کد خبر : 44483
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰

در هشت ماهه نخست امسال؛

مشارکت آتش نشانان رشتی در ۳۳۳۰ عملیات

مشارکت آتش نشانان رشتی در ۳۳۳۰ عملیات

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با اشاره به مشارکت آتش نشانان رشتی در سه هزار و ۳۳۰ مورد عملیات، گفت: آتش سوزی منازل در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گیلانستان بابک رمضانی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در رشت، اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال آتش نشانان رشتی در سه هزار و ۳۳۰ مورد حریق، حادثه و ارائه خدمات ایمنی مشارکت داشته‌اند.

رمضانی در ادامه با بیان اینکه هزار و ۴۳۴ مورد از این عملیات‌ها مربوط به اطفای حریق بوده است، افزود: از این تعداد ۴۳۳ مورد آتش سوزی منزلی مسکونی با رشد ۹ درصدی، ۶۶۶ مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار با رصد ۳۵ درصدی، ۹۴ مورد آتش سوزی تجاری با کاهش شش درصدی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علت ۵۰ درصد آتش سوزی منازل مسکونی به دلیل نقص در سیستم سیم کشی و سایل برقی است، تأکید کرد: شهروندان باید نکات و مسائل ایمنی را در منازل رعایت کنند.

رمضانی به حضور در ۸۶۸ مورد حادثه و هزار و ۲۸ مورد خدمات ایمنی در هشت ماهه نخست امسال توسط آتش نشانی رشت اشاره و بیان کرد: بیشترین حوادث محبوس شدن در آسانسور با تعداد ۳۲۸ مورد و بسته شدن درب اماکن با ۲۹۷ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی و ترویج ایمنی دوره‌های آموزش ایمنی و آتش نشانی برگزار شده است، افزود: ۳۲ هزار و ۶۵۲ مورد دوره آموزشی با حضور آتش نشانان و تیم‌های آموزشی سازمان آتش نشانی برگزار شده است.

رمضانی ادامه داد: در این دوره‌ها نونهالان و کودکان، دانش آموزان دبیرستان‌ها، پرسنل ادارات و شرکت‌ها، آموزش کارکنان سپاه و بسیج، آموزش دانشجویان، آتش نشانان داوطلب حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح ایمنی ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: تیم‌های کارشناسان سازمان آتش نشانی رشت در هشت ماهه نخست امسال به ۴ هزار و ۴۰۴ پرونده رسیدگی کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار