کد خبر : 6853
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395- 26: 16

مردم منتظر واکنش مسئولان در برابر تمدید تحریم‌ها هستند

مردم منتظر واکنش مسئولان در برابر تمدید تحریم‌ها هستند

ائمه جمعه شهرستان‌های گیلان ‌با بیان اینکه برجام هیچ فایده‌ای برای ما نداشت تاکید کردند: مردم ایران منتظر واکنش در برابر تمدید تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها هستند.

به گزارش گیلانستان ، حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی امام جمعه رودسر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: دیروز مجلس آمریکا قانون تمدید تحریم‌های ظالمانه خود را به مدت ۱۰ سال علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

امام جمعه رودسر اعلام کرد: تصویب این قانون در صورتی‌که به امضاء رئیس جمهور آمریکا برسد نشانه نقض برجام است که در این صورت آنها رسماً برجام را نقض کرده‌اند و باید منتظر واکنش ایران اسلامی باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری از آغاز مذاکرات تا امروز گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند آمریکایی‌ها بدعهد بوده و قابل اعتماد نیستند و هنوز امضاء برجام خشک نشده آن را نقض کرده‌اند.

روحانی تصریح کرد: حالا با توجه به تمدید تحریم‌های ظالمانه توسط مجلس آمریکا، مردم منتظر مقابله به مثل و پاسخ به نقض برجام هستند.

امام جمعه رودسر با اشاره به حرف‌های گستاخانه برخی نمایندگان مجلس آمریکا حین تصویب تمدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی از نمایندگان آمریکا در حین جلسه تمدید تحریم، حرف‌های گستاخانه‌ای علیه ملت بزرگ ایران به زبان آوردند.

وی افزود: نمایندگان آمریکا گفتند ایران حامی تروریسم است و اجازه نمی‌دهد خاورمیانه آرام بگیرد در حالی‌که خود آمریکایی‌ها از تروریسم در همه نقاط جهان به‌ویژه غرب آسیا حمایت می‌کنند و بدانند با این تحریم ظالمانه، ایران اسلامی مانند گذشته خواب آرام را از چشمان اسرائیل می‌گیرد.

روحانی با اشاره به آغاز هفته وقف، وقف را سنت حسنه خواند و گفت: متاسفانه در چند سال اخیر سنت حسنه وقف خیلی جا نیفتاده و یکی از دلایل آن آسیب‌هایی است که در زمینه وقف در اوقاف وجود دارد که باید برطرف شود تا اعتماد مردم به وقف جلب شود.

امام جمعه رودسر اظهار کرد: پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت در عراق و سوریه هر روز ادامه دارد و دشمنان بدانند هر روز شکست آنان بیشتر می‌شود و پیروزی نهایی متعلق به خط مقاومت خواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو گفت: دانشجویان در کنار تحصیل باید تهذیب را هم سرلوحه کارهای خود قرار دهند و در کنار تهذیب نیز باید انقلابی بمانند تا هر زمان اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه که از ارکان نظام است به خطر افتاد وارد میدان شوند همانگونه که در فتنه ۸۸ دانشجویان حضوری چشمگیر در دفاع از انقلاب داشتند.

روحانی اعلام کرد: ملت بزرگ ایران با اتحاد و همدلی و یکپارچگی یکبار دیگر همچون دوران دفاع مقدس پوزه آمریکا را به خاک خواهد مالید.

امام جمعه املش: برجام هیچ فایده‌ای برای ما نداشت

حجت الاسلام والمسلمین محمدصفری امام جمعه املش در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: مسئله تصویب قانون داماتو که تمدید دوباره تحریم‌ها علیه ایران اسلامی برای یک مدت ده ساله دیگر است از نظر ما انقلابیون مهم نیست زیرا یاد گرفته‌ایم هرگاه دری را به روی ما ببندند در دیگری را باز کنیم.

امام جمعه املش گفت: کفار مکه، پیامبر گرامی اسلام(ص) و یارانش را ۳ سال در شعب ابیطالب محاصره اقتصادی کردند و این امر در اراده پیامبر(ص) و یارانش هیچ خللی ایجاد نکرد و همه بدانند که ملت بزرگ ایران در وضعیت شعب ابیطالب نیست بلکه در وضعیت بدر و حنین است.

وی افزود: خوب می‌دانیم و دشمن هم بداند که در هر تصمیم گیری برای منطقه حتی در خارج از منطقه هم باشد بدون حضور و رأی و نظر طرف ایرانی هیچ کارایی نداشته و قدرت اجرایی و نتیجه‌ای ندارد و نقش مهم ایران حتماً باید دیده شود.

وی گفت: مسئله برجام هیچ فایده‌ای برای ما نداشته و حداقل فایده آن برای کسانی است که ۶۰ سال کارنامه سراسر جنایت، چپاول و فتنه و خونریزی جنایتکاران آمریکایی را نخوانده و در دشمنی همیشگی آمریکا علیه ملت بزرگ ایران شک و تردید داشتند امروز به این نتیجه رسیدند که به آمریکا هیچ اعتمادی نیست.

امام جمعه املش افزود: ملت بزرگ ایران با ایمان به خدا و پیروی از امام راحل(ره) و اتحاد و یکپارچگی در سال ۵۷ با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دست کثیف آمریکا را این کشور عزیز قطع کرد و از مردم ایران سیلی محکمی خورد که هیمنه‌اش در دنیا شکسته شد.

وی گفت: خواهش ما از همه دوستداران انقلاب اسلامی ایران این است که با پیروی کردن از سیره  مقام معظم رهبری همه گروه‌ها و احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح طلب نهایت دقت و توجه را داشته باشند و همچون دوران دفاع مقدس متحد و یکپارچه باشند تا یکبار دیگر پوزه دشمن را به خاک بمالیم و یک درس عبرت دیگر به دشمنان قسم خورده این نظام بدهیم.

روحانی افزود: ما انرژی هسته‌ای را یک انرژی مبنایی می‌دانیم که در زمینه‌های مختلف به آن نیاز داریم تا مایه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کرده و نیازهای خویش را در زمینه انرژی رفع کنیم و اگر یکبار خرابش کردیم این قدرت و توانایی را داریم که آن را دوباره نوسازی و بازسازی کنیم.

امام جمعه املش گفت: ایران اسلامی به لحاظ بهره مندی از جوانان مستعد و متعهد این توان را دارد که با یک جهش عجیب علمی برای رسیدن به اهداف بلند و عالی نائل آید و قله‌های بلند علمی دنیا را خیلی سریع فتح کند و دشمن بداند که ملت بصیر ایران اشتباه بزرگ جنگ صفین را تجربه نخواهد کرد.

وی افزود: بلاتکلیفی وضعیت حقوق بگیران نجومی است که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان حمله به ارزش‌ها عنوان کردند تا ارزش‌ها از بین نرود و ضد ارزش‌ها جای آن را نگیرد که متأسفانه با گذشت ۳۷ سال از عمر با برکت انقلاب، عده‌ای به گمان غلط خویش بعضی از افراد زالو صفت را به‌عنوان ذخیره انقلاب معرفی می‌کنند.

امام جمعه املش گفت: تعداد این افراد چه کم باشد چه بسیار، بایستی به‌عنوان یک مجرم به قوه قضائیه معرفی شوند تا در محاکم قضایی تنبیه جدی شوند و تا رضایت افکار عمومی و مردم جلب شود.

امام جمعه سیاهکل: آمریکایی‌ها با تمدید تحریم‌ها برجام را نقض کردند

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول از همه کسانی که در برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر در شهرستان سیاهکل تلاش کردند قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: قصور و بی‌تدبیری‌هایی که در جریان واقعه تلخ در قطار راه آهن پیش آمد باید به‌صورت ریشه ای رسیدگی شده و از ملت عذرخواهی شود و دیگر برای ملت ما پیش نیاید.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه جامعه اسلامی در برابر دشمن ایستادگی می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها با تمدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، برجام را نقض کرده‌اند.

شکسته دل افزود: تمدید ۱۰ ساله تحریم ها علیه ایران موسوم به داماتو در سنای آمریکا انجام شده است که با این تحریم، معامله‌های اقتصادی با ایران تا حد معینی می‌بایست انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه از همه مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس می‌خواهم جواب دندان‌شکنی به آمریکایی ها بدهند، یادآور شد: مقام معظم رهبری رهبری فرمودند “اگر این تمدید اجرایی و عملیاتی شود قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی ایران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد”.

امام جمعه سیاهکل تصریح کرد: پذیرش برجام چند هدف داشت که تدبیر، اقناع و نشان دادن ماهیت دشمنان به تمام دنیا  از جمله آنها بود.

شکسته دل بیان کرد: آمریکایی ها نقض عهدهای زیادی داشته اند که همه آنها در ذهن تاریخ و مردم ما ثبت و ضبط شده است. در داخل و خارج از کشور نیز هرکس اگر شکی نسبت به بدعهدی‌های آمریکا داشت و به آنها دل خوش کرده بود با این کار متوجه شد که آمریکا نامرد است.

امام جمعه اسالم: تقویت ایمان و ارزش‌های دینی در اولویت کارهای دولت قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جدایی امام جمعه اسالم در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: جوانان دانشمند ما در زمان کوتاهی اورانیوم غنی شده ۲۰% را در قلب راکتور قرار دادند و به‌کار انداختند و بعد دنیا فهید دانش  هسته‌ای ایران چه توان غیرقابل تصوری دارد.

امام جمعه اسالم گفت: جوانان این مرز و بوم در علوم و فن آوری نانو، هوافضا، برق و کامپیوتر، علوم پایه، پزشکی و ده‌ها فناوری دیگر پیشرفت‌های بزرگی را به‌دست آوردند که علوم مختلف دانش بنیان ثمره این پیشرفت‌های علمی است.

وی با بیان اینکه کشور ما در صنایع نظامی به‌ویژه در فناوری هوا، فضا و پهبادها جزء دو یا سه کشور پیشرفته جهان است اعلام کرد: انواع موشک‌های دقیق و نقطه زن دفاعی  با بردها و سوخت‌های متفاوت و
انواع موشک‌های ضد هوایی و اژدرهای زیر دریایی  توسط جوانان دانشمند ما به صورت بومی طراحی و ساخته شده است.

جدایی با اشاره به اینکه در کنار این عوامل بیرونی پیشرفت کشور به عوامل درونی هم باید نگاه شود و مورد توجه قرار بگیرد گفت: وحدت و یکپارچگی ملت ایران هم زیر بنای پیشرفت و استقلال کشور است و
به برکت مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری، امروز ملت ایران با قومیت‌های مختلف و مذاهب گوناگون در آرامش و وحدت مثال زدنی، زندگی می کنند.

امام جمعه اسالم روحیه شجاعت، ایثارگری، گذشت، خدمت خالصانه، تلاش خستگی ناپذیر، پایبندی به شرع مقدس، ولایتمداری، روحیه جهادی که شهیدان مدافع حرم عملاً این روحیه را اثبات کردند، این پیاده روی اربعین و سفر دو میلیون جوان به کربلا، اعتکاف جوانان و عزاداری‌های محرم، اینها همه سرمایه بسیار گران قیمتی است که باید تقویتشان کنیم.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در کشور فرماندهان قرارگاه فرهنگی هستند و از توانمندی‌های بسیار قوی و بالایی در کار فرهنگی برخوردارند ولی متاسفانه دولت هیچ کمکی به این قشر دلسوز و دغدغه مند و جهادی نمی کند افزود: تقویت ایمان و ارزش‌های دینی بایستی در اولویت کارهای دولت باشد.

جدایی با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: دیروز ۱۱ آذر سالروز شهادت مرد مبارزه و جهاد، مرد شجاعت و دلیری، مرد رزم و ایمان، مرد غیرت و پایداری، افتخار تاریخ معاصر ایران بزرگ اسلامی، میرزا کوچک خان جنگلی بود.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه الان مدتی است مجلس شورای اسلامی اسیر روزمرگی‌ها شده است اعلام کرد: کم کم خاطرات تلخ مجلس ششم  استشمام می‌شود و من از آینده این مجلس نگران هستم.

امام جمعه آستارا: سوختن زائران امام رضا(ع) نشانه سوء‌تدبیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه تقوی الهی انسان را از هرگونه آفات دنیوی دور نگه می‌دارد، اظهار داشت: تقوای الهی کلید سعادت و عزت در دنیا و آخرت است که انسان‌ها باید تقوای الهی را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

حافظ نیا با اشاره به طرح تصویب تمدید تحریم‌های ایران از سوی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا (داماتو) افزود: از شیطان بزرگ جز نفاق و دشمنی انتظاری نمی‌رود و تمدید تحریم علیه ایران اسلامی توسط مجلس سنا این کشور باعث تعجب ما نگردید.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا با تمدید تحریم‌ها و وضع تحریم‌های جدید تخلفات زیادی را در برجام انجام داده است تصریح کرد: ملت غیور ایران اسلامی هرگز تن به ذلت نمی‌دهند و با قدرت در برابر استکبار خواهد ایستاد.

خطیب جمعه آستارا در ادامه خواستار محاکمه عاملان حادثه تصادف  قطار مسافربری در سمنان شد و افزود: سوختن زائران بارگاه امام رضا(ع)  نشانه سوء‌تدبیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی است.

حافظ‌نیا  با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو و تبریک این روز به تمام دانشجویان ایران اسلامی گفت: دانشجویان طبقه آگاه و روشنفکر در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی و سیاسی محسوب می‌شوند که در توسعه و ترسیم حرکت عمومی جامعه نقش اساسی را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه دانشجویان ایران اسلامی فعالیت مطلوبی در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی داشته‌اند افزود: دانشجویان آگاه مملکت اسلامی ما با بصیرت و آگاهی، راه نفوذ بیگانگان به جریانات مختلف کشور را بسته‌اند و به نوعی دانشجویان نماد استکبارستیزی هستند.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم قانون مداری تمام اقشار مردم ایران اسلامی تاکید کرد و افزود: قانون اساسی بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی است که هم اصول و مبانی نظری و فکری انقلاب را مشخص کرد، هم نوع نظام سیاسی کشور را و هم حقوق و تکالیف متقابل ملت و مسئولان در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را روشن کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار