کد خبر : 14872
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

مسافرین تا کی باید گرفتار ترافیک رودبار و منجیل باشند/ کوهین تا امامزاده هاشم نه پمپ بنزین وجود دارد نه سرویس بهداشتی

مسافرین تا کی باید گرفتار ترافیک رودبار و منجیل باشند/ کوهین تا امامزاده هاشم نه پمپ بنزین وجود دارد نه سرویس بهداشتی

مسافرین از کمبود امکانات در مسیر آزاد راه گلایه دارند، می گویند: حتی یک سرویس بهداشتی در مسیر ۱۰۰ کیلومتری وجود ندارد. ساعت ها مردم در ترفیک رودبار و منجیل گرفتارند برای دسترسی به سرویس بهداشتی باید چه کنند.

به گزارش گیلانستان، به نقل از زیتون خبر، ترافیک سنگین در محور رودبار و منجیل پس از افتتاح نیمه کاره آزاد راه رشت- قزوین که مسافت و زمان سفر از جنوب به شمال را کاهش می داد، آغاز شد. ترافیکی که پیش از این کمتر به چشم می آمد یا تنها مختص به تعطیلات عید نوروز بود.

اما با افتتاح این آزاد راه با هر تعطیلی بسیاری از مردم پایتخت نشین گیلان و استانهای شمالی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کردند و همین امر سبب می شد تا حجم سنگینی از خودروها در محدوده منجیل و رودبار با ترافیک سنگین روبرو بشوند و ساعت ها گرفتار معضل ترافیک باشند.

پس از گذشت سالها تنها سه و نیم کیلومتر از ۱۱ کیلومتر بلاتکیف و باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین که منجیل را از گردونه دسترسی به آزاد راه خارج می کرد افتتاح شد، تا شاید سهمی در کاهش بار ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور مردم داشته باشد. اما با تعطیلات عید فطر امسال ترافیک سنگین حتی به جاده قدیم و کوچه پس کوچه های شهرهای رودبار و منجیل کشیده شد.

◊ از  کوهین تا امامزاده هاشم و بعد آن حتی یک پمپ بنزین نمی بینید

علیمحمدی که از تهران راهی شمال است، به خبرنگار زیتون خبر می گوید: بخش اعظمی ازوقت سفرمان را در ترافیک نفس گیر رودبار و منجیل می گذرانیم که معضلی بزرگ برای مسافرین تبدیل شده و هر سال با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی و آزاد راه رشت- قزوین، گفت: پس از عبور از محدوده کوهین تا امامزاده هاشم و بعد آن حتی یک پمپ بنزین که سر راه مسافران باشد نمی بینید. به عنوان مسافر نمی توانم وارد مسیر فرعی و داخل شهرهای که در حاشیه آزاد راه قرار گرفته اند بروم و باک ماشینم را پر بنزین کنم این معضل می طلبد تا با ایجاد مجتمع های بین راهی فکری به حال رفاه مسافرین کنند.

این مسافر که از کمبود امکانات در مسیر آزاد راه گلایه دارد، گفت: حتی یک سرویس بهداشتی در مسیر ۱۰۰ کیلومتری وجود ندارد. ساعت ها مردم در ترفیک رودبار و منجیل گرفتارند برای دسترسی به سرویس بهداشتی باید چه کنند. شاید کسی در خودرو مریض داشته باشد.

◊ مسافران رغبتی به سفر به شمال کشور پیدا نخواهند کرد

غفاری که به همراه خانواده گیلان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده است، به خبرنگار زیتون خبر، گفت: سالها مردم ترافیک منجیل و رودبار را تحمل کردند تا بخشی از آزاد راه افتتاح شد، این پلکانی افتتاح کردن آزاد راه دردی از مردم دوا نمی کند.

وی ادامه داد: گیلان استان گردشگر پذیر است با این روند مسافران رغبتی به سفر به شمال کشور پیدا نخواهند کرد. چرا که بخش اعظمی از سفر خود را باید در ترافیک سنگین شهرهای ورودی گیلان بگذرانند.

◊ زندگی روزمرده اغلب مردم مختل می شود تا تعطیلات تمام شود و مسافران به شهرهای خود بازگردند

رضایی یکی از شهروندان منجیل، نیز معتقد است: افتتاح آزاد راه حتی در خارج از شهر منجیل نیز نتوانسته است گره کور ترافیکی این شهر را باز کند و با ایام تعطیلات ترافیک سنگین خودروها به داخل شهر منجیل کشیده شده است.

زارع یکی دیگر از شهروندان شهرستان رودبار، به خبرنگار زیتون خبر می گوید: مردم شهرستان رودبار دل خوشی از ترافیک ندارد. با شروع تعطیلات شاید عده ای سود ببرند و کاسبی کنند اما زندگی روزمرده اغلب مردم مختل می شود تا تعطیلات تمام شود و مسافران به شهرهای خود بازگردند.

وی ادامه داد: در برخی مواقع ترافیک سنگین خودروها به کوچه پس کوچه های شهر کشیده می شود که مردم در تردد داخلی شهر هم با مشکل مواجه می شوند. شاید کسی مریض و نیاز به دسترسی فوری به بیمارستان داشته باشد در آن صورت باید چه کار کند.

این شهروند از مسئولین خواستار رسیدگی و تعیین و تکلیف آزاد راه برای رفاه حال شهروندان شهرستان و بعد مسافرین شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار