کد خبر : 16032
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396- 17: 12

مردم رشت همیشه شاداب، متدین، انقلابی و ولایی هستند/ دختران در فضای مجازی حضور فعال و ارزشی داشته باشند

مردم رشت همیشه شاداب، متدین، انقلابی و ولایی هستند/ دختران در فضای مجازی حضور فعال و ارزشی داشته باشند

کارشناس خانواده در رشت گفت: اگر قرار باشد روزی منزل خود را از تهران تغییر دهم و جایی دیگر زندگی کنم رشت را انتخاب می‌کنم.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهاب مرادی در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (س) جشن میلاد حضرت معصومه (س) در رشت را باشکوه خواند و اظهار کرد: مردم شهرستان رشت با هر سلیقه‌ای که باشند، مردمی همیشه شاداب، متدین، انقلابی و ولایی هستند و اگر قرار باشد روزی منزل خود را از تهران تغییر دهم و جایی دیگر زندگی کنم رشت را انتخاب می‌کنم.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: خدا بین زن و مرد فرق می‌گذارد، خدا به جنس مؤنث رئوف‌تر از جنس مذکر است، رسول خدا می‌فرماید اگر مردی می‌خواهد سهمی از این رأفت داشته باشد باید به محارم خود خدمت کند.

کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان بابیان اینکه دختر رحمت و پسران نعمت‌اند گفت: خدا در باب نعمت از ما سؤال می‌کند، اما رحمت فضل خداوند به ماست.

مرادی بابیان اینکه یتیم‌نوازی عمل انبیا است افزود: کسی که پدر خود را از دست می‌دهد نوازشگر سرخود را ازدست‌داده است پس باید در مسح رأس یتیم بکوشید.

وی نوازش فرزند را سنت رسول خدا دانست و گفت: کودکان بامحبت رشد می‌کنند، کافی است تنها به فرزندان خود محبت کنیم.

کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان بابیان اینکه ربا باید از بانک‌های اسلامی جدا شود گفت: مسئولین به زندگی‌های مردم نگاه کنند، مجلس باید این ریل‌گذاری را انجام دهد، این شرط حکومت است تا به مردم آرامش دهد.

مرادی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: باید سبک زندگی تغییر کند، چرا یک پیرزن تمام پول و درآمدش را در بانک بگذارد و سود حرام بگیرد، اگر حرام است سهام حلال واگذار کنید.

وی خطاب به دختران گفت: حضور حزب‌اللهی‌ها در اینستاگرام بسیار بیشتر است، دختران سعی کنند در فضای مجازی حضور فعال و ارزشی داشته باشند.

کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان با اشاره به ضعف حمایت عاطفی خانواده گفت: والدینی که با فرزندان خود دچار مشکل می‌شوند از علما و روحانیون راه و روش مدیریت فرزندان خود را از علما و روحانیون بپرسند.

وی بابیان اینکه حضور افراد متدین در شبکه‌های اجتماعی در ایران خیلی بیشتر است گفت: مردم سعی کنند نوع حضورشان در شبکه‌های اجتماعی به نفع دین باشد و اگر والدین غمخوار فرزندان خود باشند دیگر نیازی فرزندان در شبکه‌های اجتماعی با افراد غریبه درد و دل کنند.

مرادی عمل وقف را بسیار هوشمندانه دانست و گفت: سعی کنید بخشی از نیت موقوفه خود را به روضه امام حسین (ع) اختصاص دهید، اغلب دانشگاه‌ها در انگلستان و مراکز پزشکی در آلمان موقوفه است، تجار ایرانی همه‌جا موقوفه دارند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار