کد خبر : 78972
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

آیت الله فلاحتی:

مردم بدانند هرگاه در امر به معروف با مشکل قضایی مواجه شدند، دستگاه قضایی حمایت می‌کند

مردم بدانند هرگاه در امر به معروف با مشکل قضایی مواجه شدند، دستگاه قضایی حمایت می‌کند

آیت الله فلاحتی با اشاره به اجرایی شدن آیین نامه عفاف و حجاب در سازمان ها و ادارات استان گفت: مدیران بر پوشش و رعایت حجاب کارمندان خود نظارت داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز (چهارشنبه، ۲۵ خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت با بیان اینکه متاسفانه شورای فرهنگ عمومی در سطح خرد و کلان دستاورد چندانی نداشته است گفت: این جلسات بدون خروجی مناسب برگزار شده و مصوبات آن آنگونه که باید اجرایی نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به عفاف و حجاب که متاسفانه در جامعه مغفول مانده است افزود: امروز اشرار به نوعی بر جامعه، سازمان‌ها و بر خیابان‌ها و اجتماعات ما غالب شده‌اند و شاهد برخی صحنه‌های نامناسب با نظام اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف نباشد بندگی هم نخواهد بود تصریح کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کردیم که با چنین معضلاتی در جامعه مواجه هستیم. نباید دشمن را دست کم گرفت. وجود چندین هزار سایت برای ترویج بی بند و باری و ضدیت با دین و ارزش‌ها نشان از تلاش دشمن برای انحراف کشور است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دشمن با تغییر ذائقه جوانان حتی در حوزه خوراک به دنبال تغییر فرهنگ است اذعان کرد: اگر در مسیر فرهنگ شاهد پیشرفتی بودیم به صورت خودجوش و مردمی بوده و مسئولان کاری نکردند.

وی با اشاره به وجود توطئه های دشمن برای غفلت و سردرگمی مسئولان تصریح کرد: حدود سه دهه هر روز درگیر بحران هایی شدیم که باعث غفلت و عدم سرمایه گذاری و توجه به فرهنگ اصیل اسلامی شده و راه را برای نفوذ دشمن باز کرده است.

فلاحتی وضعیت حجاب و عفاف به ویژه در بین جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم دیندار، انقلابی و خانواده شهدا با دیدن شرایط موجود کشور خون دل می خورند و ما باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه نمادهای هر شهر باید در شهر دیده شود تصریح کرد: عفاف و حجاب نماد اصلی شهر ماست که فقط مخصوص بانوان نیست و مردان هم باید رعایت کنند و باید این نماد در سراسر شهر مشاهد شود.

فلاحتی با تاکید بر اینکه باید بستر جامعه را برای پرورش انسان‌های خوب و نیکو آماده کنیم افزود: در بستر خوب انسان‌های مومن و دیندار رشد می‌کنند و کشور را به سمت تعالی هدایت می‌کنند.

وی با تاکید بر جهاد تبیین که ضرورت جامعه امروز است گفت: باید وارد میدان شده و ابتدا از ادارات، سازمان‌ها، تشکل‌ها و دانشگاهها شروع کنیم تا عفاف و حجاب را در سطح جامعه ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کارمندان باید با پوشش مناسب در محل کار خود حاضر شوند تصریح کرد: نظام اسلامی با خون شهدا آبیاری شده و باید با بسیج همگانی جلوی توطئه‌های دشمن در ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در استان را بگیریم.

وی رعایت حجاب را مطالبه نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر مدیری نمی‌تواند جلوی بی‌حجابی کارمندان خود را بگیرد ناشی از عدم شایستگی است است و باید بر حجاب کارمندان خود نظارت داشته باشد‌.

فلاحتی ادامه داد: دشمن از راه شبیخون فرهنگی در حال نفوذ است و باید جلوی آن را گرفت.

وی با بیان اینکه مردم همواره پای نظام ایستاده‌اند و در تمام صحنه ها حضور دارند گفت: عده‌ای بی‌خرد و دشمن داخلی با تشویق رسانه‌های معاند درصدد ترویج بدحجابی به روش‌های مختلف هستند که باید در برابر آن ایستاد‌.

وی با تاکید بر اجرایی شدن آیین نامه عفاف و حجاب در سازمان ها و ادارات استان از فردا افزود: نباید به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشیم و حجاب اسلامی را در جامعه ترویج دهیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر دشمن شناسی و رصد برنامه‌های دشمن برای مقابله با آن تصریح کرد: عدم فرزندآوری یکی از توطئه‌های دشمن است که با ترویج دلیل‌های نابخردانه در برابر سکوت ما، امروز به فاجعه‌ای برای کشور تبدیل سده است.

وی کنترل عفاف و حجاب در تشکیلات نظام را محور جلسات شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در امر به معروف و نهی از منکر و  ترویج حجاب هر جا با مشکل قضایی مواجه شدید دستگاه قضایی حمایت لازم را خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار