کد خبر : 30904
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1397- 02: 19

مسؤولان ثبات بازار را حفظ کنند/ رهبری خط قرمز تمام منازعه‌های سیاسی و اجتماعی است

مسؤولان ثبات بازار را حفظ کنند/ رهبری خط قرمز تمام منازعه‌های سیاسی و اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در گیلان برخورد قوه قضائیه را مورد حمایت مردم عنوان کرد و گفت: مسوولان تلاش کنند ثباتی که در بازار ایجاد شده را حفظ کنند.

به گزارش گیلانستان ،آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه مصلای امام خمینی(ره) رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) است.
وی به ارتباط امام حسن عسکری(ع) از طریق نمایندگان و مکاتبه‌های ایشان با مردم اشاره کرد و افزود: امام حسن عسکری(ع) با ارسال نامه‌ها به طور هوشمندانه و مدبرانه به امور شیعیان رسیدگی می‌کردند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) است، اظهار کرد: امام زمان(عج) در سن پنج سالگی به امامت رسیدند.
آیت‌الله فلاحتی، آزمون مسلمانان به‌ویژه شیعیان در دوره غیبت امام زمان(عج) را سخت خواند و بیان کرد: در دوران غیبت شیعیان موظف به خودسازی و تزکیه نفس هستند و باید پایبند به فتوای مراجع دین باشند.
وی به تشکیل حکومت اسلامی در دوران غیبت اشاره کرد و گفت: همه مسؤولان در حکومت اسلامی باید اطاعت محض از رهبری امت اسلامی داشته باشند زیرا رهبری خط قرمز تمام منازعه‌ها و تنش‌های سیاسی و اجتماعی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه سخنان رهبری باید مطاع باشد، خاطرنشان کرد: در دوران حکومت اسلامی هیچکس نمی‌تواند در پیشگاه خدا عذر بیآورد که نظر دیگری داشتم اگرچه وجود سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی محترم است چنانچه رهبر فرزانه انقلاب بارها به آن اذعان کردند اما در حکومت اسلامی رهبری فصل‌الخطاب است.
آیت‌الله فلاحتی حلال‌خوری و انتظار را از وظایف شیعیان در دوران غیبت عنوان کرد و یادآور شد: مسؤولیت ایجاد حکومت اسلامی در دوران غیبت را به عهده داریم و باید تلاش کنیم حکومت اسلامی در دنیا تقویت شود.
وی در ادامه با اشاره به هفته وحدت، اظهار کرد: کسانی که در طول تاریخ اسلام از علمای شیعه و سنی جزو منادیان وحدت بودند هدفشان سنی شدن شیعه یا شیعه شدن سنی نبوده بلکه هدف منادیان وحدت این بوده که شیعه و سنی در کنار هم با استفاده از مشترکات دینی و عقیدتی در برابر قدرت‌های زر و زور ایستادگی کرده و اجازه ندهند دشمنان در صفوف متحد و مستحکم امت اسلامی رخنه کرده و آنها را تکه تکه کنند.
امام جمعه رشت همچنین به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام(ره) در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و افزود: ایمان، اخلاص، پیشرو بودن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، خط‌شکن، دغدغه‌مندی، مسؤولیت‌پذیری، آرمان‌گرایی، واقع‌بینی، تکلیف‌گرایی، دشمن‌شناسی، زندگی با نظم و قانون‌مداری از ویژگی‌های یک بسیجی است.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در حمله به مردم مظلوم غزه، بیان کرد: شکست صهیونیست‌های غاصب سبب شادی امت اسلامی شده است.
وی به شکست اعمال تحریم‌های ترامپ گاودوش علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: اکنون تحریم‌ها برای آمریکا تبدیل به یأس شده ضمن اینکه امید را در جامعه اسلامی زنده کرده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اکنون شاهد ثبات و آرامش در بازار هستیم، تصریح کرد: کشورهای همسو با جمهوری اسلامی ایران با اعمال تحریم‌ها همسوتر شدند و این امر با مقاومت و ایستادگی ملت ایران و در سایه رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری کسب شده است.
آیت‌الله فلاحتی با قدردانی از قوه قضائیه در برخورد با اخلالگران اقتصادی، اظهار کرد: قوه قضائیه بذر امید را در دل جامعه اسلامی کاشت و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
وی با تأکید براینکه مردم حامی قوه قضائیه هستند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با دستگیری و محاکمه اخلالگران اقتصادی سبب ثبات در بازار ارز و سکه شده و این امر نشان می‌دهد اگر قوه قضائیه قاطعانه عمل کند در بازار ثبات ایجاد می‌شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان به پیش‌نیازهای زوج جوان و خانواده اشاره کرد و یادآور شد: خانواده پایه زندگی اجتماعی است.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه انسان با تربیت در خانواده می‌تواند در جامعه سعادتمند شود، بیان کرد: منشا بسیاری از رفتارها و هنجارشکنی‌ها در جامعه از خانواده شکل می‌گیرد.
وی بر کسب روزی حلال تأکید کرد و افزود: نخستین جایی که لقمه حرام خود را نشان می‌دهد در فرزندان انسان است و این امر جامعه را ویران می‌کند.
امام جمعه رشت در پایان به حضور دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای زیباکنار در نمازجمعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه مذکور ظرفیت بزرگی برای کشور به‌ویژه گیلان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار