کد خبر : 22498
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1396- 23: 4

مردم گیلان نگران کمبود اقلام کشاورزی در بحران برف نباشند

مردم گیلان نگران کمبود اقلام کشاورزی در بحران برف نباشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: مردم گیلان نگران کمبود اقلام کشاورزی در بحران احاتمالی برف نباشند زیرا ذخیره کافی از اقلام کشاورزی مورد نیاز آنان در سراسر استان وجود دارد.

به گزارش گیلانستان، علیرضا شعبان‌نژاد در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در رشت اظهار داشت: بارش برف و باران یکی از مهم ترین دغدغه‌های کشاورزان استان گیلان است و برای آنان اهمیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام اینکه بارش برف و باران سبب دلگرمی و خوشحالی کشاورزان استان می‌شود عنوان داشت: با توجه به کمبود آب پیش‌بینی شده برای سال آینده، بارش این نزولات الهی برای کشاورزان امری مهم است.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه هشدارهای لازم از سوی سازمان جهادکشاورزی گیلان به کشاورزان و گلخانه‌داران داده شده است ابراز داشت: هشدارهای لازم در راستای ذخیره سوخت و انجام اقدامات مراقبتی از مدت‌ها قبل به آنان داده شده است.

وی خطاب با سایر دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان گیلان گفت: از مسئولان ادارات برق و گاز میخواهیم تا در برقراری و حفظ شبکه‌های منتهی به گلخانه‌ها و مرغداری‌ها اهتمام و همکاری بیشتر با مردم داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به ظرفیت موجود در راستای استفاده از ماشین آلات کشاورزی در هنگام مدیریت بحران تصریح کرد: از تراکتور‌ها و سایر ماشین‌آلات کشاورزی موجود در استان می‌توان برای بازگشایی مسیرهای روستایی استفاده گکرد.

شعبان‌نژاد با اعلام اینکه اقلام کشاورزی به میزان کافی در استان گیلان تولید شده است اظهار داشت: مردم نگران کمبود اقلام کشاورزی در استان نباشند زیرا ذخیره کافی از اقلام کشاورزی مورد نیاز آنان در سراسر استان وجود دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های احتمالی وارده ناشی از سرما به باغ‌های مرکبات خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از باغ‌های مرکبات استان گیلان تاکنون برداشت شده است و برای برداشت مابقی آنان نیز نگرانی وجود ندارد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار