کد خبر : 52503
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 خرداد 1399- 43: 18

رئیس اداره قرآنی اوقاف گیلان:

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم گیلان در ۵ منطقه برگزار می شود

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم گیلان در ۵ منطقه برگزار می شود

رئیس اداره قرانی اوقاف گیلان با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم گیلان در ۵ منطقه برگزار می شود، گفت: زمان برگزاری این مسابقات ۱۰ تا ۱۷ تیر ماه است.

به گزارش گیلانسان،محمد مهدی قربانیان پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگویی با اشاره به اعلام زمان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان گیلان، اظهار کرد: این مسابقات ۱۰ تا ۱۷ تیرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: در همین راستا پنج منطقه برای برگزاری این مسابقات پیش بینی شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به اینکه شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، تالش و فومن را پنج منطقه تعیین شده حوزه امتحانی عنوان کرد و گفت: مسابقات منطقه یک شامل شهرهای رشت و خشکبیجار، کوچصفهان، لشت نشا، خمام و سنگر از ۱۷ لغایت ۱۹ تیر برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسابقات منطقه دو شامل شهرهای انزلی، آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر ۱۱ تیر ماه در آستانه اشرفیه برگزاری می‌شود، مسابقات منطقه سه شامل شهرهای لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، رودسر و املش نیز ۱۴ تیر ماه در لاهیجان برگزار خواهد شد.

قربانیان با اشاره به اینکه منطقه چهار شرکت کنندگان شهرهای آستارا، تالش، ماسال و رضوانشهر ۱۰ تیر ماه در شهر تالش به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: منطقه پنج نیز فعالان قرآنی شهرهای شفت، صومعه سرا، فومن و رودبار به میزبانی فومن در ۱۵ تیر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این مسابقات در رده سنی بزرگسالان (بالای ۱۸ سال) برای خواهران و برادران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: رشته‌های مسابقات شامل حفظ پنج جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۱۵ جز، حفظ ۲۰ جز، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن، تفسیر است.

قربانیان ادامه داد: با توجه به اتمام مهلت ثبت نام در سایت www.my.oghaf.ir تمهیداتی اندیشیده شده که از علاقه مندان به شرکت در مسابقات قرآن در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها به صورت حضوری ثبت نام انجام گیرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار