شاهد ایجاد محیطی امن برای سایر حوزه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی باشیم و به روح مطهر همه شهدای انقلاب، دفاع مقدس، نیروهای مسلح و همچنین به روح شهدای رمضان حادثه کنارک درود می‌فرستیم.

وی با اشاره به برخی خصوصیات اخلاقی شهدای حادثه کنارک گفت: یکی از شهدا قهرمان قوای ارتش‌های جهان شده بود و دیگری سال‌ها در جبهه مدافعان حرم حضور داشت و بسیاری از آنان در همین مکان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا کسب علم کرده و آموزش دیدند و در حادثه ناوچه کنارک به شهادت رسیدند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند مرگ پایان راه همه انسان‌ها است و خوشا به‌ حال آن‌ها که خداوند آنان را برمی‌گزیند و شهادت نصیب‌شان می‌شود و امیدواریم که خداوند به همه خدمتگزاران نظام اسلامی همواره توفیق خدمتگزاری و شهادت عنایت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه صبر و باور انسان اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند انسان به‌واسطه صبر می‌تواند به امور و جایگاه والا دست پیدا کند و خداوند متعال نیز در سوره آل عمران به اهمیت صبر اشاره کرده و این آیه با خصوصیات یاران امام زمان(عج) تطبیق دارد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی با اشاره به برخی خصوصیات یاران امام زمان(عج) گفت: این افراد همواره اهل ایمان و دارای کسوت‌های مختلف دفاع از وطن، مومن و صبور هستند و از صبر فردی و اجتماعی برخوردارند و در حوزه مجاهدت با نفس و شیطان درون بسیار مقاوم هستند البته روزه، نماز و خمسی که انسان به‌خاطر خدا انجام می‌دهد نمونه‌های صبر فردی است.

وی اهمیت صبر جمعی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در ایام شیوع ویروس کرونا، انجام امر به معروف و نهی از منکر، تلاش در راستای تحقق جهش تولید، تلاش در عرصه دریا برای برقراری امنیت کشور و مردم و همچنین تلاش دانش‌آموخته دانشگاه نظامی مصداق صبر جمعی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: در این کشور کسانی در راه استقلال و امنیت کشور تلاش می‌کنند و در این‌ راه همیشه افرادی بوده‌اند که به شهادت رسیدند؛ در حادثه کنارک نیز ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی ارتش جان خود را برای امنیت کشور از دست دادند و با وجود اینکه داغ آنان صبر جمعی می‌خواهد اما این حادثه تلخ باطن نورانی دارد.

مهدوی با بیان اینکه امروز ما در این کشور توانایی لازم برای دفاع از خود را داریم و تحت سلطه استکبار نیستیم افزود: این کشور مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) است و محبت امام علی(ع) و اولاد ایشان از زمان سلمان فارسی در دل ایرانیان جای گرفته است لذا سیاست و اقتصاد ما نیز بر محور دین‌ اداره می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: نظام رسانه‌ای دنیا امروز در دست صهیونیست است و اگر ده‌ها بار حوادث نظامی برای خودشان رخ دهد هرگز آن را بیان نمی‌کنند و انتشار نمی‌دهند اما منتظر بهانه‌ای برای فشار رسانه‌ای علیه ایران هستند درحالی‌که تمام دنیا شاهد بودند که آنان چگونه در مقابل ویروسی همچون کرونا ناتوان شدند.

مهدوی با اشاره به اینکه امروز جوانانی از ایران مقابل تمدن شیطان‌پرست مدعی حکومت جهانی همچون صهیونیست ایستاده‌اند خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که دشمن تا فشار و هجمه به کشورمان وارد می‌کند این است که ما کشوری داریم که در سایه تقوای الهی در مقابل صهیونیست قد علم کرده است و زیر سلطه شیاطین قرار نمی‌گیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به خصوصیات شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی دارای یک باطن ملکوتی بود که کل دنیا از آن تاثیر گرفتند و مجالس بزرگداشت این شهید والامقام در کشورهای مختلف به بهترین نحو برگزار شد؛ این شهید والامقام آیت‌الله حوزه علمیه نبود اما به‌وسطه شهادتش بسیاری از قلب‌ها متأثر شد.

شناور پشتیبانی سبک کنارک عصر روز یکشنبه۲۱ اردیبهشت ماه حین انجام تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار دچار حادثه شد و در این حادثه ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی ارتش به فیض شهادت نائل آمدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

ناوچه کنارک از ۱۶ مهرماه سال ۹۷ به ناوگان منطقه سوم برای مأموریت‌های پشتیبانی و گشت دریایی ملحق شده بود و این ناوچه به‌همراه ناوشکن‌های بایندر و نقدی یگان شناوری سطحی منطقه سوم نیروی دریایی ارتش در کنارک را تشکیل می‌دهند تا امنیت عمومی آب‌های عمان را برقرار کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار