کد خبر : 44323
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398- 21: 16

نماینده مردم رشت در مجلس:

مردم با جهش مجدد قیمت‌ها به شدت آسیب می‌بینند /‌ ارز ۴۲۰۰ ‌تومانی ‌از جیب دلالان‌ سر‌درمی‌آورد‌

مردم با جهش مجدد قیمت‌ها به شدت آسیب می‌بینند /‌ ارز ۴۲۰۰ ‌تومانی ‌از جیب دلالان‌ سر‌درمی‌آورد‌

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مردم با جهش مجدد قیمت‌ها به شدت آسیب می‌بینند گفت: بنیه اقتصادی مردم دیگر کشش تورم مضاعف و گرانی بیشتر از این را ندارد.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد، تسهیل در شرایط اقتصادی و اجرای دقیق برنامه‌های حمایتی مدنظر مجلس توسط دولت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: مردم با جهش مجدد قیمت‌ها که ناشی از تصمیمات نسنجیده دولت است آسیب فراوانی می‌بینند زیرا بنیه اقتصادی آنان دیگر کشش گرانی بیشتر از این را ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز به دولت با هدف تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و حمایت از دهک‌ها و اقشار آسیب‌پذیر جامعه ابراز داشت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به جای تأمین کالاهای اساسی و کمک به معیشت مردم از جیب دلالان و برخی افراد خاص سر درآورده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بیشتر نصیب دلالان شده و هیچ سود و منفعت خاصی برای مردم و طبقه عامه جامعه نداشته است خاطرنشان کرد: واقعاً مشخص نیست وقتی دولت حتی توان تأمین و توزیع کالاهای اساسی بین مردم را ندارد پس چگونه می‌خواهد دست به اقدامات پیچیده‌تری نظیر تغییر نرخ حامل‌های انرژی بزند.

نماینده مردم رشت در مجلس نوسانات و تورم بسیار افسارگسیخته نرخ ارز در ابتدای امسال و فشار مضاعفی که به این دلیل به مردم وارد شد را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مجلس با توجه به این مشکلات از دولت خواست تا با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی را بین مردم توزیع کند اما دولت حتی از عهده انجام این کار هم بر نیامد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه دولت و مجموعه تحت امر آن باید از دادن وعده‌‌های بدون عمل به قشر فرهنگیان جداً خودداری کنند افزود: به طور نمونه سخنگوی دولت و یا وزیر آموزش و پرورش چندین بار از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر دادند در حالی‌که هنوز برای عملیاتی کردن این کار برنامه‌ای وجود ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه برخی اوقات دولتمردان حرف‌هایی را بر زبان می‌آورند که با واقعیت‌های روز جامعه مطابقت ندارد تصریح کرد: مردم در جامعه زندگی می‌کنند و همه چیز را به عینه می‌بینند و وقتی وضعیت حال با صحبت‌های برخی از وزرا همخوانی لازم را ندارد اعتماد آنان نسبت به مسئولان دولتی روز به روز کمتر می‌شود.

وی حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه بر اساس یک دستورالعمل مشخص و کمک بیشتر به اقشار ضعیف جامعه را در این برهه از زمان فعلی مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: مجلس برای تحقق این امر هم اعتبار و هم ارز مورد نیاز را در اختیار دولت قرار داد اما به علت بی‌تدبیری‌های انجام شده هیچ سود و منفعتی از این طرح‌ها به مردم نرسید.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار