کد خبر : 27084
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

مراکز “مراقبت داخل منزل” در گیلان افزایش می‌یابد

مراکز “مراقبت داخل منزل” در گیلان افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد مراکز مراقبت در داخل منزل در استان گیلان افزایش می‌یابد.

به گزارش گیلانستان، شاهرخ یوسف‌زاده چابک ظهر امروز در مراسم دیدار با معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پرستاران استان گیلان اظهار داشت: دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان بر اساس برنامه‌های راهبردی خود فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بار مسئولیت خطیر حوزه سلامت بر شانه پرستاران است و ارتقای سلامت جامعه از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طور ویژه دنبال می‌شود گفت: پرستاران به عنوان یکی از ارکان مهم حوزه سلامت هستند.

یوسف‌زاده چابک با تاکید بر اینکه در حال حاضر توانمند شدن این حوزه در قالب پرستاری جامعه‌نگر از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان دنبال می‌شود بیان کرد: در حال حاضر حوزه فعالیت پرستاران از مراکز درمانی و بیمارستانی به بطن جامعه و درون منزل توسعه یافته است‌.

وی با اشاره به اینکه گیلان در حوزه مراکز مراقبت در منزل به طور مطلوب ظاهر شده است و مراکز مراقبت در منزل در استان گیلان افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز مذکور ازسوی مردم گیلان با  استقبال خوبی مواجه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طب تسکینی و مراقبت‌های پرستاری سالمندی از مباحث جدیدی است که در حوزه بهداشت و درمان مورد توجه است تاکید کرد: با توجه به پیشروی جمعیت استان به سمت سالمندی توسعه و ارتقای این طرح‌ها در گیلان بسیار مورد توجه است.

یوسف‌زاده چابک کیفیت درمان را وابسته به عملکرد کادر پرستاری دانست و با تاکید بر اینکه حضور پرستاران متعهد می‌تواند موجب ارائه خدماتی با کیفیت به بیماران شود گفت: بحث کنترل عفونت امری مهم و حائز اهمیت در حوزه پرستاری است.

وی با اشاره به اینکه کشور در شرایطی بحرانی قرار دارد و گذر از این بحران با همبستگی و انسجام محقق می‌شود خاطرنشان کرد: پرستاران سربازان خط مقدم  حوزه سلامت جامعه هستند و فعالیت‌ آنها تاثیری مستقیم بر مردم دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ایجاد جنگ روانی در جامعه امری نادرست و خیانت به کشور است تصریح کرد: برخی با ایجاد ناامیدی در جامعه تلاش دارند که همواره دانشگاه علوم پزشکی گیلان را با بدهی‌های گسترده معرفی کنند.

یوسف‌زاده چابک با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تمامی‌ توان به فعالیت و ارائه خدمات خود ادامه می‌دهد خاطرنشان کرد: آنهایی که در استان در حال ترویج یأس و ناامیدی هستند بدانند که پراکنده کردن یأس در جامعه آب در آسیاب دشمن ریختن است.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار