کد خبر : 16318
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396- 08: 18

مسئولان اجرایی گیلان از نقد رسانه‌ها استقبال کنند/ نباید خبرنگاران را مورد بی مهری قرار داد

مسئولان اجرایی گیلان از نقد رسانه‌ها استقبال کنند/ نباید خبرنگاران را مورد بی مهری قرار داد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان اجرایی استان گیلان از نقد رسانه‌ها در جهت بهبود وضعیت استان استقبال کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله احمد پروایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران در جامعه قشری فعال و اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه رسالت تمامی خبرنگاران روشنگری مردم جامعه و بصیرت افزایی است عنوان داشت: رساندن مشکلات مردم و جامعه به گوش مسئولان وظیفه خبرنگاران را سنگین‌تر می‌کند.

پروایی با اشاره به اینکه امروز سرعت انتقال پیام در فضای مجازی بسیاری زیاد شده است اذعان داشت: امروزه خبرگزاری استانی به‌معنای سابق خود نیست و به محض درج خبر مردم دنیا از اخبار نقاط مختلف با سرعت مطلع می‌شوند‌.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حتی از مطالب مفید رسانه‌های استانی در سطح کشور استفاده می‌شود بیان داشت: مسئولان باید در تقویت رسانه‌های استانی بیش از پیش بکوشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه خبرگزاری‌ها در عرصه‌های مختلف کشور اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار هستند اعلام داشت: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی و سنت‌های حسنه موثر هستند.

پروایی با اشاره به نقش تبلیغی رسانه‌های کشور عنوان داشت: رسانه‌های کشور می‌توانند با رساندن پیام عالمان دینی به مردم در فضاهای مجازی و مکتوب به‌صورت گسترده مبلغ دین اسلام ناب محمدی باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی به‌علت ایستادیگی در برابر ظلم استکبار جهانی همواره مورد بیشترین هجمه‌ها توسط دشمنان قرار گرفته است اذعان داشت: رسانه‌های انقلابی یاوران انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه اهل رسانه با قلم و بیان خود در مقابل تیرباران رسانه‌ای دشمنان ایستاده‌اند گفت: رشادت‌های شهدای رسانه کشور نشان دهنده این است که فعالان عرصه رسانه آنجایی که لازم باشد برای انقلاب اسلامی جان فشانی می‌کنند.

پروایی با اشاره به مشکلات مالی و دیگر مشکلات موجود در رسانه‌های کشور بیان داشت: مسئولان کشور رسانه‌ها را مورد بی‌مهری خود قرار ندهند و اصحاب رسانه صبر و شکیبایی خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه امنیت و عزت مردم ایران مدیون انقلاب اسلامی است عنوان داشت: اکثر همسایگان مرزی ایران درگیر جنگ هستند و دشمنان به‌دنبال ورود این درگیری‌ها به داخل کشور ایران هستند و رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم و یاری انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری وجود تقوای الهی در اصحاب رسانه را لازمه هر خبرنگار بیان کرد و گفت: خبرنگاران نباید با گسترش شایعات و مسائل حاشیه‌ای که ممکن است مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد دشمنان انقلاب اسلامی را خشنود کنند.

پروایی با اشاره به اینکه رسانه می‌تواند در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نقش ایفا کند و بدنه خبرنگاران کشور بدنه‌ای انقلابی و متدین و به‌دور از حاشیه است افزود: مسئولان اجرایی استان گیلان از نقد رسانه‌ها در جهت بهبود وضعیت استان استقبال کنند.

وی با بیان اینکه انتقاد برای پیشرفت و سازندگی هر کشور و جامعه‌ای لازم است عنوان داشت: انتقادها باید با نگاهی اجتماعی و در راستای برطرف کردن عیب‌ها و در راستای سازندگی کشور بیان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید به نقاط قوت سازمان و شخصی که مورد انتقاد قرار می‌گیرد توجه شود اذعان داشت: نباید رسانه‌ها جناحی شوند و انتقاد منصفانه و به‌دور از تخریب باید در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار