کد خبر : 87923
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

مدیرکل محیط زیست گیلان:

مسافران از برافروختن آتش در مناطق جنگلی گیلان خودداری کنند

مسافران از برافروختن آتش در مناطق جنگلی گیلان خودداری کنند

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم مسافران و گردشگران از روشن کردن آتش در مناطق چهارگانه و جنگلی خودداری کنند.

به گزارش گیلانستان، حمزه عشوری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر وزش باد گرم و خشک بودن سطح زمین در مناطق جنگلی طبیعت گردان و مسافرینی که خصوصاً در روزهای آینده به گیلان سفر می‌کنند می‌خواهیم تا از بر افروختن آتش در مناطق چهارگانه و جنگلی استان جدا خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه مسافران نسبت به رعایت مسائل ایمنی در افروختن آتش در مناطق چهارگانه و جنگلی و مراتع توجه جدی داشته باشند، افزود: در صورت بی احتیاطی ممکن است بروز آتش سوزی در این مناطق سبب از بین رفتن جنگل و گونه‌های جانوری و گیاهی شود.

 

عشوری با اشاره به اینکه همه ساله با وزش باد گرم و حضور مسافرین در مناطق مختلف استان گیلان شاهد بروز مشکلاتی هستیم، اضافه کرد: انباشت زباله و آتش سوزی در مناطق جنگلی و بی توجهی شهروندان و مسافران، خسارات بسیار سنگین و بعضاً جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

 

مدیرکل محیط زیست گیلان از مسافران و گردشگران و طبیعت گردان خواست تا از افروختن آتش در مناطقی که پوشیده از درختان یا شاخه و برگ‌های خشک بوده، خودداری کنند، ادامه داد: در صورت نیاز به این کار حتماً از خاموش شدن آتش قبل از ترک منطقه مطمئن شوید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار