کد خبر : 38803
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

امام جمعه رشت:

مسئله نخست گیلان امر به معروف و نهی از منکر است/ استانمان طعمه زمین خواران و عیاش ها شده/ آمادگی دستگاه قضا برای برخورد با زمین خواران

مسئله نخست گیلان امر به معروف و نهی از منکر است/ استانمان طعمه زمین خواران و عیاش ها شده/ آمادگی دستگاه قضا برای برخورد با زمین خواران

نماینده ولی فقیه در گیلان به آمادگی دستگاه قضا در برخورد با زمین خواران در استان اشاره کرد و گفت: اگر زمینی بدون کاربری تولیدی و کشاورزی باشد دستگاه قضا موظف است آن دیوار را تخریب کند.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا سبب عزت انسان در دنیا و آخرت است.
وی در ادامه به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در ۱۷ تیرماه اشاره کرد و افزود: ظرفیت های خوب تربیتی در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه وجود دارد.
امام جمعه رشت با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج، بیان کرد: اینکه برخی می گویند حج را سیاسی نکنید سخن نادرستی است زیرا حج محلی برای برطرف کردن مشکلات دنیای اسلام محسوب می شود.
آیت الله فلاحتی، کعبه را محور قیام دانست و تصریح کرد: کسی نمی تواند ادعای مسلمانی کند اما غصه ملت های مظلوم را نخورد ضمن اینکه برخی رهبران کشورهای اسلامی به اندیشه قرآنی عمل نمی کنند.
وی، برائت از مشرکین را یک فریضه الهی عنوان کرد و گفت: برائت نکردن از آمریکا سخن غیر دینی و شیطانی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تروئیکای کشورهای اروپایی و در راس آنها انگلیس، فرانسه و آلمان قصد فریب ملت ما را دارند، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا توفیق پیدا نکردند به اهداف خود برسند.
آیت الله فلاحتی به سخنان رئیس جمهور مبنی براینکه اینستکس یک نمایش است، اشاره کرد و یادآور شد: اینستکس توخالی به درد نمی خورد.
وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق، اظهار کرد: اروپایی ها یدک کش آمریکا هستند و ملت ما از نخستین روزهای انقلاب از دولت های غربی به غیر از ننگ و شر مشاهده نکردند.
امام جمعه رشت به پایان مهلت ۶۰ روزه به اروپایی ها مبنی بر فعالیت برنامه های هسته ای ایران در ۱۶ تیرماه جاری اشاره کرد و افزود: امروز ملت ایران در مقابل قدرت های پوشالی ایستاده است.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه راکتور اراک باید برگردد، بیان کرد: ملت و دولت ما می خواهند غنی سازی سوخت هسته ای از ۳.۶۷ درصد به نیاز واقعی خود برسد ضمن اینکه سایر منابعی که با نیرنگ از ما گرفتند باید به حالت اصلی خود برگردد.
وی به ۲ شکست آمریکا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: نشست معامله قرن و گروه ۲۰ هیچ دستاوردی نداشت و شکست آمریکا به دلیل بصیرت افزایی ایران در مجامع اسلامی و حرکت های مردمی در کشورهای اسلامی محقق شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است، خاطرنشان کرد: امنیت ایران در سایه خون شهدا و استقامت مردم تحقق پیدا کرده است.
آیت الله فلاحتی با نوید اینکه آمریکا به زودی از خلیج فارس حقیرانه و ذلیلانه خارج می شود، تصریح کرد: هزینه های سنگین موجب شده آمریکا نتواند وعده های توخالی خود را انجام دهد.
وی با بیان اینکه آمریکا از درون دچار تزلزل موریانه ای شده است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی نیز دچار تزلزل شده و از درون در حال پوسیدن است.
امام جمعه رشت همچنین با هشدار به تمام مردم گیلان به ویژه روستائیان، اظهار کرد: به علل و عواملی گیلان عزیز ما طعمه زمین خواران و عیاش ها شده است.
آیت الله فلاحتی، به گران شدن نرخ زمین در دیگر مناطق شمالی حتی به قیمت پایتخت اشاره کرد و افزود: پولدارها از مناطق مختلف کشور وارد گیلان شدند و هزاران متر زمین به ویژه اراضی کشاورزی را خریداری کرده و دور آن را دیوار می کنند.
وی با اشاره به آمادگی دستگاه قضا در برخورد با زمین خواران در گیلان، بیان کرد: به مردم گیلان به ویژه دهیاری ها، بخشداران و فرمانداران اعلام می کنم اگر از این به بعد زمینی از روستائیان خریداری و دور آن دیوار کشیده شود که بدون کاربری تولیدی و کشاورزی باشد، دستگاه قضا پس از بررسی های لازم موظف است آن دیوار را تخریب کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: نیروهایی داریم که در مناطق مختلف استان می گردند و هر کسی بخواهد زمینی را خریداری کند به دستگاه قضا اطلاع می دهند و اگر این زمین های خریداری شده در بخش غیر از تولید به کارگیری شود با متخلفان برخورد قانونی می کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه زمین ها را به دلیل نیاز کشاورزان از آنها خریداری می کنند، خاطرنشان کرد: خرید زمین و تغییر کاربری بدون مجوز جرم حقوقی و شرعی محسوب می شود ضمن اینکه بعضی ها می خواهند در گیلان ویرانگری کنند.

وی ادامه داد: اگر از هر جای کشور می آیند، زمین را خریداری کرده و به مصرف تولید و صنعت برسانند مانعی ندارد و اگر غیر از این باشد بدانند تمام مسئولان گیلانی در برابر آدم هایی که با این عمل در مقابل رونق تولید ایستاده اند، خواهیم ایستاد و جلوی آنها را خواهیم گرفت.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه گیلان پاتوق تفریحی و تفرجی بعضی از افراد ولنگار نیست، یادآور شد: امسال را مقام معظم رهبری رونق تولید نامگذاری کردند و باید به این امر پاسخ مثبت بدهیم.
آیت الله فلاحتی به سخنان بعضی از افراد در موضوع بی بندوباری، بی حجابی و حمل سگ در خودرو اشاره کرد و گفت: مدت یک ماه است ستاد امر به معروف و نهی از معروف گیلان را فعال کریدم و آنها که مسائل مذکور را مطرح می کنند یا نمازجمعه نمی آیند یا اینکه با رسانه ارتباط ندارند.
وی، مقابله با بی عفتی و ناهنجاری های به وجود آمده را نیازمند ماه ها فعالیت فکری بدون دغدغه دانست و اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به تمام مردم آموزش می دهد چگونه امر به معروف کنند و این امر به مرور در حال انجام است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله دشمن در ترویج بی بندوباری در جامعه، بیان کرد: از تمام مردم عزیز گیلان می خواهیم ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یاری کرده و در اجتماعاتی که تشکیل می دهد شرکت کنند تا بدانند تا از برنامه های آن اطلاع داشته باشند.
آیت الله فلاحتی، مساله نخست گیلان را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: سپاه و نیروهای انتظامی در کنار مردم هستند و آنها که مروج ولنگاری در جامعه هستند بدانند که رصد می شوند.
وی ادامه داد: از تمام مردم می خواهیم ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان را کمک و یاری کنند و انشاالله روزی برسد که در جامعه دیگر شاهد هنجارشکنان نباشیم.
امام جمعه رشت به تربیت فرزند از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: نخستین موضوعی که پدر و مادر در تربیت از نگاه اسلام باید به آن توجه داشته باشند، محبت و دوستی است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نخستین وظیفه پدر و مادر نسبت به فرزند محبت است، تصریح کرد: محبت باید در تمام دوران زندگی از طرف والدین نسبت به فرزند اعمال شود و این امر با دو موضوع خرد و عقلانیت و همچنین اطاعت و اطاعت پذیری رابطه عمده دارد زیرا خرد عقلانی اطاعت و اطاعت پذیری را به همراه می آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار