کد خبر : 424
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵

مسیرهای چهارگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در رشت

مسیرهای چهارگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در رشت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مسیرهای چهارگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت در 19 تیر ماه جاری مشخص شده است.

به گزارش در گیلان، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در جلسه هماهنگی روز جهانی قدس گیلان با تسلیت شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: در آستانه شب احیای نخست واقع شدیم و فرصت مناسبی برای جلای روح و جان انسان است.

وی ادامه داد: شب‌های احیا در تابستان بسیار طولانی نیست و می‌توان تمام ساعت‌های شب را بیدار ماند و با معبود خود راز و نیاز کرد.

اشجری به ضربت امیر ارزش‌ها علی (ع) اشاره کرد و افزود: به‌راستی جامعه به کجا می‌رسد که تصمیم می‌گیرد امیر خوبی‌ها را در محراب مسجد کوفه به شهادت برساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: جامعه‌ای که غفلت بر آن حاکم است و بصیرت دینی نداشته باشد به جنگ با امام خود بر می‌خیزد و او را تنها می‌گذارد.

وی وجود امیر مؤمنان علی (ع) را شاخص و نشانه‌ای برای گم نکردن راه برای انسان‌ها خواند و بیان کرد: اکنون ناخدای کشتی ما ولی امر مسلمین است.

اشجری به توصیه معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر پشتیبانی از ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: اگر دچار غفلت شویم و با رفتار و گفتار خود زاویه‌ای با ولی امر مسلمین پیدا کنیم همان گرفتاری‌هایی که دامن پیشینیان ما را گرفت، جامعه به آن گرفتار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: خوشحالیم امروز رهبری حکیم، بیدار، هوشیار و فرزانه راه امام (ره) را به‌درستی و با صلابت طی می‌کند.

وی به راهپیمایی روز جهانی قدس در جمعه هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: 19 تیر ماه جاری مصادف با 23 ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس است و به‌نظر می‌رسد این روزها نیاز است رسانه‌ها زمینه‌سازی حضور مردم را فراهم کنند.

اشجری با تاکید بر استفاده از ظرفیت خطبا و ذاکران اهل بیت (ع) در شب‌های احیا، خاطرنشان کرد: ذاکران و خطبا می‌توانند مردم را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین تهییج کنند.

وی ادامه داد: اگر تمام انقلابیون به‌ویژه انقلاب‌هایی که در اطراف کشور ما ایجاد شده مانند مصر، یمن و بحرین دارای رهبری حکیم و آگاه بودند به این روز مبتلا نمی‌شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پیروزی بزرگ انقلاب مصر، بیان کرد: انقلاب مذکور یک‌باره سیر قهقرایی پیدا کرد و به دلیل نداشتن رهبری که فرمان و سخن او فصل‌الخطاب باشد با شکست مواجه شد.

اشجری وجود ولایت فقیه را سبب خنثی شدن بسیاری از توطئه‌ها در زمان حیات امام (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در فتنه سال 88 کشور تا مرز نابودی کشانده شد و هوشیاری و بیداری رهبر فرزانه انقلاب این کشتی را به ساحل رساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان روز قدس را روز همدردی با ملت مظلوم فلسطین دانست و تصریح کرد: روز جهانی قدس روز وحدت جهان اسلام است.

وی ادامه داد: در روز جهانی قدس مسلمانان و آزادی‌خواهان در نقاط مختلف عالم خشم و تنفر خود را از رژیم صهیونیستی به نمایش می‌گذارند و صحنه زیبایی ایجاد می‌شود.

اشجری از مشخص شدن مسیرهای چهارگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: روز جمعه هفته جاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 10 و 30 دقیقه آغاز می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مسیر شمار یک را میدان شهدای ذهاب ـ خیابان امام خمینی (ره) ـ میدان فرهنگ ـ میدان مصلا اعلام کرد و یادآور شد: مسیر شمار دو ورزشگاه شهید عضدی ـ خیابان نامجو ـ خیابان پرستار ـ میدان فرهنگ ـ میدان مصلا است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران ـ میدان پاسداران ـ خیابان آزادگان ـ میدان فرهنگ ـ میدان مصلا مسیر شماره سوم است، اظهار کرد: مسجد جامع کاسه‌فروشان ـ خیابان مطهری ـ میدان فرهنگ ـ میدان مصلا مسیر چهارم مشخص شده است.

اشجری به راهپیمایی روز جهانی قدس در 50 نقطه از گیلان اشاره کرد و گفت: مسیرهای راهپیمایی به طرف میعادگاه‌های نماز جمعه است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار