کد خبر : 24365
تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1397- 57: 17

مسیری که احمدی‌نژاد پیش گرفته در تناقض با عدالت است/ نمی‌شود خارج از مجاری قانونی ادعای عدالت‌طلبی داشت

مسیری که احمدی‌نژاد پیش گرفته در تناقض با عدالت است/ نمی‌شود خارج از مجاری قانونی ادعای عدالت‌طلبی داشت

استاندار اسبق گیلان با اشاره به اقدامات اخیر احمدی‌نژاد گفت: عدالت طلبی در حیطه‌ای که من آن را قبول دارم و برخلاف قوانین است، دیگر عدالت طلبی نیست. ادعای عدالت طلبی داشتن و خلاف مجاری قانون حرکت کردن، دیگر عدالت نیست.

به گزارش گیلانستان، کیهان هاشم‌نیا استاندار گیلان در دولت احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات ساختارشکنانه اخیر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق اظهار داشت: خدماتی که ایشان در دولت خود مخصوصاً در شش سال اوّل داشتند، من را به این تحلیل می‌رساند که بعید است این رفتارها، به اراده خودش باشد.

وی حمایت‌های گسترده و بی‌سابقه مقام معظّم رهبری و دغدغه‌مندان دین و انقلاب از احمدی‌نژاد را سرمایه‌ای بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: هیچ عاقلی در شرایط عادی، به این همه ثروت پشت پا نمی‌زند.

هاشم‌نیا با بیان اینکه تصور من این است که خارج از اراده است که کسی همه این سرمایه را به پای دو نفر بریزد، تصریح کرد: من احمدی‌نژاد را فرد باهوشی می‌دانم و مثل کروبی نیست که تابع مطلق یک یا دو نفر باشد. آنچه شاهد هستیم، اتفاق پیچیده‌ای است و وضع را به جایی رسانده که حتی حاضر نیستیم از اقدامات خوب خود دفاع کنیم، و این اتفاقی شگفت آور است.

استاندار اسبق گیلان ادامه داد: نکته‌ای که می‌تواند برای ما و ایشان درس باشد، این است که فقه شیعه از هزار سال گذشته به ما یاد داده که اگر راه راست را بلد باشیم، آن را طی کنیم، اما اگر در تیرگی فضا قرار گرفتیم، به دنبال کسی باشیم که مؤید از طرف خداست.

هاشم‌نیا با بیان اینکه ما ولایت را داریم و جایی که راه را نمی‌دانیم، به ولایت اقتدا می‌کنیم، تصریح کرد: هر کس این کار را نکرد زاویه می‌گیرد و هر چه زمان بگذرد این فاصله و زاویه بیشتر می‌شود.

وی افزود: امیدواریم احمدی‌نژاد به حرمت آن همه خدمتی که به کشور شد و حمایت‌هایی که از ایشان شد، به مسیر برگردد و به نقطه‌ای نرسد که غیرقابل بازگشت باشد.

استاندار گیلان در دولت احمدی‌نژاد تصریح کرد: به عنوان کسی که در مجموعه دولت سابق کار کرده‌ام و می‌دانم چه خدماتی انجام شد،‌ بسیار غمگین می‌شوم وقتی می‌بینم همه آن خدمات، به پای یک یا دو نفر ریخته می‌شود.

هاشم‌نیا با اشاره به کسانی که اوایل انقلاب گفتند قانون و قانونگذار اشکار دارد، اظهار داشت: امام فرمایش درخشان و نورانی دارند و آن اینکه خطاب به این افراد فرمودند که شما اشکال دارید؛ قانون اشکال ندارد.

وی ادامه داد: قانون توسط بشر وضع شده است و ممکن است نواقصی هم داشته باشد، امّا اطاعت کردن از یک قانون بد، بهتر از این است که بی قانونی را تسری دهیم، و وقتی این کار را بکنیم، به معنای آن است که من، قدرت را خارج از قواعد آن می‌طلبم.

هاشم‌نیا با بیان اینکه معمولاً این افراد، در زیر سایه هواداران خود عمل می‌کنند چون به شخصه نمی‌توانند کاری انجام دهند، اظهار داشت: بنابراین آن‌ها به مجرایی وارد می‌شوند که قانون نیست؛ یعنی کف خیابان. ما این صدمه را در سال ۸۸، ۷۸ و ۶۰ دیدیم. برای این مسیرها هزینه کرده‌ایم و انسان‌های فرهیخته‌ای را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این مسیر، مسیر درستی نیست و اساساً در تناقض با عدالت است تصریح کرد: کسی که بخواهد عدالت طلبی را از مسیر غیر قانونی انجام دهد، برخلاف عدالت عمل کرده است.

هاشم‌نیا ادامه داد: عدالت طلبی در حیطه‌ای که من آن را قبول دارم و برخلاف قوانین است، دیگر عدالت طلبی نیست. ادعای عدالت طلبی داشتن و خلاف مجاری قانون حرکت کردن، دیگر عدالت نیست.

وی اضافه کرد: من معتقد نیستم احمدی‌نژاد به نظام معتقد نیست؛ وی به نظام معتقد است و ارکان نظام را قبول دارد امّا وقتی عصبانیت پیش می‌آید، به قول امام صادق(ع) ذهن تعطیل می‌شود. الان این تعطیلی یا خاموشی ذهن را باید روشن کرد؛ حالا این یا با دعا انجام می‌شود یا یک اتفاق./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی یکشنبه , ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۲۹

اقایون اون موقع که تو موج جریان فتنه سوارشدند و استاندار شدن احمدی نژاد خوب بود
الان فهمیدن که احمدی نژاد اله بله
یاد فیلم مختار بخیر که میگفت تزویر دو رو داره
ما این دندون خراب و بعد ۱۱ روز خونه نشینی کندیم
ولی شما تا آخرش موج سواری کردی کیهان جان

رفتن به نوار ابزار