کد خبر : 73399
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400- 56: 8

مسجدی فعال در دل روستا/ کانون زینبیه (س) خشکرودبار پیشتاز در رواق نور

مسجدی فعال در دل روستا/ کانون زینبیه (س) خشکرودبار پیشتاز در رواق نور

کانون فرهنگی هنری زینبیه (س) خشکرودبار یکی از کانون های فعال در سطح استان گیلان است که با فعالیت های خود توانسته در رواق نور پیشتاز باشد.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند که با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، تیمی و گروهی و به صورت سازمان یافته هستند که سالم‌ترین مراکز فرهنگی برای پرورش استعدادها و تشکیل جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب محسوب می شوند.

یکی از فعالیت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرای طرح تلاوت نور و انعکاس آن در سامانه بچه های مسجد است که به همین منظور مدیران می بایست در رواق نور گزارشی از اجرای طرح تلاوت نور را ثبت کنند.

رواق نور یکی از رواق های ۱۳ گانه رویداد ملی فهماست که خوشبختانه کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار توانست در رواق نور سال گذشته شایسته تقدیر شود و امسال هم تا کنون نسبت به دیگر کانون های فرهنگی هنری استان در این رواق استان پیشتاز است.

«سودابه وحدانی» در این راستا اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) در همه رواقها فعالیت دارد و در چند روز آینده رواق های باقی مانده هم آماده فعالیت می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج ) خشکرودبار با اشاره به اینکه امسال در حوزه کتاب و کتابخوانی بیشتر از سال قبل  فعالیت داشتیم افزود: بیشترین فعالیت ما در رواق نور است.

وی با بیان اینکه با وجود کرونا فعالیت‌های حضوری به دلیل حفظ سلامت اعضا و همکاری با کادر درمان کمی کمرنگ شد گفت: به همین دلیل درفضای مجازی گروه ایجاد کردیم و تمام فعالیت های خود را به آنجا انتقال داده ایم.

وحدانی تصریح کرد: از ماه رمضان فعالیت‌هایمان را در مناسبت‌های مختلف آغاز کردیم که جزء خوانی قرآن کریم، دعای افتتاح و ویژه برنامه های لیالی قدر جزئی از این برنامه ها بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار با بیان اینکه در این کانون در ایام ولادت و شهادت ائمه(ع) ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در ایام مذکور ختم صلوات و سوره به روح پاک ائمه اطهار(ع) را در  دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: برای اوقات فراغت تابستان برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی گروهی با حضور استاد قرآن به نام گلهای قرآنی ایجاد کردیم که علاوه بر آموزش قرآن، از احادیث و داستان‌های قرآنی و شعرهای قرآنی برای کودکان در این گروه نشر داده می شد.

وحدانی با اشاره به اینکه درمناسبتهای مختلف برای شناخت بیشتر کودکان، اهل بیت(ع ) را با اینفوگرافی و داستان کوتاه معرفی می کنیم افزود: در روز جهانی کودک مسابقه حفظ قرآن برای کودکان برگزار کردیم و چند کودک را هم برگزیده و از آنها تقدیر بعمل آوردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج ) خشکرودبار با اشاره به اینکه از دیگر برنامه های این کانون برگزاری طرح سه شنبه های مهدوی بوده است گفت: در راستای همین کار یک پیمان نامه با امام زمان نوشتیم و تعدادی از اعضای کانون بویژه کودکان پای آن را امضا و مهر کردیم و هر روز در گروه قرار می دهیم .

وی اجرای طرح تلاوت نور را یکی دیگر از برنامه های کانون زینبیه(س) عنوان و تصریح کرد: برای اینکه تعداد بیشتری بتوانند در این طرح شرکت کنند، هر روز غروب یک صفحه از قرآن کریم را با ترجمه در گروه مجازی کانون قرار می‌دهیم .

وحدانی با اشاره به اینکه هر روز صحیفه خوانی کامل در گروه کانون انجام می شود خاطرنشان کرد: هر روز نهج البلاغه خوانی در گروه انجام می گیرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار اظهار کرد: جلسه سنتی قرآن ویژه کودکان و نوجوانان داریم و از کودکان می خواهیم ثواب خواندن سوره‌های آن روز را به عزیزان ازدست رفته خود هدیه کنند.

وی با اشاره به اینکه معرفی کتاب به مناسبت تولد یا شهادت اولیا و انبیای خدا داریم افزود: برای غدیر به مدت یک ماه مبلغ بودیم و هر روز یک خطبه از غدیر در فضای مجازی منتشر و جشن غدیر را هم برگزار کردیم.

وحدانی با بیان اینکه در ماه محرم کودکان و نوجوانان کانون با ساخت کلیپ درمورد محرم و امام حسین(ع) و شخصیت‌های کربلا فعالیت داشتند گفت: در تولد و شهادت حضرت رقیه(س) برای کودکان و نوجوانان و بانوان اجرای برنامه داشتیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار تصریح کرد: در رواق نور مسابقات فرهنگی، نقاشی، شعر و دلنوشته داشتیم.

وی با بیان اینکه تکریم از استاد قرآنی با حضور در منزل وی را در سه شنبه های تکریم انجام دادیم خاطرنشان کرد: از کودکان قرآنی در هفته بسیج در حضور مسئولین تقدیر کردیم.

وحدانی با اشاره به اینکه تهیه و توزیع بسته های فرهنگی مانند دعای فرج، زیارت اربعین، حدیث در مناسبت های مختلف در بین اهلی محل و نمازگزاران در دستور کار داریم اظهار کرد: این کانون دارای ۲۰۲ عضو است که بیشترین اعضای آن را کودکان و نوجوانان هستند و امتیاز فعلی کانون ۱۳ هزار و ۴۶۵ است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار