کد خبر : 64570
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400- 17: 18

معاون میراث‌فرهنگی گیلان:

مستندسازی بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی در گیلان

مستندسازی بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی در گیلان

معاون میراث ‌فرهنگی گیلان از مستندسازی بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی در گیلان خبر داد و گفت: مجموعه آثاری که روند مستندسازی و تکمیل پرونده‌ آنها به انجام رسیده عمدتا مربوط به محوطه‌ها، گورستان‌ها و بناهای تاریخی است.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و ثبت آنها در فهرست آثار ملی کشور، مستندسازی و تهیه پرونده برای این آثار و با کمک تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های باستان‌شناسی و معماری در دستورکار اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان قرار گرفت.

وی افزود: مجموعه آثاری که روند مستندسازی و تکمیل پرونده‌ آنها به انجام رسیده است عمدتا مربوط به محوطه‌ها، گورستان‌ها و بناهای تاریخی است که در گذشته مورد کاوش قرار گرفته ولی روند ثبت ملی آنها در گذشته به انجام نرسید.

معاون میراث‌ فرهنگی گیلان گفت: اکثر محوطه‌ها و بناهایی که در مراحل مستندسازی آن به انجام رسیده است دارای مالکیت خصوصی و دولتی است. بیشترین آثار مورد بررسی مربوط به شهرستان‌های شفت، ماسوله و رودبار است و قدمت قدیمی‌ترین اثر مورد بررسی مربوط به دوره «نوسنگی» و جدیدترین اثر مرتبط با دوره معاصر است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار