کد خبر : 7326
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

مسئول خاطی در جهاد دانشگاهی گیلان باید عزل شود / از طریق مجلس پیگیر ماجرای ۱۶ آذر هستیم

مسئول خاطی در جهاد دانشگاهی گیلان باید عزل شود / از طریق مجلس پیگیر ماجرای ۱۶ آذر هستیم

من انتظار عذرخواهی از سوی آقای رسایی را داشتم. نمی شود که کسی که خود مرتکب جرمی شده است بیاید و یک کارگروه جهت بررسی جرم تشکیل دهد که مثلا جرمی اتفاق افتاده است یا خیر.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به واقعه ۱۶ آذر امسال در جهاد دانشگاهی گیلان اظهار داشت: در ایام ۱۶ آذر امسال همانند همه سالهای پس از انقلاب اسلامی از سوی دانشجویان درباره استکبار جهانی و آمریکا برنامه هایی برگزار می شود اما امسال اتقافاتی در جهاد دانشگاهی پیش آمد و من در این خصوص سکوت کردم تا جهاد دانشگاهی موضع خود را درباره این اخباراعلام کند.

وی افزود: نهادهای انقلابی و دانشجویان درباره این موضوع مواضع خوب و به جایی اتخاذ کردند اما متأسفانه تا امروز آقای رسایی به عنوان مسئول جهاد دانشگاهی موضع روشنی اعلام نکرده است و تنها یک جمله گفته اند که مثلا «آقایان بعدا پشیمان می شوند». من به جزئیات ماجرا و اینکه چه کسی از لگد مال شدن پرچم آمریکا ممانعت به عمل آورده است کاری ندارم اما از یک نهادی که مردم از آن انتظار موضع انقلابی دارند و برگرفته از انقلاب اسلامی است انتظار موضع روشن داشتند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه  داد: جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب در نهادهای پیشرو در حرکت های انقلابی بوده است اما در آن درباره پرچم رژیم اشغالگر صهیونیستی که ما اعتقاد داریم چنین کشوری غیر مشروع است و آن را به رسمیت نمی شناسیم چنین موضعی می گیرد که از این بابت من برای مسئولان جهاد متأسفم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه آمریکا به عنوان رأس استکبار هر گونه ظلمی که می توانست نسبت به جمهوری اسلامی و مردم ایران پیاده کرده است گفت: آمریکا بیش از ۲۰۰ هزار شهید از ما گرفته است و همین گروههای تکفیری که مسلمانان را در کشورهای مختلف سر می برند از دست پرورده های آنها هستند و آمریکا هواپیمایی مسافربری ما را ساقط کرد و تعهدات بین المللی خود را در برجام نقض کرد.

وی افزود: این خام فکری است که یک نهاد انقلابی و کسانی فکر کنند که آمریکا دیگر دشمن ما نیست و من بابت این حرکت پیش آمده در جهاد دانشگاهی گیلان متأسفم.

نماینده رشت ادامه داد: بنده هفته گذشته به آقای طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مجلس تذکر دادم که ایشان گفتند من این موضوع را پیگیری کردم و برخورد خواهیم کرد. البته من از ایشان خواستم چنین مسئولی که دیدگاهی اینچنینی دارد باید عزل شود. اینها خودشان در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور پیدا می کنند و این حرفهای آنها و آن حضور بیانگر نوعی دو گانگی است.

کوچکی نژاد با اشاره به بیانیه جهاد دانشگاهی درباره اتفاقات ۱۶ آذر گفت: من انتظار عذرخواهی از سوی آقای رسایی را داشتم. نمی شود که کسی که خود مرتکب جرمی شده است بیاید و یک کارگروه جهت بررسی جرم تشکیل دهد که مثلا جرمی اتفاق افتاده است یا خیر. اینها در حدی نیستند که کارگروه تشکیل دهند بلکه باید درباره ماجرا موضع روشن بگیرند و عذرخواهی کنند.

وی تآکید کرد: نهادهای نظارتی و انقلابی باید موضوع را بررسی کنند و نتایج بررسی اعلام شود ضمن اینکه معاون سیاسی استاندار و استاندار محترم که خود را انقلابی می دانند باید درباره این موضوع اعلام موضع کنند. معاون سیاسی و فرماندار شهر باید سریع درباره این اتفاق به مردم گزارش می دادند و اگر اتفاقی افتاده است باید در رأس کار معاون سیاسی و استاندار از مردم عذرخواهی می کردند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه در صورت عدم برخورد مناسب از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیر ماجرا خواهیم شد گفت: یکی از ارزش های نظام و هویت نظام در خارج از جمهوری اسلامی بحث مبارزه با استکبار جهانی است و مستضعفین جهان افتخار می کنند که جمهوری اسلامی پیش قراول مبارزه با استکبار است. من برای آقای طیبی و مجموعه جهاد دانشگاهی متأسفم و انتظار دارم تا دیر نشده است مسائل را بصورت شفاف برای مردم گزارش کنند./8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار