کد خبر : 28634
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397- 33: 12

مسابقات حفظ قرآن کریم کانون جوانان بسیج در رشت برگزار می‌شود

مسابقات حفظ قرآن کریم کانون جوانان بسیج در رشت برگزار می‌شود

مدیر کانون جوانان بسیج رشت گفت: مسابقات حفظ قرآن کریم کانون جوانان بسیج رشت با حضور ۳۰۰ حافظ قرآن کریم از سراسر استان گیلان و از ۱۶ تا ۱۹ شهریورماه در رشت برگزار می‌شود.

 به گزارش گیلانستان مجتبی صولتی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: مسابقات حفظ قرآن کریم کانون جوانان بسیج از ۱۶ شهریور به مدت ۴ روز در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج رشت برگزار می‌شود.

مدیر کانون جوانان بسیج رشت با اشاره به حضور ۳۰۰ حافظ قرآن کریم در مسابقات حفظ قرآن کریم کانون جوانان بسیج رشت ابراز داشت: این حافظان در بخش‌های حفظ ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ جزء شرکت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه مسابقات حفظ قرآن کریم کانون جوانان بسیج رشت با حضور شاگردان “استاد فرهاد فلاح‌پور” و در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود افزود: از نفرات برگزیده این جشنواره، ۴ آذرماه و در همایشی به‌مناسبت ایام ولادت حضرت رسول(ص) تجلیل می‌شود.

صولتی با اشاره به تجلیل از ۷۰ حافظان قرآن کریم از سراسر استان گیلان در همایش ولادت حضرت رسول(ص) خاطرنشان کرد: کلاس‌های “استاد فلاح‌پور” حدود ۱۰ سال است که در کانون جوانان بسیج رشت برگزارمی‌شود و بیش از ۲۵۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

مدیر کانون جوانان بسیج رشت با بیان اینکه قرآن‌آموزان در سنین مختلف در کلاس‌های قرآن این مجموعه شرکت می‌کنند تصریح کرد: ۱۲ نفر از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزان ایران از اعضای کانون جوانان بسیج رشت و از شاگردان “استاد فلاح‌پور” بودند.

صولتی با اشاره به برگزاری کلاس های هنری مانند تئاتر، نقاشی، طراحی و همچنین کلاس‌های ورزشی در کانون جوانان بسیج رشت افزود: در طول تابستان امسال مسابقاتی در رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، والیبال و فوتبال برگزار شد.

وی “کانون بسیج؛ خانواده مومن و شاد” را شعار فعالیت‌های سال ۱۳۹۷ کانون جوانان بسیج رشت عنوان کرد و اظهار داشت: در تلاش‌ هستیم تا اعضای کانون جوانان بسیج رشت در کنار مهارت‌آموزی، مهارت‌های اخلاقی و دینی را نیز کسب کنند.

صولتی با بیان اینکه فعالیت‌های تربیتی این مجموعه در قالب فعالیت‌های “کانون امام روح‌الله” در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) رشت برگزار می‌شود افزود: برگزاری مراسم جزء‌خوانی در ماه مبارک رمضان و همچنین جشن دهه کرامت بخشی از فعالیت کانون جوانان بسیج رشت در تابستان امسال بود.

وی گروه سرود “ایثار” کانون جوانان بسیج رشت را یکی از گروه‌های سرود برتر کشور دانست و گفت: ما معتقدیم که فعالیت‌های ما در کانون جوانان بسیج رشت می‌تواند با هجمه فرهنگی دشمن مقابله کند اما برای تحقق این اهداف نیازمند حمایت مسئولان مختلف استان گیلان و شهرستان رشت هستیم.

صولتی اکران فیلم‌های جشنواره عمار، پخش فیلم‌های سینمایی تراز انقلاب مانند “تنگه ابوقریب” و “به وقت شام” را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی کانون جوانان بسیج رشت دانست و ابراز داشت: قریب به ۴۰۰ نفر در این برنامه شرکت کردند‌.

مدیر کانون جوانان بسیج رشت با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در فضای مجازی در راستای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان خاطرنشان کرد: کانون جوانان بسیج رشت در شبکه‌های مجازی “اینستاگرام و سروش” به نشانی “kjb_rasht@” فعالیت می‌کند.

صولتی با تاکید بر اینکه امروز دشمن در تلاش است تا کودکان و خانواده‌های ایرانی را مورد هجمه فرهنگی خود قرار دهد افزود: برگزاری یادواره عروسکی در مورد شهدا، محفل انس با قرآن و محفل خاطره‌گویی بخشی از فعالیت‌های کانون جوانان بسیج رشت در ایام هفته دفاع مقدس است.

وی با اعلام اینکه “شب شعر دفاع مقدس” با حضور شاعران کشور و استانی در ایام هفته دفاع مقدس در کانون جوانان بسیج رشت برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره کانون جوانان بسیج در حال حاضر در حوزه مشاوره تحصیلی و مذهبی فعالیت می‌کند.

مدیر کانون جوانان بسیج رشت با بیان اینکه مرکز تخصصی مشاوره این مجموعه از مهرماه فعالیت خود را آغاز می‌کند عنوان داشت: این مرکز در حوزه‌های مذهبی، خانواده، تحصیلی و ازدواج مشاوره می‌دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار