کد خبر : 20751
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396- 08: 17

مردم استان گیلان‌ ۱۱۸۰ عدد “چراغ والور” به مردم زلزله کرمانشاه هدیه کردند

مردم استان گیلان‌ ۱۱۸۰ عدد “چراغ والور” به مردم زلزله کرمانشاه هدیه کردند

مسئول بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء گیلان گفت: مردم نوع‌دوست گیلان همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) تعداد هزار و ۱۸۰ چراغ والور را به هموطنان خود در کرمانشاه هدیه کردند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی ظهر امروز در مراسم اهدای کمک‌های مردم گیلان به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اظهار داشت: مردم نوع‌دوست و فهیم گیلان جهت پاسداشت شعائر مذهبی و یاری رساندن به هموطنان خود تعداد هزار و ۱۸۰ عدد چراغ والور را به آن‌ها هدیه کردند.

وی در مورد این حرکت نمادین مردمی عنوان کرد: حوادث و مصیبت‌های اینچنینی آزمایش الهی برای همگان است و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه گیلان همچون دوران دفاع مقدس که همواره در صحنه‌ها حضور داشتند بار دیگر عزت و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

مهدوی در مورد اعزام این محموله به کرمانشاه افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و برودت شدید هوا که در مناطق زلزله زده در راه است مقرر شد تا این تعداد وسیله گرمایشی که با کمک‌های مردمی و سپاه پاسداران جمع آوری شده است به منطقه کرمانشاه ارسال شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ابراز داشت: پیام میرزا کوچک جنگلی یاری مظلومان بود و فرزندان میرزا کوچک جنگلی در خطه گیلان هم در همین راستا نشان دادند در کنار دین باوری و ولایتمداری، نسبت به وطن و هموطنان‌شان احساس مسئولیت می‌کنند.

مسئول بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء گیلان بیان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، باید همواره  زمینه عزت و سربلندی یک ایرانی فراهم شود، به‌همین خاطر موج اول کمک‌های مردمی توسط مساجد، پایگاه‌های بسیج، تشکل‌های مذهبی و مجموعه‌های ولایی در این روز خجسته ارسال می‌شود.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در این مورد اشاره کرد و گفت: ایشان همواره در فرمایشات خود بر لزوم کمک به هموطنان آسیب‌دیده از زلزله تاکید داشته و فرموده‌اند هر فردی هرطور که می‌تواند باید به کمک مردم مصیبت زده کرمانشاه بشتابد و این اقدام نیز در جهت پیروی از سخنان ایشان انجام می‌شود.

مهدوی در مورد موج دوم ارسال کمک‌ها ابراز داشت: جمع آوری این تعداد از چراغ‌های والور در مدت بسیار کمی انجام شد و امیدواریم در موج دوم  این کمک‌ها  نیز با استقبال مردم شریف و مومن گیلان مواجه باشیم تا این کار خیر در اسرع وقت و به بهترین نحو انجام شود.

مسئول بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء استان گیلان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم  که با زمینه سازی و هماهنگی سپاه پاسداران قرار است انجام شود قصد داریم امکانات و مصالح لازم برای اسکان موقت ودائم  مردم چند روستا در منطقه زلزله زده کرمانشاه را فراهم کنیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان افزود: در این مرحله از کمک‌ها علاوه بر جمع آوری کمک‌های مردمی، تامین مصالح برای اسکان موقت و دائم مردم روستا با ساماندهی اردوهای جهادی انجام می‌شود همچنین فعالیت‌های فرهنگی را نیز در موازات سازندگی پیگیری می‌کنیم./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار