کد خبر : 26590
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

مرمت ساختمان تاریخی بلدیه رشت

مرمت ساختمان تاریخی بلدیه رشت

رئیس شورای شهر رشت از صدور مجوز برای مرمت ساختمان تاریخی بلدیه رشت از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد و گفت : به زودی پروژه مرمت و احیای عمارت بلدیه از ردیف بودجه شهرداری آغاز می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سید امیرحسین علوی گفت: شهرداری رشت طرح مرمت و احیای ساختمان بلدیه را در قالب پروژه‌های بازآفرینی مطالعه کرده و پیمانکار اجرای آن نیز از سوی سازمان عمران در دست اقدام است و با صدور مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و معرفی ناظر پروژه مورد تایید این اداره،به زودی مرمت بلدیه از سوی شهرداری آغاز می‌شود .

رئیس شورای شهر رشت به هزینه‌های کلان برای پروژه‌های بازآفرینی اشاره و تاکید کرد: قطعا بودجه‌های شهرداری کفاف اجرای چنین پروژه‌های کلانی را نمی‌دهد و لازم است استاندار نگاه ویژه‌ای به مرکز استان داشته و از اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی اختصاص دهد .

وی ساختمان های میراثی این شهر را هویت رشت، توصیف کرد و افزود: طرح مطالعه مرمت و احیای ساختمان میرزا خلیل رفیع،مریض خانه بلدیه،کاروانسرای سعادت،کاروانسراهای ملک، طاقی کوچک و طاقی بزرگ نیز در قالب پروژه‌های بازآفرینی در دست اقدام است .

علوی خاطر نشان کرد: محوطه سازی و سنگ فرش محور پیرسرا نیز از دیگر پروژه‌های باز آفرینی است که از سال گذشته مطالعه آن از سوی شهرداری آغاز شده و با تامین اعتبار این پروژه، شهرداری تلاش دارد این محور را به عنوان محور صنایع دستی در حوزه گردشگری احیا کند .

وی اضافه کرد:محوطه سازی و اجرای پروژه پل طبیعت،تملک چند باب مغازه در قیصریه آهنی برای احیای این سرا و تجهیز رصدخانه کوشیار گیلانی و احداث مدرسه تالابی در محدوده تالاب عینک، از دیگر پروژه های در حال مطالعه در قالب باز آفرینی است./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار