کد خبر : 2334
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

مسئولین دانشگاه آزاد رشت رو راست نیستند/ لغو سخنرانی زاکانی مغایر با منویات حضرت آقا بود

مسئولین دانشگاه آزاد رشت رو راست نیستند/ لغو سخنرانی زاکانی مغایر با منویات حضرت آقا بود

مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان گفت: برای ما روشن است که لغو سخنرانی با دستور از تهران انجام شد. اما متاسفانه مسئولین دانشگاه آزاد رشت بهانه های مختلف می آورند.

به گزارش درگیلان، محمد جلایی رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان در دیدار مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه های استان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رؤسای دانشگاه‌ ها، پژوهشگاه ‌ها، مراکز رشد و پارک ‌های علم و فناوری اظهار داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری با تاکید به جایگاه ارزشی و بالای اساتید مومن و انقلابی، فرمودند« کاری کنید فضا بیفتد دست جوانِ مؤمنِ انقلابیِ خوش‌روحیّه‌ی باانگیزه‌ی دارای احساس عزّت‌به‌نفس و متدیّن. یکی از بزرگ‌ترین مسئولیّتهای شما این است: کاری کنید که این مجموعه‌های مؤمن و سرشار از ایمان به انقلاب و به اسلام حرف اوّل را بزنند.» و همچنین در بخشی دیگر از این دیدار مقام معظم رهبری تصریح کردند« اساتید ارزشی خوبی هم داریم‌؛ خوشبختانه ما هزاران استاد مؤمن، انقلابی، علاقه‌مند داریم… از اینها باید قدردانی کرد.».
جلایی در ادامه این سخنان تصریح کرد: متاسفانه یکی از قدر نشناسی ها، در چند روز گذشته در لغو سخنرانی آقای زاکانی در دانشگاه آزاد رشت اتفاق افتاد که کاملا مغایر با منویات مقام معظم رهبری بود.
وی افزود: متاسفانه برای سخنرانی های مراسم روز دانشجو، در اکثر دانشگاه های کشور از فتنه گران دعوت شد. متاسفانه حتی کسانی که گفته اند، نظام را قبول نداریم، به بهانه آزاد اندیشی در آن روز دعوت شدند.
وی در مورد لغو سخنرانی دکتر زاکانی در دانشگاه آزاد رشت، گفت: برای ما روشن است که لغو سخنرانی با دستور از تهران انجام شد. اما متاسفانه مسئولین دانشگاه آزاد رشت بهانه های مختلف می آورند. در حالیکه آنها باید با مردم رو راست باشند و بگویند که از تهران به شما زنگ زدند که برگزار نکنید.
جلایی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه شریف اظهار داشت: متاسفانه حسن ختام صحبت های آن روز هم، سخن دکتر روحانی بود که گفت؛ راه ما در دانشگاه همان راه آقای میلی منفرد و فرجی دانا است. با شنیدن این سخنان باید گفت، پس راه امام کجاست؟ پس قانون کجاست؟
جلایی تصریح کرد: ما هم شیوه مقابله را می دانیم. اما امروز باید از صبر، نماز و ولایت کمک بگیریم. آنها باید بدانند که رفتارشان ثبت می شود و به راستی فردای قیامت چه جوابی خواهند داشت.
وی در مورد فضای امروز دانشگاه ها نیز گفت: در دانشگاه ها دارند به اساتید القا می کنند که ما رهبری داریم، مجموعه نظام داریم، شما بهتر است فقط درس تان ر ا بدهید. اما سوال اینجاست اگر پیامبر عظیم شان و ائمه چنین فکری داشتند؛ چرا در این راه به شهادت رسیدند، آنها همه چیز را فدای اسلام کردند.
جلایی افزود: این ها همه نشان می دهد که وظیفه ما اساتید در دانشگاه ها سنگین تر است و ما اساتید نیز باید امتحان پس بدهیم، اگرچه مسیر سخت است.
جلایی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «من معلم مبعوث شدم» ( صحیح مسلم، جلد ۴، صفه۱۸۸ )، اظهار داشت: پیغمبر فرمودند که آسان ساز هستم و اهل تکلف نیستم یعنی من ریل ساز هستم و راه رسیدن به کمال را می دانم و به شما نشان خواهم داد و این را ه حتما شما را به کمال خواهد رساند؛ اما آسان گیر نیستم./روشن خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار