کد خبر : 27216
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397- 36: 18

مسئولان به مقوله حجاب توجه کافی ندارند

مسئولان به مقوله حجاب توجه کافی ندارند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: بی‌توجهی به مقوله حجاب از سوی مسئولان موجب اقدامات مهندسی شده دشمن در الگوسازی برای بی‌حجابی و تاثیرات مخرب بر فرهنگ جامعه شده است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره دوم کارآموزان قضایی استان گیلان در سالن شهید بهشتی دادگستری کل گیلان اظهار داشت: قضاوت کردن در میان مردم براساس قوانین و برنامه‌هایی که شرع اعلام کرده انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: اگر امروز در دنیا با پدیده‌ای شوم چون داعش و وهابیت مواجه هستیم به دلیل این است که حاکمان ظالم و حاکمیت ناعادلانه در طول تاریخ اسلام ریشه‌ای نادرست و اشتباه از اسلام را در جامعه اسلامی نهادینه کردند.

وی با بیان اینکه مذهب شیعه در طول تاریخ هیچ دوره‌ آرامی را بر خود ندید تا بتواند آرمان‌های الهی، اسلام ناب و قضاوت صحیح را در جامعه پیاده کند افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و تلاش‌های روحانیت عرصه قضا در تمامی ابعاد زندگی مردم جامعه حضور جدی دارد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه عرصه مناسب برای قضاوت در جامعه هم یک تهدید و هم ظرفیت بزرگ است بیان کرد: در هیچ‌یک از محاکم دنیا پرونده‌های قضاوت همانند پرونده‌های ایران اسلامی دارای شفافیت و عدالت نیست.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز بشریت تنها از دستگاه قضا شاهد ظلم، ستم، رانت و اجحاف بوده است تصریح کرد: در جوامع اسلامی مردم دستگاه قضا و قضات را مرجع، مأمن و پناهگاه خود می‌دانند و اگر در جامعه اسلامی بر کسی ستم شود به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قضات پیش از دانستن احکام قضاوت نیازمند دانستن روان‌شناسی انسانی هستند گفت: هیچ فعالیتی به اندازه کار قضاوت سخت و دشوار نیست و سخت‌گیریهای موجود در کار قضاوت در هیچ‌ یک از فعالیت‌‌های موجود در جامعه دیده نمی‌شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه نظام اسلامی بزرگترین منت را بر ملت ایران گذاشت و این امر همانند منت بعثت پیامبر اکرم (ص) بر بشریت است گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا به ملت ایران اجازه ورود به عرصه‌هایی را داد که در طول تاریخ به آن وارد نشده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضا و عرصه قضاوت بسیار مهم بوده و دارای جزئیات اثرگذاری است خاطرنشان کرد: در بدنه قضاوت آنچه که دیده می‌شود فرهنگ‌بانی و فرهنگ دادن است و این امر باید از سوی قضات مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قضات با ورود به عرصه خطیر قضاوت در برخی از حوزه‌های فردی و اجتماعی با محدودیت مواجه می‌شوند و این امر به دلیل شرایط حساس عرصه فعالیت در دستگاه قضایی است گفت: قضات باید جایگاه حساس و ویژه خود را در جامعه به درستی بشناسند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه افرادی که ظلم می‌کنند سهمی از آن عذاب را برای خود در آخرت ثبت می‌کنند و گفتار و کردار یک قاضی اشاعه فرهنگ دین است افزود: کردار، اخلاقیات، گفتار و سراسر اقدامات قضات باید در راستای اشاعه فرهنگ دین باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه جامعه امروز در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در یک مسیر بسیار نادرست قرار گرفته است تصریح کرد: در جامعه امروز سعی دارند حجاب را به عنوان یک حق معرفی کنند در شرایطی که حجاب یک‌ تکلیف است.

وی با بیان اینکه توجه به حجاب در جامعه امروز بسیار کم است و در شرایطی که قوه پذیرش حجاب به درستی در جامعه وجود دارد گفت: بی‌توجهی به مقوله حجاب از سوی مسئولان موجب اقدامات مهندسی شده دشمن در الگوسازی برای بی‌حجابی و تاثیرات مخرب بر فرهنگ جامعه کنونی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه قضات باید در عرصه قضاوت علاوه بر صدور حکم به اشاعه فرهنگ دین بپردازند گفت: انسان اهل تقوی بیش از همه چیز در حال تزکیه نفس است و قضات باید با توجه به معنویت و احکام الهی در حوزه قضاوت فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار