کد خبر : 11608
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396- 11: 22

مردم گیلان از تائید صلاحیت افراد مسئله‌دار در انتخابات شورا بسیار نگرانند/ لزوم توجه ویژه هیات نظارت به گزارشات مراجع ۴ گانه

مردم گیلان از تائید صلاحیت افراد مسئله‌دار در انتخابات شورا بسیار نگرانند/ لزوم توجه ویژه هیات نظارت به گزارشات مراجع ۴ گانه

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: اگر اکثر داوطلبین برای حضور در شوراها صلاحیت دارند، پس این مشکلات و پرونده هایی که دارند، از کجا پدید آمده است؟! اگر مسئولین امر به وظایف خود درست عمل کنند، مردم هم از آنان رضایت خواهند داشت.

ذبیح الله نیکفر در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران بر حمایت های مردم و عنایات الهی استوار است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت آقا در تاریخ ۲۳ مرداد سال ۷۰ در جمع کارگزاران نطام بیان نمودند که چه تکالیفی در رابطه با نظام داریم. ایشان حکومت ها را در جهان به سه دسته تقسیم کرده و فرمودند؛ نظام جمهوری اسلامی بر پایه خون شهدا و حمایت های مردم استوار مانده است.

وی در ادامه با اشاره به تایید صلاحیت برخی از داوطلبین در هیات های اجرایی انتخابات شورا ابراز نمود: عده ای فکر می کنند با تایید صلاحیت و دلجویی از افراد مسئله داری که بر اساس مراجع ۴ گانه دارای مشکلات و سوابق نادرستی هستند، می توانند مردم بیشتری را به پای صندوق های رای بیاورند، در حالی که عموم مردم از این تایید صلاحیت ها نگران و از این نوع اقدامات متنفر هستند.

نیکفر با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب علاج درد های ما عمل به قانون است، گفت: اگر اکثر داوطلبین برای حضور در شوراها صلاحیت دارند، پس این مشکلات و پرونده هایی که دارند، از کجا پدید آمده است؟! اگر مسئولین و عزیزانی که در زمینه بررسی صلاحیت و نظارت بر انتخابات نقشی بر عهده دارند، به وظایف خود درست عمل کنند، مردم هم از آنان رضایت خواهند داشت.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل همچنین تصریح کرد: قانون می گوید اگر زمانی مراجع چهار گانه اعلام کرد که فلان شخص دارای پرونده می باشد و کارنامه خوبی ندارد، نباید این فرد در انتخابات به عنوان کاندیدا حضور پیدا کند. علاوه بر آنکه تایید صلاحیت این افراد خلاف قانون باشد، بلکه مردم از این رفتار ها بسیار نگران می شوند و در این صورت ممکن است برای حضور در پای صندوق های رای تعلل بورزند.

وی تاکید کرد: عمل به قانون و برخورد با کسی که قبلا مرتکب خلاف شده و قانون برایش پرونده تشکیل داده، مردم را به این نظام امیدوارتر می کند و بر اقتدار نظام می افزاید.

نیکفر در پایان اذعان داشت: انتظار بنده از هیات محترم نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان این است که به مُر قانون عمل کنند و به جناح های سیاسی موافق و مخالف افراد و اشخاص توجه نکنند تا حقی از کسی ضایع نشود و اگر کسی شایستگی دارد، تایید بفرمایند و اگر دلایلی برای رد صلاحیت وجود دارد، مانع حضور وی در انتخابات شوند تا رضایتمندی مردم حاصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار