کد خبر : 8896
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1395- 05: 11

مستند کارگردان گیلانی، اثر برتر جشنواره محصولات اسلام و مسیحیت شد

مستند کارگردان گیلانی، اثر برتر جشنواره محصولات اسلام و مسیحیت شد

مستند تصویری “خط نفوذ” اثر برتردومین جشنواره محصولات فرهنگی پژوهشی اسلام و مسیحیت گردید.

 

به  گزارش سروس فرهنگی ” گیلانستان” ،مستند تصویری “خط نفوذ” اثر برتردومین جشنواره محصولات فرهنگی پژوهشی اسلام و مسیحیت گردید.

این همایش با حضور آثاری از کشورهای ایران، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند، عراق، آلمان، مالزی و نیز ایرانیان خارج از کشور در ۲۸ و ۲۹ بهمن ۹۵ در قم برگزار گردید.
این جشنواره به همراه نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات حوزه اسلام و مسیحیت، با ۱۰۵۱ اثر در زمینه های فیلم، پوستر، کتاب، پایان‌نامه، شعر، فیلم نامه، نرم افزار، سایت، وبلاگ و برنامه‌های کارشناسی با حضور نخبگان حوزه اسلام مسیحیت در سطح کشور و بین الملل برگزار شد.
محمدرضا محبوب کارگردان مستند خ ط نفوذ که مقام اثر برتر این جشنواره را توسط هیات داوران کسب نمود توضیحاتی را در خصوص مستند خط نفوذ بیان نمود:
هر از چند گاهی در خصوص کلیساهای خانگی و جریان تبشیر در ایران مطالبی در سایتها و خبرها منتشر می شود

اما ضرورت وجود مستندی کوتاه ، جامع و جذاب در خصوص تاریخ شکل گیری مسیحیت ، نحوه گسترش و جنایات این جریان در سطح جهان ، ورود مسیحیت به ایران ، شکل گیری نهضت ها ی تبشیری و چگونگی ورود آنها به ایران ، همچنین فعالیت سازمانهای تبشیری و تربیت مبلغ جهت ترویج این تفکر در نقاط مختلف دنیا ، باعث شد جهت پاسخگویی به این نیاز مستند تصویری ۵۰ دقیقه ای با عنوان خط نفوذ با کمترین امکانات و بودجه تهیه شود.
هدف این مستند تصویری آن است که محققان و علاقمندان این حوزه ، تفاوت مسیحیت سنتی و مدرن را درک کرده و نگاه محدود و قدیمی به مسیحیت بعنوان یک یا مجموعه ای از کلیساها که قصد تبلیغ را دارند به کنار گذاشته و متوجه این موضوع شوند که امروزه جریان مسیحیت تبشیری بر پایه اعتقاد به باورصهیون ، با انواع ابزارهای جدید و در قالب سازمانهای تبشیری بین المللی در حال فعالیت می باشد . و با بهره گیری از منابع مالی گسترده ، خطری مهم برای جوامع اسلامی و بطور ویژه کشور ایران می باشد.
استفاده سازمانهای تبشیری بین المللی از عناصر مستعد داخلی به جهت شکل دهی سازمانهای بومی و کلیساهای زیرزمینی (خانگی) وپیرو آن اعمال فشارهای سیاسی به نظام اسلامی ایران بجهت رسیدن به اهداف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی از جمله مواردی است که سعی شده در این مستند به آن پرداخته شود.
امروزه بدلیل حجم زیاد تبلیغات مسیحی در شبکه های ماهواره ای ، سایتها وسایر روش ها ی تبلیغی ، تعدادی از هموطنان ما به دلایل مختلفی جذب جریان مسیحیت تبشیری شده اند. این مساله به گونه ای است که برخی از کارشناسان و مبلغان وابسته به جریان تبشیر ادعا می کنند که رشد مسیحیت در ایران ، جزو رتبه های اول جهانی و بلکه در رده اول قرار دارد.

هر چند این ادعا قابل اثبات نیست و دلایل سیاسی دارد لیکن توجه به این موضوع و بررسی و مقابله با آفات آن ضروری بنظر میرسد.
بدیهی است که در سایه توجهات ولی عصر (عج) و با پیگیری و تلاش جوانان و فعالین عرصه مقابله با جریان مسیحیت تبشیری ، مکر و حیله دشمنان به خودشان باز خواهد گشت.
در پایان از همه همکارانم در موسسه حقیقت سبز استان گیلان که با تلاش بسیار موجب کسب چنین افتخاری برای استان گیلان گشته اند کمال تشکر را دارم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار