کد خبر : 4558
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

مردم روستاهای رودبنه در انتظار رسیدن به آب شرب

مردم روستاهای رودبنه در انتظار رسیدن به آب شرب

نرسیدن آب شرب و سالم به بیشتر روستاهای رودبنه لاهیجان موجب نارضایتی مردم شده است.

به گزارش درگیلان، رودبنه یکی از بخش‌های مهم این شهرستان بوده و دارای 53 پارچه روستا و دارای جمعیتی بالغ بر 28 هزار نفر است.

رئیس شورای اسلامی بخش رودبنه لاهیجان درباره وضعیت عمران و آبادانی رودبنه، اظهار کرد: تمام روستاهای بخش رودبنه در ابتدای سال جاری از نعمت گاز برخوردار شده و عنوان بخش سبز را به خود اختصاص داده است.

احمد شریعت‌ناصری، رودبنه را دارای 23 هزار هکتار زمین کشاورزی دانست و افزود: عمده کار ما در روستاها لایروبی انهار و رودخانه سید علی اکبری بوده که برای این 100 میلیون تومان بودجه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه لایروبی در رودخانه سید علی اکبری بخش رودبنه آغاز شده است، تصریح کرد: امسال وضعیت آب زراعی کشاورزی خوب است و به گفته استاندار گیلان بعدها آب کشاورزی رودبنه به صورت نوبت‌بندی از سد سفیدرود اجرایی می‌شود.

 نیاز ضروری مردم روستاهای رودبنه به آب شرب

رئیس شورای اسلامی بخش رودبنه به اجرای طرح هادی در این بخش اشاره کرد و گفت: با همت بنیاد مسکن، پیگیری‌های شورای بخش و روستا و بخشداران طرح هادی روستایی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اجرای طرح هادی و سند روستایی در رودبنه اقدام‌های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: اکنون 80 درصد مردم روستاهای بخش رودبنه در زمینه منازل و زمین دارای سند مالکیت هستند.

شریعت‌ناصری آب شرب روستایی را از مشکلات مردم رودبنه عنوان کرد و گفت: عملیات آب شرب در بخش رودبنه بسیار ضعیف عمل شده و امیدواریم با قرار داد‌هایی که بسته شده در نیمه نخست امسال بیشتر روستاهای بخش رودبنه از آب شرب و سالم بهره‌مند شوند.

وی مشکل اساسی روستائیان بخش رودبنه را نبود آب شرب عنوان کرد و یادآور شد: مشکلات رودبنه پنهان مانده و امیدواریم با همراهی مسؤولان مشکلات این روستا برطرف شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: فرماندار لاهیجان، بخشدار رودبنه و رؤسای اداره‌های جهاد کشاورزی، آب شرق گیلان، بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک تلاش‌های خوبی در بخش رودبنه انجام دادند و روستای رودبنه برای عمرانی و آبادانی نیازمند اختصاص بودجه است.

 طرح هادی روستایی رودبنه بازنگری شود

نایب رئیس شورای بخش رودبنه لاهیجان نیز بازنگری در زمینه طرح هادی را ضرورت دانست و گفت: بازنگری طرح هادی کمک می‌کند تا مشکلات در مسیر این طرح برطرف شود.

محمد عمویی، با بیان اینکه در برخی از روستاها لوله‌گذاری آب انجام شده است، تصریح کرد: آب شرب نیاز ضروری مردم روستاهای رودبنه است.

وی خاطرنشان کرد: از مسؤولان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر آب شرب را به مردم روستای رودبنه برسانند تا مشکلات و معضلات مردم برای مصرف آب شرب سالم برطرف شود.

این مسؤول به دفن زباله رودبنه اشاره کرد و یادآور شد: بخشدار رودبنه موضوع انتقال محل حمل زباله را پیگیری و رصد کرده و در این راستا سه ماشین حمل زباله خریداری و تحویل تعاونی دهیاران شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌‌زودی حمل زباله از رودبنه به یکی از محل‌های دفن زباله لاهیجان انتقال داده می‌شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار