کد خبر : 38081
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 خرداد 1398- 52: 13

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی:

مسوولان در مبارزه با بدحجابی مانور بی غیرتی را کنار بگذارند/ کسانی که ادعای دوست داشتن مردم را دارند حاضر به سوءاستفاده ناموسی و اخلاقی در فضای گردشگری نیستند

مسوولان در مبارزه با بدحجابی مانور بی غیرتی را کنار بگذارند/ کسانی که ادعای دوست داشتن مردم را دارند حاضر به سوءاستفاده ناموسی و اخلاقی در فضای گردشگری نیستند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ناهنجاری‌های حجاب و عفاف طی روزهای اخیر اظهار کرد: مسئولان در مبارزه با بدحجابی غیرت به خرج داده و مانور بی غیرتی را کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه تاکنون روابط تبلیغات اسلامی هدفمند و برنامه ریزی شده نبوده در رشت اظهار کرد: خبرنگاران علاوه بر ضرورت حفظ می‌شود باید فضای معنوی خود را نیز حفظ کنند.

وی با تاکید بر بخشیدن کار رسانه توسط اصحاب رسانه افزود: سرعت و عمق بخشیدن کار رسانه در فضای جدید بسیار بالا است و لذا هر چقدر سرمایه گذاری در کار رسانه شود مطمئناً در جای دیگری نتیجه خواهد داد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اتفاقات اخیر در بلوار گیلان افزود: در اتفاقات اخیر به یقین رسیدیم که رسانه بسیار نقش مهمی در فضای اجتماعی دارد.

مهدوی مأموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را تبیین اسلامی و تبلیغ فرهنگ بومی برای مبارزه با دشمنان برشمرد و گفت برای دستیابی اهداف تبیین شده تبلیغات اسلامی لازم است علاوه بر دستگاه ها و رسانه ها نیز همکاری مجددانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بخشی از جبهه انقلاب اسلامی است که خود را خادم خادمان انقلاب اسلامی می داند تصریح کرد: طبق بیانیه گام دوم انقلاب پیشروی در اهداف بلند با تمرکز و تقویت اراده جمعی جوانان انقلابی ممکن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از اهداف انقلاب بزرگ اسلامی را مردمی سازی آن برشمرد و گفت: در مردم سازی انقلاب اسلامی خود مردم باید احساس کنند که مبلغان دینی هستند و تاکنون در این زمینه پیشرفت‌هایی را نیز داشتیم.

مهدوی با اشاره به راهبرد پیشگام محور سازمان تبلیغات اسلامی در برهه کنونی افزود: در راهبرد جدید با حضور پیشگام سازمان اعم از حضور در اجتماع هایی مانند حضور در مناطق سیل زده، مبلغین در کنار نخبگان، جامعه فرهنگی، مداحان و مسئولین هیئت ها مشهود بوده است.

وی با اشاره به رویکردهای جدید سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به زودی مسجد محله محور و محله مسجد محور در سازماندهی فضای جامعه در فضای جدید کاری سازمان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه امروزه اصل جوان گرایی و اعتنا به جوانان انقلابی برای اعطای مسئولیت‌های مهم است کشور حائز اهمیت است تصریح کرد: در راستای انسان‌سازی و تمدن سازی نیاز است جوانان با هجوم به دشمنان در عرصه‌های مختلف حضور فعالانه داشته باشند و این سازمان در این راستا از بانوان مجاهد دعوت به همکاری می‌کند.

مهدوی با بیان اینکه دشمن برای از بین بردن بنای خانواده زن را مورد حمله قرار داده افزود: وقتی یک زن بی حیا با کمک رسانه‌های خارجی یک روز تحت عنوان نافرمانی های مدنی و یک روز دختران انقلاب زنان جامعه را مورد حمله روحی و روانی قرار می‌دهد، باید فرهیختگان جامعه از خواهر قدرتمند و شجاع آمر به معروف خمامی که مجاهدانه در برابر ناهنجاری ها و هتاکی ها می ایستد درس بگیرند.

وی با بیان اینکه مبارزه زنان اصیل ایرانی با هنجارشکنان و هتاکان پوشش عفیف و با حیای آنها است گفت: مسئولان در مبارزه با پدیده بدحجابی باید غیرت به خرج دهند و گاهی برای دستیابی به پیروزی انتخاباتی مانور بی غیرتی را کنار بگذارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به موج نگرانی ها و برهم ریختن امنیت روانی گیلانیها از جمله بانوان افزود: زنان گیلانی از اینکه تعداد معدودی از زنان به واسطه غفلت و جهالت ابزار شهوت خناسان جامعه می‌شوند بسیار متاثر و ناراحت هستند و قاطعانه و قاهرانه خواهان مبارزه از سوی مسئولان انتظامی و قضایی هستند چون عقل سلیم این نوع مبارزه را می پسندد و قاطعانه و قاهرانه خواهان مبارزه با دزدان ناموس هستند.

مهدوی بر لزوم برخورد جدی مسئولان با هنجارشکنان اجتماعی و بد حجابی در فضای گردشگری استان تاکید کرد و گفت: مسئولانی که ادعا می‌کنند مردم گیلان را دوست دارند، حاضر نیستند زمینه سوء استفاده های ناموسی و اخلاقی را برای زنان و دختران در فضای گردشگری را فراهم آورند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: آحاد جامعه برای نیل به اهداف تبیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر و مرجع عالیقدر جهان اسلام کارشناسانانه تبیین شده باید به عنوان رسالت اولویت دار مورد تاکید همگان از جمله جوانان قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش گفت: آموزشی تخصصی روحانیون، ائمه جماعت، مداحان، مبلغات و همچنین در حوزه کسب و کار و بازار از جمله آموزش‌های بوده که سازمان تبلیغات اسلامی در گیلان انجام داده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از شناسایی ۲۱۰۷ هیئت مذهبی در سطح گیلان خبر داد و گفت: علاوه بر هیئت های موجود در استان این سازمان به تشکیل کانون مداحان، ۸۰ کانون اصلاح فرهنگی، تشکیل جلسات ستاد شعور فرهنگی، برگزاری کارگاه نقد و عرفان‌های نوظهور، برگزاری نشست های علمای سنی و شیعی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در سواحل، ارائه خدمات مشاوره کسب و کار و تشکیل شش پایگاه اجتماعی اقدام کرده است.

مهدوی از تشکیل ۱۶۰ شورای فرهنگی در روستاهای گیلان خبر داد و گفت این شورا با محوریت روحانی مسجد هیئت امنا بسیج پایگاه مقاومت شورای محله و دهیار تشکیل شده است که از دستاوردهای آن تجهیز ۴۰۰ شبستان مسجد به کتابخانه بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ موسسه قرآنی در گیلان وجود دارد گفت: مجوز ۳۶ موسسه قرآنی موجود در گیلان را سازمان تبلیغات اسلامی صادر کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از تاسیس ۱۷۵ خانه قرآن در گیلان خبر داد و گفت: ۷۱ خانه قرآن در استان در حوزه شهر و ۱۰۴ خانه قرآن در نقاط روستایی استان است
که در آن ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش‌های عمومی قرآن کریم را فراگرفته اند و تاکنون ۱۲۰ دوره مسابقات قرآنی نیز در آن برگزار شده است.

مهدوی با بیان اینکه تاکنون ۶۴ باب خانه عالم در روستاهای استان گیلان ساخته شده افزود: تبلیغات اسلامی ۴۰ باب خانه عالم جدید در دست ساخت دارد و با توجه به این که ۴۰۰ روستا در استان وجود دارد نیازمند ساخت حداقل ۳۰۰ خانه عالم دیگر در استان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار