کد خبر : 9198
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1395- 14: 17

مسؤولان گیلان به جای برطرف کردن مشکلات، انتظار تشکر دارند/ به بنده گفتند از آقایان تشکر کنم!

مسؤولان گیلان به جای برطرف کردن مشکلات، انتظار تشکر دارند/ به بنده گفتند از آقایان تشکر کنم!

امام جمعه موقت رشت گفت: بیکاری، رکود و گرانی مهم‌ترین مشکلات مردم بوده و باید برطرف شود.

به گزارش ‘گیلانستان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا موجب نزدیکی انسان به خدا می‌شود.

وی با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تاکنون ۱۴خطبه را با موضوع ولایت فقیه عنوان کردم و امروز نیز درباره ولایت مطلقه فقیه صحبت می‌کنم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۸ در بازنگری قانون اساسی کلمه مطلقه به ولایت فقیه اضافه شده است، افزود: ولایت مطلقه فقیه از گذشته بین علما مطرح بود‌.

وی گفت: فقیه جامع‌الشرایط در زمان غیبت امام عصر(عج) مانند ولایت پیامبر(ص) و ائمه(ع) اطلاق دارد و دارای اختیار کامل است با این تفاوت که به پیامبر(ص) وحی می‌شد و به ائمه(ع) وحی نمی‌شد اما دارای عصمت بودند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه ولی فقیه با توجه به اینکه علم غیب و عصمت ندارد اما در اجرای احکام الهی دارای اختیار است، ادامه داد: پیامبر(ص) و ائمه (ع) دارای ولایت تکوینی بودند و فقیه جامع‌الشرایط دارای ولایت تکوینی نیست اما در ولایت تشریعی و اعلام حکم‌الله اختیار دارند.

به گفته وی، فقیه جامع‌الشرایط دارای اختیار کامل در ولایت تشریعی بوده و این امر به معنای ولایت مطلقه فقیه است و امام(ره) کتاب ولایت فقیه را قبل از انقلاب نوشتند بنابراین ولی فقیه می‌تواند فراتر از قانون اساسی عمل کند.

خطیب موقت رشت در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا(س) دارای ویژگی مختلفی بودند و ولایت‌مداری ویژگی بارز ایشان است و در این راه جان خود را فدا و تا آخرین نفس از امام خود علی (ع دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید در راستای تعلیم و تربیت تلاش داشته باشد، افزود: باید بتوانیم جامعه را در مقابل هجمه فرهنگی دشمن حفظ کنیم.

شفیعی‌زاده به گرانی اجناس در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: با توجه به ایام پایانی سال به مسؤولان اعلام می‌کنم مردم دیگر تحمل گرانی بیشتر را ندارند و باید تلاش کنند مردم بیش از این دچار گرانی نشوند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری شرایط مردم را نظاره می‌کنند و نکته‌های مختلفی در خدمت‌رسانی اعلام کردند و مردم انتظار داشتند پس از برجام مشکلات جامعه برطرف شود اما این امر محقق نشده است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه ده‌ها میلیارد دلار اعلام کردند پس از برجام به کشور برگشت داده شد، اظهار کرد: باید مشخص شود این پول کجا هزینه شده است.

وی بیان کرد: اعلام کردند فروش نفت روزانه سه میلیون بشکه رسیده و مردم انتظار دارند گشایشی در زندگی آنها انجام می‌شد اما این اتفاق نیفتاده و نمی‌توانیم به مردم دروغ بگوییم زیرا مردم در عرصه میدانی مسایل را می‌بینند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه برخی مواقع آمارهای غلط ارائه می‌شود، گفت: اکنون حرف جدیدی را در عرصه رسانه‌ها مطرح می‌کنند که در برجام سایه جنگ را از کشور برداشتیم اما مقام معظم رهبری فرمودند این حرف دروغ است.

وی ادامه داد: اجازه دهند حرف دل مردم را در خطبه‌های نماز جمعه بیان کنیم اما مسؤولان ناراحت می‌شوند در حالی که باید با مردم همدردی کنیم و این امر می‌تواند تاثیر داشته باشد و نباید مسؤولان ناراحت شوند.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه حضور مردم در صحنه سایه جنگ را از کشور برداشت نه اینکه دو نفر با هم مذاکره کنند، خاطرنشان کرد: اقتدار نیروهای مسلح سایه جنگ را از کشور برداشت نه اینکه اعلام کنند برجام و پسابرجام این کار را کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم از عملکرد مسؤولان گلایه دارند، گفت: مدیریت باید با شفافیت و برطرف کردن مشکلات مردم باشد و بیکاری، رکود و گرانی جزو مشکلات مردم است و باید برطرف شود.

شفیعی‌زاده درباره برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از ملت فلسطین در ایران، تصریح کرد: ندای کمک خواستن ملت فلسطین را می‌شنویم و طبق قانون اساسی کمک به مظلومان جهان وظیفه ماست و امنیت ملی ما ایجاب می‌کند از ملت‌های مظلوم دفاع کنیم و جلوی دشمنان را در نقاط دیگر بگیریم و آنها را زمین‌گیر کنیم.

وی با تصریح بر اینکه توانستیم آمریکا را زمین‌گیر کنیم، گفت: امروز با ظهور انقلاب اسلامی، آمریکا در بسیاری از مسایل حاشیه‌نشین و در امور بین‌المللی تحقیر شده است.

امام جمعه موقت رشت اظهار کرد: به بنده گفتند از مسؤولان گیلانی در بارش برف اخیر تشکر کنم اما چه تشکری انجام دهیم اکنون برای تردد در شهر رشت دچار مشکل هستند، چگونه به خود اجازه می‌دهند که از آنها تشکر کنیم در صورتی که در نقاط مختلف شهر با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم مشکلات جامعه را بیان کنند تا مسؤولان به خود آیند و مشکلات را برطرف کنند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار