کد خبر : 9884
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395- 20: 19

مردم با مشکلات معیشتی در زندگی روزمره روبه‌رو هستند/ از ریخت‌وپاش و تشریفات پرهزینه اجتناب شود

مردم با مشکلات معیشتی در زندگی روزمره روبه‌رو هستند/ از ریخت‌وپاش و تشریفات پرهزینه اجتناب شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مردم با مشکلات معیشتی در زندگی روزمره روبه‌رو هستند، بر ضرورت چاره‌اندیشی مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد.

به گزارش گیلانستان  آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهر برگزار شد با اشاره به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به قدرت بلامنازعی در منطقه و جهان تبدیل شده و از زیر سیطره استکبار و استبداد دوران ستمشاهی خارج شده و به‌برکت انقلاب اسلامی به کشوری مستقل، مقتدر و باثبات تبدیل شده است.

وی افزود: چون ملت ایران نمی‌خواهد زیر یوغ کفر و استکبار برود شاهد این حجم از دشمنی است و امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی با اتکا به مردم، توانسته جایگاه خود را در سطح جهان پیدا کند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: خدمت‌گزاری صادقانه و مجاهدانه مسئولان، توجه به اقتصاد مقاومتی و وضع معیشت مردم و همچنین ضرورت ایستادگی در برابر جبهه کفر و استکبار از محورهای اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان بود که معظم‌له بر این موضوعات تأکید فرمودند.

امام جمعه اراک مجلس خبرگان رهبری را یکی از نمادهای ارزشمند و گرانقدر انقلاب اسلامی دانست و گفت: مجلس خبرگان رهبری هم برای زمان حال و هم برای آیندگان کارآمد است زیرا این مجلس ظرفیت‌های بسیار بالا و فوق‌العاده‌ای دارد و باید همیشه آماده باشد تا بتواند وظیفه انقلابی خود را به‌درستی جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری پشتوانه عظیمی برای رکن مهم و اصلی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است و با اتکای به ولایت فقیه است که امت اسلامی می‌تواند زیر چتر ارزش‌های اصیل دینی و اسلامی رشد و پرورش یابد.

مسئولان به مشکلات معیشتی مردم توجه کنند

امام جمعه اراک با بیان اینکه در جمهوری اسلامی نباید تشریفات از سوی مسئولان وجود داشته باشد، گفت: همه باید در خدمت به مردم حاضر باشند، بنابراین مسئولان اقدامات و تلاشی را در پیش بگیرند که آثار آن در زندگی مردم به‌ویژه طبقه پایین جامعه محسوس باشد و مردم بتوانند این تلاش و کوشش مسئولان را به‌وضوح لمس کنند.

وی افزود: توجه مسئولان به مشکلات معیشتی مردم امری مهم و ضروری است و باید مسئولان اقداماتی را صورت بدهند که مردم بتوانند در سطح جامعه این اقدامات را به‌وضوح حس کنند.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه‌های اجرایی و عملیاتی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: اگر به‌دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید از واردات کالاهای غیرضروری، اسراف، تبذیر، ریخت‌وپاش و تشریفات پرهزینه در جامعه اجتناب کنیم، چراکه این هزینه‌ها اگر از جیب خود افراد باشد اسراف و گناه است و اگر هم از بیت‌المال صرف شود، خیانت به مردم است.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نسخه‌های عملیاتی و اجرایی است و در این راستا باید از هزینه‌های غیرضروری و ریخت‌وپاش پرهیز کرد و این سرمایه‌ها را در جهت ایجاد اشتغال و درآمدزایی به کار گرفت.

وی تصریح کرد: با تنبلی و اسراف، نمی‌توانیم در جهان با کشورهایی همچون چین و ژاپن رقابت کنیم، چراکه این‌گونه کشورها سخت‌کوشی و صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار داده و توانسته‌اند در حوزه تولید و صادرات عملکرد خوبی داشته باشند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار