کد خبر : 33496
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

مرز مشترک گیلان با آذربایجان از ظرفیت های مهم کشور

مرز مشترک گیلان با آذربایجان از ظرفیت های مهم کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان پیرامون ضرورت استفاده از ظرفیت بالای استان گیلان به عنوان استان مرزی تاکید کرد.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش، گفت: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی و صاحب نظران مستقل و مجرب، در جهت ایجاد تعادل و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان ‌های اقتصاد صورت پذیرد.

دلق‌پوش، ادامه داد: قطعا این راهبرد از طریق، توسعه بخش خصوصی، ایجاد بستر مناسب برای خصوصی سازی، بازنگری سیاست های پولی، بانکی، ارزی و تجاری هوشمند و سیاست‌‌های حمایتی، پی گرفته خواهد شد.

وی پیرامون نیاز صنعت گیلان به پشتیبانی و همدلی همه دستگاه‌ها تصریح کرد: ظرفیت‌های شگفت‌انگیز کشور برای تولید آشکار است. تاریخ 40 ساله پس از انقلاب اسلامی، عزم و همت جهادی مردم و همچنین متخصصان و نخبگان ملت برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها که نتیجه آن تضمین رفاه و استقلال کشور، رفع وابستگی و دفع خصومت‌های اقتصادی دشمنان است، نیز مسجل است پس باید با تولید و صنایع همدل بود اما یکی از معانی همدلی، پشتیبانی است.

دلق پوش، پیرامون ضرورت استفاده از ظرفیت بالای استان گیلان بعنوان استان مرزی، گفت: قطعاً با توجه به ظرفیت‌های استان گیلان با توجه به مرز مشترک با آذربایجان باید بیش از دیگر نقاط مورد توجه قرار گیرد. بنابراین در شرایط کنونی یکی از مهمترین مسائل، بالا بردن ظرفیت اقتصادی استان از نظر پویایی در تولید است.

متولی بخش صنعت، معدن وتجارت گیلان افزود: در جهت رویارویی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با مشکلات و موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نظر دارد جلسات کارگروه رفع موانع در واحدهای تولیدی تشکیل دهد و همچنین با برگزاری تور صنعتی برای مدیران استانی از همه ظرفیت ها جهت حمایت تولید و جامعه کارگری اقدام کند.

وی گفت: سازمان صمت با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه صنایع تولیدی در استان از طریق تخصیص تسهیلات سرمایه درگردش، تسهیل در ثبت سفارش، همچنین صدور مجوز طرحهای توسعه و معافیت های گمرکی در راستای رونق در تولید ضروری می‌داند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار