کد خبر : 9716
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

مسؤولان گردشگری گیلان از مشاوران بین‌المللی استفاده کنند/ نحوه حفظ میراث فرهنگی گیلان فاجعه‌آمیز است

مسؤولان گردشگری گیلان از مشاوران بین‌المللی استفاده کنند/ نحوه حفظ میراث فرهنگی گیلان فاجعه‌آمیز است

وزیر نفت با بیان اینکه گردشگری گیلان به صورت نقطه‌ای حرکت می‌کند گفت: استفاده از مشاور بین المللی در بعد گردشگری گیلان مهم است.

به گزارش گیلانستان، بیژن زنگنه ظهر امروز در جلسه توسعه گردشگری گیلان در سالن غدیر استانداری این استان با تأکید بر اینکه یکی از محورهای آینده توسعه استان باید گردشگری باشد اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد تولید ناخالص ایران در تهران ایجاد می‌شود و این جمعیت عظیم نیاز به تنفس دارد.

وی به جایگاه مناسب گیلان در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های گردشگری در استان در حال احداث  بوده و ارائه خدمات گردشگری به غیر از کشاورزی و صنعت در گیلان مهم بوده و مشکلات گردشگری استان باید برطرف شود.

وزیر نفت با پیشنهاد تشکیل کارگروه رفع موانع منابع طبیعی و محیط زیست گیلان و مازندران در تهران، بیان کرد: برطرف کردن مشکلات مذکور با حضور مسؤولان مربوطه در تهران حائز اهمیت بوده و این امر را پیگیری می‌کنم ضمن اینکه نقش راه و شهرسازی در کاربری اراضی در کنار جاده‌ها و توسعه گردشگری مهم است.

وی با اشاره به وضعیت توسعه گردشگری در گیلان، خطاب به مسؤولان گردشگری این استان متذکر شد: به روندی که در زمینه توسعه گردشگری در حال انجام بوده امیدی نداریم و بعید است چیزی از آن بیرون آید، اگر مشاور بین‌المللی می‌گرفتید و برای آن هزینه می‌کردید در بعد گردشگری گیلان مهم بود اما اکنون به صورت نقطه‌ای جلو می‌روید.

زنگنه به اقامت کمتر از ۲۰ درصد گردشگران در مراکز اقامت رسمی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در مورد پرداخت وام ارزان قیمت بزرگ‌ترین خدمت دولت برای کاهش سود تسهیلات، کاهش نرخ تورم بوده و استفاده از تسهیلات ارزان‌تر از صندوق توسعه ملی برای توسعه گردشگری مهم است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم مالیات، حق بیمه تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده را نگیریم، گفت: قانون کار موجود را قانون حامی کار نمی‌دانم و هیچ دولتی جرأت نکرده این قانون را تغییر دهد اما باید آن را به نفع کار تغییر دهیم نه آنکه به نفع کارفرما باشد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه مشکلات تاسیسات گردشگری در زمینه محیط زیست و منابع‌طبیعی در سواحل گیلان را پیگیری می‌کنم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود چشم‌انداز روشنی از آن ارائه کنیم ضمن اینکه نحوه حفظ میراث فرهنگی در گیلان فاجعه‌آمیز بوده و میراث فرهنگی استان بسیار در خطر است و با پول دولتی نمی‌توان آن را درست کرد بلکه باید با دریافت عوارض از بخش‌های مختلف و درآمد پایدار هزینه تعمیر و نگه‌داری از نمادهای فرهنگی تاریخی گیلان را تامین کنیم./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , 18 اسفند 1395 - 17:16

زنده باد خارجی! از اجناس تا آدمهاش!!! راستی با این ارادت تکنوکرات به بیگانگان، آقا این ها چرا وزیر خارجی وارد نمی کنند؟

رفتن به نوار ابزار