کد خبر : 30866
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آبان 1397- 26: 23

مرحله پایانی انتخاب قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای برتر ‌با رأی مردم آغاز شد

مرحله پایانی انتخاب قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای برتر ‌با رأی مردم آغاز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به آغاز مرحله پایانی انتخاب قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای ‌با رأی مردم گفت: ۱۶ قصه از گیلان در جمع ۱۲۰ قصه برتر کشور قراردارند.

به گزارش گیلانستان،‌ اسفندیار ضیایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ مرحله داوری مردمی قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است و ۱۶ اثر نیز از استان گیلان در این بخش شرکت می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه ۱۲۰ اثر برتر کشوری در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای شرکت می‌کنند افزود:‌ در مجموع ۱۰ هزار و ۴۷۰ قصه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان آن‌ها ۷ هزار اثر به این بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای ‌اختصاص دارد.

ضیایی موضوعات مختلف استفاده شده در فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای را برشمرد و در تشریح آن عنوان کرد: زندگی بهتر، غم و شادی از جمله موضوعاتی بود که شرکت کنندگان با الهام گرفتن از آن به خلق آثار خود در قالب فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای و روایت از لحظه‌های پندآموز زندگی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با استقبال بسیار زیادی در استان گیلان مواجه شد ابراز داشت: از میان بیش از ۱۲۰ قصه برتر کشور که در رده آثار منتخب قرار گرفته‌اند ۱۶ اثر ارسالی از ۱۴ قصه‌ گوی خوش ذوق گیلانی نیز در مرحله پایانی پذیرفته شدند.

ضیایی به منتخبان برگزیده شده قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای اشاره کرد و گفت:‌ محمد رسول حقدوست،‌ شهربانو مشکبید حقیقی،‌ خدیجه زحمتکش، ‌فاطمه نصیر، ‌اکرم السادات حسینی و هنگامه ناصحی، منی‍ژه واحد، مبینا مبرا و یسنا قاسمی از جمله برخی از این برگزیدگان این بخش از جشنواره هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اسامی دیگر قصه گویان برتر استان را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ آثار و قصه‌های محمدعلی فکری‌آزاد،‌ بهزاد یاحید، فهیمه‌ دهقانی و جواد اصغری از انجمن گیله قصه و روح الله محمدی نیز موفق شدند به مرحله پایانی جشنواره راه پیدا کنند.

ضیایی با اعلام این خبر که آثار و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای منتخب با رأی مردم انتخاب و معرفی می‌شوند تصریح کرد: قصه‌های برتر از ۲۰ آبان در برنامه کتاب باز شبکه نسیم،‌ سایت آپارات،‌ هشتک قصه-‌ زندگی-‌ من و در پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانیwww.kanoonfest.ir به داوری گذاشته می‌شوند.

ضیایی با بیان اینکه بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می‌شود افزود:‌ برخی از قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با مضامین ملی علاوه بر انتخاب مردمی توسط داوران جشنواره نیز داوری می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار